Citat:
Ursprungligen postat av
Pussyking
Det där handlar om helt andra hastigheter än de sk planen kan uppnå. Hade vi pratat om en strömlinjeformad kropp hade jag varit helt med dig, men här har vi vingar och stjärtfena som rimligtvis hade slitits av om det varit ett riktigt plan. Men presentera gärna beräkningar som bevisar din tes istället för random youtubevideos. Ska väl vara en lätt match om du var vaken på fysiklektionerna.
Du verkar ju sikta på att slå rekord i att vara korkad....?
Du menar att ett flygplan inte är strömlinjeformat....? Jag tror världens aerodynamiker inte håller med dig....
Du är alltså så korkad att du inte fattar att det hela handlar om hastighet och massa, och vilken kinetisk energi det ger, samt vilken anslagkraft det då ger per kvadratcentimeter? Det spelar ingen roll om det var högre hastigheter i de filmer jag länkade än vad planen kunde komma upp i, för blir kraften som planets olika delar överför till fasaderna och strukturen i övrigt högre än de tål så kan planets delar slå sig igenom.
Du vet väl att man kan skjuta hål i metall, stål, med något så mjukt som vatten.....
Man kan förklara det så enkelt att även om man så bara hade en flygplansvinge och inget annat, och kunde skjuta den ensam i liknande hastigheter mot dessa fasader som i 9/11 så hade de givit liknande skador som de gav när de satt på flygplanen.
Vingarna revs av till slut när belastningarna i deras fästen blev för stora, vilket skedde tidigt i fallet Pentagon och senare efter penetration i fallet med tornen. Finns inget som helst märkligt med det. Och hur fan menar du att man skulle ha kunnat bluffa det tusentals människor såg live, och det finns gott om videofilmer som visar vad som hände.
Vittnen som yrar om saker man inte kunnat styrka vid kontroll är ju sådant man sållar bort precis som man gör i alla andra brottsundersökningar etc.