Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livinitup
Halloj !

Det är så här... Jag använde mycket ecstacy innan. Jag tog cirka 1 gång i veckan i 5-6 månader. Jag fick känna på baksidorna av drogen och bestämde mig för att börja använda den med respekt. Så nu kommer jag vänta 2-3 månader mellan varje gång.

Något jag märkte när jag tog mycket var att effekterna blev mycket sämre och det beror väl på att serotin förrådet i hjärnan inte hinner återhämta sig, om jag har fattat det rätt ?

I alle fall, nu var det ungefär 2 och en halv månad sedan jag tog senast och hade tänkt köra igen nu någon helg fram över. Det jag undrar är egentligen bara om det kommer slå mycket hårdare nu när jag väntat över 2 månader än när jag tog varje helg ? eller är det så att jag kan ha förstört det för all framtid att jag aldrig mer kommer få en hård kick för jag använde det så mycket innan ?
Du har pratat klart med den här drogen.
Ruset kommer bli fattigt och baksmällan vidrig.
Citera
2016-03-10, 09:26
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Du har pratat klart med den här drogen.
Ruset kommer bli fattigt och baksmällan vidrig.

Haha, kul formulering - "pratat klart"
...Och förmodligen helt riktigt.
Citera
2016-03-10, 10:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Halloj !

Det är så här... Jag använde mycket ecstacy innan. Jag tog cirka 1 gång i veckan i 5-6 månader. Jag fick känna på baksidorna av drogen och bestämde mig för att börja använda den med respekt. Så nu kommer jag vänta 2-3 månader mellan varje gång.

Något jag märkte när jag tog mycket var att effekterna blev mycket sämre och det beror väl på att serotin förrådet i hjärnan inte hinner återhämta sig, om jag har fattat det rätt ?

I alle fall, nu var det ungefär 2 och en halv månad sedan jag tog senast och hade tänkt köra igen nu någon helg fram över. Det jag undrar är egentligen bara om det kommer slå mycket hårdare nu när jag väntat över 2 månader än när jag tog varje helg ? eller är det så att jag kan ha förstört det för all framtid att jag aldrig mer kommer få en hård kick för jag använde det så mycket innan ?
Hallå... Vänta lite nu. Du har alltså missbrukat E stenhårt varje vecka i ett halvår. Förstår du vad det gör med din hjärna? Nu har du väntat i ynka tio veckor och ska köra igen? Lägg ner illa kvickt och låt dig själv vila ett år eller mer.
Citat:
Ursprungligen postat av grisen33
Har fått en bra deal men vill gärna testa innan ja ger till kompisar. tänkte så här: ligger på ynka 25 mg sertralin om dagen och gjort det ett tag,. ska snart sluta helt men nu till saken.

Enligt era erfarenheter. kan jag ta en E på ca 200 mg MDMA? Brukar vanligtvis blanda med fentanyl, CB, alkohol, benzo och ibland Partypulter(amfeta) så har nog en rätt hög tröskel. Nu snackar ja dagligen.

Tack om ni svarar fort. tack!
Menar du att du ska ta 200mg MDMA dagligen? Oavsett så är det en risk att ta MDMA tillsammans med SSRI eftersom dessa blockerar serotonin-upptaget vilket i värsta fall leder till serotonergt syndrom och döden.
Citera
2016-03-10, 20:51
Medlem
Hej igen!

Har fortfarande inte tagit min första dos MDMA, kan ske inom ett par veckor. Det som mest gör mig fundersam är doseringen, jag väger 95 kilo och är vältränad. Jag vet att folk säger 1,5-2mg/kg, men tänk om MDMAt är otroligt potent eller att jag är överkänslig? är 100% på att det är rena kristaller jag har då dem är testade av mig själv med flera tester (riktigt bra tester). Vill verkligen prova det här nu, men man kan alltid hitta kunskap innan man kör. Har tänkt att vara hemma med en vän ev.2 har haft mdmat liggandes sen början av året och snart är det dags.
Citera
2016-03-10, 23:10
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Hej igen!

Har fortfarande inte tagit min första dos MDMA, kan ske inom ett par veckor. Det som mest gör mig fundersam är doseringen, jag väger 95 kilo och är vältränad. Jag vet att folk säger 1,5-2mg/kg, men tänk om MDMAt är otroligt potent eller att jag är överkänslig? är 100% på att det är rena kristaller jag har då dem är testade av mig själv med flera tester (riktigt bra tester). Vill verkligen prova det här nu, men man kan alltid hitta kunskap innan man kör. Har tänkt att vara hemma med en vän ev.2 har haft mdmat liggandes sen början av året och snart är det dags.

Tror att en dos på runt 150-170mg blir bra. Är det din första gång så ska 150mg+ ge dig en ordentlig skjuts.
När jag nämner dessa doseringar så utgår jag ifrån att dina kristaller är så potenta som de kan bli (84%)

Ang din fråga om överkänslighet så har jag märkt att det skiljer sig åt hur olika personer hanterar uppgången, på rejäla doser 220mg+ så kan vissa börja spy som grisar och drabbas av väldigt kraftiga oroskänslor medans andra mår prima.
Det kan även hända att man upplever sådana känslor även under rusets gång om man tar onödigt höga doser.

Äter du inga läkemedel som påverkar serotoninet och är frisk i övrigt så ska en 150-170mg dos ge dig ett mycket kraftfullt rus.
Det kan hända att du upplever jobbiga symtom relaterade till uppgången även på dessa doser, det är det ingen som vet
De kommer däremot garanterat försvinna när MDMAt har börjat verka fullt ut och inom loppet av några sekunder skickar dig rakt upp till himmelriket.
Citera
2016-03-11, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hallå... Vänta lite nu. Du har alltså missbrukat E stenhårt varje vecka i ett halvår. Förstår du vad det gör med din hjärna? Nu har du väntat i ynka tio veckor och ska köra igen? Lägg ner illa kvickt och låt dig själv vila ett år eller mer. .

Jo jag förstår mycket väl hur dåligt det är för hjärnan, men va fan stämmer det inte att så länge man väntar 2-3 månader och låter hjärnan återhämtar sig så är det lungt? (Dvs om det är Mdma du får i dig)

Sen så är jag återställd från den, ja vad ska man kalla det.... Depressionen som mitt gamla e bruk förde med sig. Tog förövrigt bara ca 3-4 veckor för att jag skulle känna mig normal igen efter det bruket, så jag förstår inte varför det skulle vara sämre för mig än för någon annan att köra som sagt någon gång ibland. Men jag lyssnar på vad ni säger och det blir nog att skippa e:andet ändå
Citera
2016-03-11, 15:13
Medlem
Citat:
Jo jag förstår mycket väl hur dåligt det är för hjärnan, men va fan stämmer det inte att så länge man väntar 2-3 månader och låter hjärnan återhämtar sig så är det lungt? (Dvs om det är Mdma du får i dig)

Sen så är jag återställd från den, ja vad ska man kalla det.... Depressionen som mitt gamla e bruk förde med sig. Tog förövrigt bara ca 3-4 veckor för att jag skulle känna mig normal igen efter det bruket, så jag förstår inte varför det skulle vara sämre för mig än för någon annan att köra som sagt någon gång ibland. Men jag lyssnar på vad ni säger och det blir nog att skippa e:andet ändå

Det finns ingen anekdotisk bevisföring på skadeverkningar och hur lång tid det tar för hjärnan att återhämta sig, Shuglin bestämde 3 månaders regeln eftersom att hjärnan vid detta laget har återbyggt all serotonin och hunnit 'vila' ett tag, men skadeverkningar följt av drogen kan vara permanenta och ett 3 månaders uppehåll är inget utgångsläge ifrån att det skulle vara lugnt. Vad vi vet är att ett MDMA missbruk försämrar eller rentav förstör serotoninreceptorer och det leder förmodligen till att mindre serotonin produceras eller att serotoninet vi har inte besitter samma kvalité, detta är också bara spekulationer, men man måste förstå att MDMA är en mycket kraftig drog och hjärnan förstår inte bättre än att någonting måste vara fel på receptorerna när en så stark utsöndring av serotonin sker vid upprepade tillfällen tätt in på varandra.

Jag antar att ruset du upplevde de senaste gångerna var jämfört med första gångerna inget vidare - och detta är någonting som kan vara permanent och kan enbart bero på en förändring i hjärnan. Det finns personer som har väntat 5 år och fortfarande inte fått ut ett bra rus, jag tog det intensivt ett tag men inte som du och jag tycker inte att ruset jag uppnår nu även efter 8 månader paus är någonting som är värt att nämna. Du gör bäst i att klippa ecstasy helt, men om du inte vill detta så använd dig av tre månaders regeln redan nu.
Citera
2016-03-11, 22:47
Medlem
Mileys avatar
Hej.

Jag hade en post uppe för ett tag sedan men den togs ner och jag utdelades en varning. Så om ni såg den så får ni ta mig igen. (that's what she said)

Jag har tagit MDMA 6 gånger nu, dom första 2 gångerna så var det ecstasy tabletter. Jag har då inte den blekaste aningen om vad jag har fått i mig dom 2 första gångerna förutom MDMA.
Jag är dock säker på att det var MDMA då jag fått känna på exakt samma rus vis senare tillfällen då jag intagit rent MDMA.

Jaja, nu till min fråga. Jag har haft så otroligt trevligt på MDMA men vissa gånger så får jag ett slags "mellow" rus. Dvs. att jag inte riktigt uppnår extas. Jag blir mestadels pratglad och positiv men den dära "wow" känslan utestår.

Jag väger cirka 100 kg och brukar gå efter Shulgis rekommenderade 1,5 / 2 mg per kg. Men enligt mina egna erfarenheter så räcker det inte? Jag tog 200 mg senaste gången och det kändes som 110 mg i jämförelse med dom första gångerna. Självklart väntar jag alltid flertalet månader mellan varje dropp. Minst 3 månader!

Nu är det dags att droppa snart igen och jag känner att jag vill träffa "sweetspot". Vad har ni för egna liknande erfarenheter som ni kan dela med er utav?

Det kanske bör tilläggas att jag röker top-notch gräs vid nästa dropp samt att jag preppar med bästa sällskapet och skönaste musiken.

Hur som haver, har jag skev metabolism eller man man blivit allt för van vid ruset?

Vore tacksam.

Peace!
Senast redigerad av Miley 2016-03-11 kl. 23:06.
Citera
2016-03-12, 20:43
Medlem
Ingen känsla av MDMA, hjälp

Weight: 120 lbs
History of medications:
Citalopram Hydrobromide 20MG daily April 2015 - June 2015
Citalopram Hydrobromide 40MG daily June 2015 - July 2015
Bupropion HCL 75MG twice a day July 2015 - August 2015
Bupropion HCL XL 150MG daily August - October 2015

Produkter från vendors med bra rykte på darkweb, och prövade med testkit.
Supplement: Magnesium, NA-R-ALA, Vitamin-C, Allround vitamin, massa frukt och choklad före läggdags. Åt mat cirka 3-4 timmar före intag av MDMA, medium sized meal.

Har själv kört MDMA cirka 15 gånger tidigare och har aldrig upplevt något liknande. Visste redan från början att det inte var bra att köra så nära inpå intagen medicin, men efter research så borde allt ha lämnat hennes kropp efter ungefär en veckas tid. Hon slutade ta medicin cirka 10 dagar före hon prövade MDMA för första gången.

Gav henne en dos på 100mg som jag splittade i 2 intag, 50mg i varje. Hon återdoserade ungefär en och en halv timme efter första dosen, men inget hände förutom lite illamående som försvann fort. Hon fick stora pupiller dock. Slog väldigt hårt för mig. Mot slutet av kvällen så böjade hennes arm twitcha, ungefär en gång var 10-20e sekund vilket var väldigt läskigt. Tog hennes puls och temperatur, försäkrade oss om att inget blev värre och frågade även en doktor om rekommendation och han sa att så länge det inte blev sämre så behövde vi inte åka in till akuten. Blev sakta men säkert bättre och efter cirka 3 timmar så hade det slutat och vi kunde sova.

Trodde att det här var på grund av hennes medicin och sa att vi inte borde pröva igen om hon inte slutat helt med sin medicin. Hon fortsatte ta sin medicin i ungefär en månads tid, men slutade sedan helt. 3 månader efter senare bestämde vi oss för att pröva igen. Gav henne samma dos som innan, men denna gången 70mg i första och 30mg i andra dosen. Hon kände fortfarande ingen eufori över huvudtaget men lite illamående i upcomen och stora pupiller som innan. Mot slutet av kvällen så kom hennes arm twitch tillbaks igen. Den här gången var vi lite mer lugna och förberedda, hade läst innan att magnesium kunde hjälpa mot det. Gav henne en tablett magnesium och det slutade inom 1 minut. Cirka 1-2 timmar senare kom det tillbaks igen, gav henne ytterligare en tablett magnesium och det försvann då helt.

Så, nu börjar det närma sig 3 månader sedan sist igen och vi skulle vilja pröva igen. Dock så känner vi att det är lönlöst eftersom hon fortfarande inte fått någon effekt av det. Hon har nu inte tagit någon medicin alls på ungefär 4.5 månader så det borde inte vara något problem. Är det någon som har upplevt något liknande tidigare och har någon aning om vad vi kan göra?

Tack på förhand!
Citera
2016-03-13, 14:44
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av methylenedioxy
Weight: 120 lbs
History of medications:
Citalopram Hydrobromide 20MG daily April 2015 - June 2015
Citalopram Hydrobromide 40MG daily June 2015 - July 2015
Bupropion HCL 75MG twice a day July 2015 - August 2015
Bupropion HCL XL 150MG daily August - October 2015

Produkter från vendors med bra rykte på darkweb, och prövade med testkit.
Supplement: Magnesium, NA-R-ALA, Vitamin-C, Allround vitamin, massa frukt och choklad före läggdags. Åt mat cirka 3-4 timmar före intag av MDMA, medium sized meal.

Har själv kört MDMA cirka 15 gånger tidigare och har aldrig upplevt något liknande. Visste redan från början att det inte var bra att köra så nära inpå intagen medicin, men efter research så borde allt ha lämnat hennes kropp efter ungefär en veckas tid. Hon slutade ta medicin cirka 10 dagar före hon prövade MDMA för första gången.

Gav henne en dos på 100mg som jag splittade i 2 intag, 50mg i varje. Hon återdoserade ungefär en och en halv timme efter första dosen, men inget hände förutom lite illamående som försvann fort. Hon fick stora pupiller dock. Slog väldigt hårt för mig. Mot slutet av kvällen så böjade hennes arm twitcha, ungefär en gång var 10-20e sekund vilket var väldigt läskigt. Tog hennes puls och temperatur, försäkrade oss om att inget blev värre och frågade även en doktor om rekommendation och han sa att så länge det inte blev sämre så behövde vi inte åka in till akuten. Blev sakta men säkert bättre och efter cirka 3 timmar så hade det slutat och vi kunde sova.

Trodde att det här var på grund av hennes medicin och sa att vi inte borde pröva igen om hon inte slutat helt med sin medicin. Hon fortsatte ta sin medicin i ungefär en månads tid, men slutade sedan helt. 3 månader efter senare bestämde vi oss för att pröva igen. Gav henne samma dos som innan, men denna gången 70mg i första och 30mg i andra dosen. Hon kände fortfarande ingen eufori över huvudtaget men lite illamående i upcomen och stora pupiller som innan. Mot slutet av kvällen så kom hennes arm twitch tillbaks igen. Den här gången var vi lite mer lugna och förberedda, hade läst innan att magnesium kunde hjälpa mot det. Gav henne en tablett magnesium och det slutade inom 1 minut. Cirka 1-2 timmar senare kom det tillbaks igen, gav henne ytterligare en tablett magnesium och det försvann då helt.

Så, nu börjar det närma sig 3 månader sedan sist igen och vi skulle vilja pröva igen. Dock så känner vi att det är lönlöst eftersom hon fortfarande inte fått någon effekt av det. Hon har nu inte tagit någon medicin alls på ungefär 4.5 månader så det borde inte vara något problem. Är det någon som har upplevt något liknande tidigare och har någon aning om vad vi kan göra?

Tack på förhand!

Slute ge henne mesdoser så ska du se att det händer något.

Ge henne 150mg istället för tröskeldoser som för 99% av befolkningen inte kommer ge något vidare rus.
Citera
2016-03-20, 19:20
Medlem
Sheen999s avatar
Vet inte om detta är normalt men de 2 gångerna jag tagit mdma/e har jag till större del känt ett mindre obehag och kortare stunder eufori, allt har känts väldigt djupt och på gränsen till psykadeliskt under/efter peaken och den där klassiska euforin känns det som den bara varat i 10-20 min. Båda gångerna har det varit testade och rena produkter, tog ca 100mg första gången och 150 andra. När man läser tripprapporter känns det som folk bara mytar när dom säger att dom mår så sjuuukt bra i flera timmar och tänker på det i månader efteråt. Nån som känner igen sig eller har nån aning om vad det kan bero på?
Citera
2016-03-20, 22:29
Medlem
Guldvaskarns avatar
Jag tog 1 tablett i januari, 2 vid ett tillfälle i februari och 2 i fredags. Funderar på att ta två stycken i påsk och sedan vila till midsommar. Vad säger ni?

Innan nyår var det åtta år sedan sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in