2016-03-17, 11:00
Medlem
Top US International Drug Official Signals Green Light for Countries to Decriminalize
Citera
2016-03-18, 12:39
Medlem
Dagens Sammanfattning 17/3, cannabisodling gav 8 års fängelse, barnvåldtäkt gav 2 år
Citera
2016-03-18, 16:02
Medlem
Global narkotikapolitik ifrågasatt
Citera
2016-03-19, 18:47
Medlem
jamesdeans avatar
http://www.sydsvenskan.se/sverige/avlyssning-sprangde-knarkliga/

"Företagare" inom narkotikabranschen borde verkligen börja använda kryptering...
Citera
2016-03-19, 18:59
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
http://www.sydsvenskan.se/sverige/avlyssning-sprangde-knarkliga/

"Företagare" inom narkotikabranschen borde verkligen börja använda kryptering...
Helt otroligt hur amatörmässiga de verkar vara trots att det rör sig om ganska stora mängder och således höga straff. Som att be om att bli tagen.
Citera
2016-03-20, 17:26
Medlem
Butiker främjar cannabisanvändning: “En hel generation kommer gå förlorad”

En hel generation i Karlshamn kommer alltså att gå förlorad...
Citera
2016-03-20, 17:58
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft

Haha. Ska jag vara helt ärlig är jag nästan förvånad, eller positivt överraskad, att det inte blir ännu mer moralpanik kring rullpapper och dylikt i medierna. Här i Malmö säljer så gott som alla "invandrarbutiker" rullpapper, de flesta även blunts, färdiga koner, vissa säljer tom bongar. Det är bara de "svenska" butikerna som Pressbyrån och de där ATG-butikerna där man lägger pengar på travhästar som inte gör det, och i Malmö är sådana butiker i minoritet.

Min känsla är att medelsvensson hade fått moralpanik om de bara hade känt till det, men förmodligen fattar inte medelsvensson vad det är. De tror säkert att det är tobaks-tillbehör de tittar på. En av fördelarna med att folk är okunniga om cannabis är att butiker kan sälja cannabistillbehör öppet utan att Svensson fattar, eftersom de är för okunniga för att känna igen ett cannabistillbehör när de ser det...
Citera
2016-03-20, 18:48
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft

Om alla butikerna slutade sälja långa rullpapper etc. skulle det då med deras logik bli färre eller inga 'minderåriga' (visste inte att vi hade ålderskontroll på cannabis i Sverige) som brukar cannabis? Det som chockerar dom upprörda måste väl ändå vara att så många skiter i förbudet och brukar cannabis ändå?

Budskapet som samhället och RNS m.fl har velat förmedla verkar ha gått förlorat och deras gamla 'sanningar' är lika intressant som förra helgens väder. Att det svider kan jag förstå.

Det är komiskt och lite sorgligt på samma gång att se hur folk kan reagera så irrationellt på problem dom inte kan hantera. Kanske dags att sluta sluta bekämpa väderkvarnar.
Citera
2016-03-21, 12:48
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Haha. Ska jag vara helt ärlig är jag nästan förvånad, eller positivt överraskad, att det inte blir ännu mer moralpanik kring rullpapper och dylikt i medierna. Här i Malmö säljer så gott som alla "invandrarbutiker" rullpapper, de flesta även blunts, färdiga koner, vissa säljer tom bongar. Det är bara de "svenska" butikerna som Pressbyrån och de där ATG-butikerna där man lägger pengar på travhästar som inte gör det, och i Malmö är sådana butiker i minoritet.

Min känsla är att medelsvensson hade fått moralpanik om de bara hade känt till det, men förmodligen fattar inte medelsvensson vad det är. De tror säkert att det är tobaks-tillbehör de tittar på. En av fördelarna med att folk är okunniga om cannabis är att butiker kan sälja cannabistillbehör öppet utan att Svensson fattar, eftersom de är för okunniga för att känna igen ett cannabistillbehör när de ser det...

Lite ot men en statoilbutik butik i min stad tog in ocb kingsize då det efterfrågades så mycket. Kanske är samband med att macken ligger två meter ifrån stadens universitet..
Citera
2016-03-21, 16:27
Medlem
Supreme Court rejects challenge to Colorado marijuana law from other states

Bra.
Citera
2016-03-21, 17:14
Medlem
Andreas tog cannabis mot smärtan – nu kan han dömas
Citera
2016-03-21, 18:17
Medlem
Siten cannabisnyheter.se är tillfälligt nedstängd av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in