2015-08-02, 21:30
Medlem
Någon som varit på LH i Halmstad efter Alex var där?
Citera
2015-08-03, 23:52
Avstängd
Takpapps avatar
Tittade just på säsong 3, avsnitt 9. Trelleborg, restaurang Karaveller (sedermera Hamngatan 20). Verkar ha självdött ganska snart efter inspelningen, inte mycket att finna där.

Vad jag däremot lärde mig av programmet var att kategoriskt undvika alla inrättningar där en viss herr Semi Memedov jobbar. Värre skitidiot kan man inte önska sig i ett kök, och jag vill verkligen inte äta fanstyget han lägger händerna på.

Så, nån som vet var idioten jobbar idag?
Citera
2015-08-04, 16:36
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Tittade just på säsong 3, avsnitt 9. Trelleborg, restaurang Karaveller (sedermera Hamngatan 20). Verkar ha självdött ganska snart efter inspelningen, inte mycket att finna där.

Vad jag däremot lärde mig av programmet var att kategoriskt undvika alla inrättningar där en viss herr Semi Memedov jobbar. Värre skitidiot kan man inte önska sig i ett kök, och jag vill verkligen inte äta fanstyget han lägger händerna på.

Så, nån som vet var idioten jobbar idag?
Ja, vilken jävla fjant. Den där attityden går inte att slipa bort, han är en genuin idiot. Undrar varför ägarna inte sparkade ut honom så han kunde stå och hänga med likasinnande på ett torg eller vad såna brukar göra istället..
Citera
2015-08-05, 14:39
Medlem
zebra121s avatar
Har kollat på alla program från säsong 4, 5 och 6. En kanonserie detta Kan inte riktigt slita mig från den. Kommer det en 7e säsong också?
Citera
2015-08-28, 22:30
Avstängd
Takpapps avatar
Säsong 4, avsnitt 4, kanske har det redan dragits i långbänk i tråden, men ändå...

Restaurang Mousquet, Söderhamn. Ingressen säger:

Citat:
Publicerad 2012-02-25, 09:00

Risken finns att Mousquet mister sitt serveringstillstånd. Efter bråk, hot, överfyllda lokaler och olovlig försäljning förordas ett återkallande. Hoppet står bland annat till den förändring som skett efter Kniven mot strupens insatser.

http://www.helahalsingland.se/halsingland/soderhamn/kniven-mot-strupen-for-mousquet

Och sedan:

Citat:
Restaurang Mousquet kan mista sitt serveringstillstånd. De har vid ett flertal tillfällen brustit i villkoren som gäller för att servera alkohol. Restaurangen har fått två varningar och en erinran under 2011 och det kan vara skäl nog till att återkalla tillståndet.

Beslut i ärendet kommer att fattas av Direktionen för Kommunalförbundet Södra Hälsingland tisdag den 28 februari.

I sammanställningen som alkoholhandläggare Lisbeth Karlsson gjort framgår att:

• Mousquet i maj inte meddelat att en ny ägare tillträtt i bolaget. Och vid en tillsyn konstaterades en viss oordning i lokalerna och hög berusningsnivå.
• I augusti delgavs krogen en varning efter ett bråk mellan en av delägarna och en annan näringsidkare i kommunen. Delägaren dömdes i december till villkorlig dom och 40 dagsböter för olaga hot.
• Vid en tillsyn i november framgår av en kontrollrulle i kassan att alkoholförsäljning skett efter serveringstidens utgång.
• På juldagen besökte Tillståndsmyndigheten krogen och då fanns cirka 200 gäster i lokalen som har tillstånd för 120. Köket var belamrat med kläder och gick inte att använda. Hygienen på toaletten bedömdes som dålig och fötterna klibbade fast i restaurangdelen.

Skäl till att ett serveringstillstånd kan dras in är bland andra flera varningar och förseelser som inte ses som bagatellartade. Tiden mellan varningarna spelar också in.

...

Den delägare som dömdes för olaga hot har lämnat bolaget, men han jobbar kvar i verksamheten. Han har överklagat tingsrättens dom och han är beredd att ställa sig helt utanför restaurangen om det krävs.

En av ägarna anger att de har ändrat inriktning och börjat prioritera matgästerna. Hjälp på traven har de fått av tv-programmet Kniven mot strupen.

Ägarna själva tycker att det blivit en märkbar skillnad sedan omgörningen.

- De har rättat till mycket av problemen. Det finns omständigheter som jag inte tagit ställning till. Jag kan eventuellt skicka in fler papper till Kommunalförbundet innan tisdag, säger Lisbeth Karlsson.

Så... Vilken av delägarna har dömts för olaga hot? Varför hotar en smörgåsnisse någon? Oenighet om tjockleken på gurkskivorna?

Härligt citat att "en" av ägarna nu prioriterar matgästerna (de andra prioriterar kriminalitet?). Eftersom turkarna inte längre är där nu 2015 kanske nån vågar äta på stället, men inte fan tänker jag ta risken.

Hur fan kan folk med att skämma ut sig i TV på det viset?

Rapportering på plats från Söderhamn, någon?
Senast redigerad av Takpapp 2015-08-28 kl. 22:34.
Citera
2015-08-29, 21:33
Medlem
Ferry31s avatar
Programmet är verkligen beroendeframkallande. Behöver se mer Alexander Nilson i rutan.
Citera
2015-11-03, 05:00
Medlem
Redors avatar
Även om konceptet nu är lika uttjatat som Svenska Hollywoodfruar, så är det ändå något visst med programmet som gör att man inte vill att föregående säsong var den sista. Vilket det förmodligen inte var.

Men något man börjar märka av är att numera verkar det mer vara att han gör det "bara för att". Mkt "kebabställen" tillskillnad från de första säsongerna, som jag faktiskt inte förstår varför man lägger tid och pengar på att hjälpa när det säkert kommer in massvis med ansökningar från riktiga restauranger också, och dessa kebabställen stänger ändå igen strax efter att Alex vart där och höjt deras säljvärde i form av inredning och ny utrustning.

Skulle dock vilja se ett "Best of" och kanske en sammanfattning om hur det har gått för några av de ställena han besökt under alla säsonger.
Citera
2015-11-03, 09:31
Medlem
UtanEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Även om konceptet nu är lika uttjatat som Svenska Hollywoodfruar, så är det ändå något visst med programmet som gör att man inte vill att föregående säsong var den sista. Vilket det förmodligen inte var.

Men något man börjar märka av är att numera verkar det mer vara att han gör det "bara för att". Mkt "kebabställen" tillskillnad från de första säsongerna, som jag faktiskt inte förstår varför man lägger tid och pengar på att hjälpa när det säkert kommer in massvis med ansökningar från riktiga restauranger också, och dessa kebabställen stänger ändå igen strax efter att Alex vart där och höjt deras säljvärde i form av inredning och ny utrustning.

Skulle dock vilja se ett "Best of" och kanske en sammanfattning om hur det har gått för några av de ställena han besökt under alla säsonger.

Ja, det känns som om hans engagemang börjar dala ganska rejält.

Nu gör han ju inte ens speakerröst eller återbesök. Och det som gjorde det till "hans" program är mer eller mindre borta. Jag spår på sin höjd en säsong till
Citera
2016-03-19, 09:34
Medlem
Isnatts avatar
Blir det nån mer säsong tro?
Citera
2016-03-19, 14:43
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Blir det nån mer säsong tro?

Ingen aning. Men hoppas
Citera
2016-04-13, 02:34
Medlem
cheb-khaleds avatar
hoppas oxå en ny säsong kommer, har sett alla säsonger nu... förra gången gick det två år mellan säsong 5 och 6 (visades 2013 och 2015) så nästa år kanske det är dags, vi får se..
Citera
2016-04-18, 00:41
Medlem
ChefPauls avatar
Ni ska inte tro för mycket på den där serien..
Jag jobbade och drev en restaurang i Mellansverige som hade dalande försäljningssiffror.
Tog över stället efter att de nått rock bottom och vände lunchen från 30 till nästan 200 lunch per dag..
Dom tjatade och tjatade för att få komma men vi sa nej, sedan kom de en dag oanmälda tidigare än andra gäster och vi var servicemedvetna och serverade de ändå.

När dom ätit upp så var de lyriska! det var två personer som beställde, och de beställde kalventrecote med pesto samt grillad röding med svart risotto med rökta räkor...

Efter de hade ätit meddelade de vilka de va och att de var från strix och att de kunde inte ta med restaurangen i sitt program för kvaliten var för hög...)
Alltså, de går hela tiden på restauranger som går med förlust enligt allabolag.se

Att det sedan kan ha blivit ägarbyte eller ny kock måste de trots allt kollaupp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in