Citat:
Ursprungligen postat av
rosebud
Nej, det påstår jag inte. Hundar kan inte få avkomma med vare sig självreplikerande RNA-molekyler eller katter. Däremot kan de få avkomma med vargar, dingos, coyotes, schakaler och rävar. Jag antar att du, baserat på ditt tidigare inlägg, menar att alla dessa arter egentligen är en enda art, eller har jag missförstått din position?
Vad är det för oenigheter mellan "evolutionister" (utanför kreationistkretsar mer kända som "biologer") du syftar på vad gäller övergången mellean reptiler och däggdjur?
Ja självklart tillhör alla hundar samma art.
Trodde du inte att rna-molekylen var hundens förfader? (alltid lika roligt när evolutionister inte vill kännas vid sina egna galenskaper) Alltså, rna-molekylens barnbarn^100 kan få avkomma med hunden, men katten kan det inte, då uppstår samma fråga igen: Vilken egenskap har rna-molekylen som kissen inte har, som gör att den med lite tid kan få avkomma med hunden medan katten inte kan det?
Z. Kielan, Historical Biology
"It is not known which cynodont family was ancestral to mammals, or whether all the mammals originated from the same group (family) of cynodonts. In the vast literature concerning mammalian origins, it is easier to find suggestions that one or the other therapsid or cynodont family cannot be ancestral to the Mammalia, rather than to find a positive answer. ... Both the tritheledontid-mammal hypothesis and the tritylodontid-mammal hypothesis are supported by large numbers of apomorphies in dentition, cranium and postcranial skeleton. Yet both are also contradicted by a substantial amount of anatomical evidence." Helan och Halvan var det ja.