2016-03-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Trump ska ju avslöja om han vinner.. Vi får väl se.

Trump says if he is elected: "you will find out who really knocked down the World Trade Center."
Ja, killen kan mycket väl veta en del. (Även om han ger ett korkat intryck)
Citera
2016-03-22, 18:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Du får ursäkta men du och en del andra debunkers påstår att ett plan lyckades flyga nära dubbelt så snabbt som något annat plan av samma modell lyckats med.
Nej det gör vi inte - det är du som påstår att det gjorde det - vi har endast konstaterat hur fort de flög, samt att de dök från hög höjd med gaspådrag - de enda som anser att det är något konstigt med det är du och dina likasinnade idioter som bara fortsätter med samma påståenden och lögner - som det här:

Citat:
Enligt specifikationerna för planen är hastigheten omöjlig, tekniskt är det omöjligt att nå den hastigheten med motorerna.
En ren lögn från dig eftersom jag vet att du är medveten om att det endast handlar om tillverkarens rekommenderade hastighet för att inte slita på flygplanet och utsätta det för prövningar som leder till dyrbara servicestopp. Det finns absolut ingenting i Boeings eller motortillverkarnas papper som säger att det skulle vara tekniskt omöjligt.

Citat:
Och detta av kursdeltagare för sportplansflygning. De hade förmodligen knappt sett en cockpit på Boeingplanen innan
De hade övat i simulator för flygplanstypen så visst hade de sett dess cockpit.
The closest Atta and Alshehhi came to flying a jet aircraft before September 11 was the two days they spent at the SimCenter flight school in Opa-Locka, Florida, in late- December 2000, where they had six hours of training in a Boeing 727 simulator. Henry George, the owner of the SimCenter who trained Atta and Alshehhi in the simulator, said the two men were provided with "a mini, mini introduction" to jet flight. George found their flying skills to be unremarkable. He later recalled: "Looking back, they were average pilots for their experience level. Nothing particularly bad about their flying, but nothing remarkable either."

Citat:
Du hade aldrig fixat att debattera det här live, det är för pinsamt att försöka motivera något så urbota korkat
Nä det har du rätt i - jag hade nog legat på golvet och vridit mig i paroxysmer efter dina uttalanden.
Citera
2016-03-22, 18:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur vet du att döden var säker om de stannade kvar? Viste de om att byggnaderna skulle braka ihop

Hade jag varit där inne hade jag nog hoppats på att det skulle dyka upp hjälp. Att hoppa ut genom fönstret är liksom rätt kört

Jag antar att de inte hoppade eftersom de tyckte det såg spännande ut, utan eftersom de inte hade något val - av 2 onda ting väljer de flesta det minst onda.
Om det du påstår vore sant - att det knappt brann och att det fanns ett tredje alternativ att ta hissen ned, så tror jag inte någon hade hoppat alls - men det är ju jag det.

Om du tittar på filmer från attacken så ser du t.ex. hur smält lättmetall rinner/droppar ut ur byggnaden, jag har tidigare länkat filmer till dig (som du pudlat att kommentera) hur smält aluminium beter sig i kontakt med exempelvis vatten och till detta kommer - ditt tramsande oavsett - hettan och röken från bränderna.
https://www.youtube.com/watch?v=hdtZVgOIPC0
https://www.youtube.com/watch?v=osy2cGfmEAQ&ebc=ANyPxKquvPAT1u4asBbvFsVjDR oHYcawFhLaWPnk5XrAsCR2HyIeffqcefQnlKv15owUoK_qKTQI i34BpGVikKPxhxw_RDj9 _A

Och den här killen - varför klättrade han ut ur byggnaden tror du? Var det för att ta en rökpaus i den friska brisen? https://www.youtube.com/watch?v=pIq75vL-Cew
Citera
2016-03-22, 18:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför är väl inte jättesvårt att räkna ut?
Vem är svårare. Antagligen något företag med kopplingar till de som finansierade operationen. Fanns något eller om det var några bevakningsföretag som också har något märkliga kopplingar och ägarförhållanden

Så ett bevakningsföretag ska alltså ha byggt (minst) tre missiler fullskaliga modeller av passagerarflygplan?

Jag anar dessutom att du menar bevakningsföretaget Stratasec, där Marwin Bush satt i styrelsen - problemet är dock att han avgick redan innan 9/11 och företaget tappade dessutom uppdraget tre år tidigare (1998).. Så - vad har de med 9-11 att göra??
Citera
2016-03-22, 18:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Blablabla

Det jag vet är att 9/11 inte stämmer med den officiella versionen
efter det kan man spekulera om någon ber mig beskriva vad som skulle kunna vara ett trovärdigare scenario

Så du vet men du vet inte varför, och ägnar dig därför åt gissningslekar..
Hur vet du? Fick du en religiös uppenbarelse?
Citera
2016-03-22, 18:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Trump says if he is elected: "you will find out who really knocked down the World Trade Center."
Ja, killen kan mycket väl veta en del. (Även om han ger ett korkat intryck)

Nej han har själv sagt att han inte vet vad de 28 sidorna innehåller - men han säger att han tänker tvinga fram dem om han blir president. Det vore i så fall det enda positiva jag kan se med att få honom som president - sen får man väl se om han lyckas hålla sitt löfte, han är ju knappast den första president som försökt..
Citera
2016-03-22, 19:59
Medlem
Citat:
Det brann knappt, de som inte låstes in på översta våningarna kunde ta sig ner för trappor. Brandmän kunde ta sig upp och rapporterade om "pockets of fire" vilket innebär liten brand

Då du redan blivit motbevisad så låter jag bli att argumentera emot det korkade påståendet.

Det var en "stairwell" i det södra tornet som fungerade som en flyktväg för mindre än tio personer (om jag minns rätt). I det norra tornet blev cirka 1000 människor (också där - om jag minns rätt) inlåsta över kraschzonen då flygplanet skar igenom alla trappor medan flygplanet som träffade södra tornet vinklade sig kort innan kraschen.

Orio Palmer, som är brandmannen vars rapport du hänvisar till rapporterade in "pockets of fire" på 77e våningen, den första våningen som brann. Då det var cirka 10 våningar till som drabbades direkt av kraschen så kan du nog tänka dig själv att "pockets of fire" inte skulle gälla för varje våning och ditt påstående att det "knappt brann" kan du ta och slänga direkt. Rekommenderar dig att ringa till FDNY och fråga själv så kan du nog få en utförlig rapport om att det hade tagit åtskilliga timmar om inte dagar för själva släckningsarbetet. Eller ja, google funkar ju också!
Citera
2016-03-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du vet men du vet inte varför, och ägnar dig därför åt gissningslekar..
Hur vet du? Fick du en religiös uppenbarelse?

Vad menar du med "varför"?

Det går lätt att räkna på 9/11 för att se om det är sant eller inte. Exakt varför någon ljuger vet man inte förrän personen som ljuger förklarar varför det ljugit
Citera
2016-03-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Då du redan blivit motbevisad så låter jag bli att argumentera emot det korkade påståendet.

Det var en "stairwell" i det södra tornet som fungerade som en flyktväg för mindre än tio personer (om jag minns rätt). I det norra tornet blev cirka 1000 människor (också där - om jag minns rätt) inlåsta över kraschzonen då flygplanet skar igenom alla trappor medan flygplanet som träffade södra tornet vinklade sig kort innan kraschen.

Orio Palmer, som är brandmannen vars rapport du hänvisar till rapporterade in "pockets of fire" på 77e våningen, den första våningen som brann. Då det var cirka 10 våningar till som drabbades direkt av kraschen så kan du nog tänka dig själv att "pockets of fire" inte skulle gälla för varje våning och ditt påstående att det "knappt brann" kan du ta och slänga direkt. Rekommenderar dig att ringa till FDNY och fråga själv så kan du nog få en utförlig rapport om att det hade tagit åtskilliga timmar om inte dagar för själva släckningsarbetet. Eller ja, google funkar ju också!

Fast du har köpt den officiella förklaringen med hull och hår. Om du kunnat räkna så förstår du att den officiella versionen är full av hål, eller för att vara korrekt. den är en enda stor lögn
Citera
2016-03-22, 20:26
Medlem
Citat:
Så ett bevakningsföretag ska alltså ha byggt (minst) tre missiler fullskaliga modeller av passagerarflygplan?

Skrev jag det?
Citera
2016-03-22, 20:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad menar du med "varför"?

Det går lätt att räkna på 9/11 för att se om det är sant eller inte. Exakt varför någon ljuger vet man inte förrän personen som ljuger förklarar varför det ljugit

Ok, du vet inte vem eller hur - men om du lyckas komma fram till det så kommer du alltså även förstå varför. Alltså vet du inte varför så då hade jag ju rätt, igen.
Svara gärna på alla andra frågor också.
Och presentera gärna dina roliga lätta uträkningar igen!
Citera
2016-03-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ok, du vet inte vem eller hur - men om du lyckas komma fram till det så kommer du alltså även förstå varför. Alltså vet du inte varför så då hade jag ju rätt, igen.
Svara gärna på alla andra frågor också.
Och presentera gärna dina roliga lätta uträkningar igen!

Om någon ljuger för dig, vet du då direkt varför personen ljuger?

Har presenterat mycket enkla uträkningar för dig, flera gånger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in