Citat:
Ursprungligen postat av
Toolman
Du blir inte bara avstängd från gymmet om du nekar pissprov, du blir avstängd från i princip alla gym. Det kan väl finns något källargym här och där som inte är med i detta samarbete. Jag antar att dessa gym har frekventa besök av farbror polisen, då blir du definitivt tvingad till pissprov vid misstanke.
Stämmer inte.
Du lever i en värld där du är rädd för att stå upp för dig och göra det du vill göra (du får dricka sprit och vara dräggig på krogen men om du trycker steroider och tränar så är man en looser?). Vågar du inte neka ett gym pisseprov som kränker din värdighet? Lite som en hund där hussen bestämmer allt. Det är upp till var och en vad man vill göra. Men jag hade inte gått med på det och dom på gymmet kan inte tvinga en till pisseprov och dom har inget samarbete med något annat gym heller. Så enkelt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
libben
Så vi ska öppna för fler felaktigheter i samhället för att belasta samhället ännu mer än de problem vi redan har?
Alkohol och cigg beskattas därefter, för lite tyvär. Hade de som preppar velat betala den skatt som skulle läggas på prepp tror du? Knappast, det skulle fortsätta vara olaglig verksamhet som levererar och belastar samhället.
Återigen, bara för att det redan finns dåliga saker i samhället behöver vi inte öppna upp för mer.
Som med alla andra droger så används dom oavsett om det är lagligt eller inte. Nu när de är olagliga så belastar dom samhället mer då det styrs av kriminell verksamhet.
Finns många länder där steroider är lagliga och dödsfallen är i princip obefintliga.
Jämför detta med överviktiga personer som kostar sjukvården fruktansvärt mycket pengar. Jag tror inte steroider belastar samhället speciellt mycket mer och som piss i havet om man jämför med alla andra problem som finns.
Det roliga är att steroider är "dåliga saker i samhället" ENDAST pga de är olagliga - hade de kontrollerats och man haft mer koll på vad som sker så hade de dragit ner den kriminella verksamheten rejält.
Skitsamma - det är en onödig diskussion då vi tycker olika som saken.
Min poäng är att man ska ha rätt att göra vad man vill med sin kropp så länge det inte skadar någon annan eller förstör samhället. Om någon trycker i sig steroider som han köpt lagligt på ett apotek i ett land där det inte ses som "dåliga saker i samhället" så är det väl lugnt? Spanien, Storbritannien etc är det lagligt.
Samma som att röka brass - om någon odlar sitt eget skit och sitter hemma och röker på helgen spelar det fan ingen roll? Vem skadar han? Belastar personen samhället?