2016-04-18, 05:39
Medlem
MauseRRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChefPaul
Ni ska inte tro för mycket på den där serien..
Jag jobbade och drev en restaurang i Mellansverige som hade dalande försäljningssiffror.
Tog över stället efter att de nått rock bottom och vände lunchen från 30 till nästan 200 lunch per dag..
Dom tjatade och tjatade för att få komma men vi sa nej, sedan kom de en dag oanmälda tidigare än andra gäster och vi var servicemedvetna och serverade de ändå.

När dom ätit upp så var de lyriska! det var två personer som beställde, och de beställde kalventrecote med pesto samt grillad röding med svart risotto med rökta räkor...

Efter de hade ätit meddelade de vilka de va och att de var från strix och att de kunde inte ta med restaurangen i sitt program för kvaliten var för hög...)
Alltså, de går hela tiden på restauranger som går med förlust enligt allabolag.se

Att det sedan kan ha blivit ägarbyte eller ny kock måste de trots allt kollaupp!

När skedde detta, var det nyligen så lever ju hoppet om en ny säsong. Grattis till framgångarna i köket!
Citera
2016-04-19, 17:12
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChefPaul
Ni ska inte tro för mycket på den där serien..
Jag jobbade och drev en restaurang i Mellansverige som hade dalande försäljningssiffror.
Tog över stället efter att de nått rock bottom och vände lunchen från 30 till nästan 200 lunch per dag..
Dom tjatade och tjatade för att få komma men vi sa nej, sedan kom de en dag oanmälda tidigare än andra gäster och vi var servicemedvetna och serverade de ändå.

När dom ätit upp så var de lyriska! det var två personer som beställde, och de beställde kalventrecote med pesto samt grillad röding med svart risotto med rökta räkor...

Efter de hade ätit meddelade de vilka de va och att de var från strix och att de kunde inte ta med restaurangen i sitt program för kvaliten var för hög...)
Alltså, de går hela tiden på restauranger som går med förlust enligt allabolag.se

Att det sedan kan ha blivit ägarbyte eller ny kock måste de trots allt kollaupp!
Ja, det är väl klart? Ingen mening att gå på en restaurang som har bra mat och har vänt på skutan, det är ju liksom att rädda den som är hela programidén...
Citera
2016-04-25, 12:27
Medlem
elitassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Blir det nån mer säsong tro?

Jag kom just hem från en lunch någonstans i Skåne där de hade tv-inspelning. Det visade sig att det var för höstens säsong av Kniven mot strupen. Det ryktades också om att det eventuellt inte blir Alexander Nilsson som kommer vara program-kock, utan någon annan. Vem vet jag ej.
Citera
2016-04-25, 16:49
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson
Jag kom just hem från en lunch någonstans i Skåne där de hade tv-inspelning. Det visade sig att det var för höstens säsong av Kniven mot strupen. Det ryktades också om att det eventuellt inte blir Alexander Nilsson som kommer vara program-kock, utan någon annan. Vem vet jag ej.

Härligt att en ny säsong verkar vara på G.

Ny programledare känns sådär. Kan både bli toppen och botten
Citera
2016-04-25, 18:36
Medlem
irrblosss avatar
Tråkigt om Alexander försvinner, han är ju typ 90% av programmets sevärdhet. Kommer inte på rak arm på någon som skulle kunna ta över ett sådant program.
Citera
2016-05-26, 03:09
Medlem
Om nu Alexander slutar och det ska bli en ny programledare för Kniven mot strupen så skulle jag föreslå¨Per Morberg....en man med personlighet, temperament och sköna kommentarer. Han skulle kunna axla ansvaret bra och har dessutom gedigen kockutbildning och stor erfarenhet av mat och bra råvaror
Citera
2016-06-08, 16:52
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article22964676.ab

I höst har ”Kniven mot strupen” säsongspremiär - utan programledaren Alexander Nilson, 45.

Nu berättar tv-profilen varför han petas från programmet efter sex säsonger.

– Det är för att de vill utveckla programmet, säger han.

Efter att ha hjälpt konkurshotade restauranger i sex säsonger av realityserien ersätts Alexander Nilson nu av fiskeprofilen och kocken Claes ”Svartzonker” Claesson.
Citera
2016-06-08, 16:56
Medlem
8711s avatar
Läste precis om att dom byter ut Alexander Nilson. Fy fan vad tråkigt!!! Det är ju han som ÄR programmet, det är han som så att säga gör det. Han sätt är förknippat med programmet. Om det kommer in någon gubbe som kanske är duktig och lugn och trevlig så är det väl en sak för vissa, men det programmet varit tas ju bort och det roliga med programmet försvinner!

Dom borde lagt ner det istället om inte Alexander Nilson ska leda programmet.
Citera
2016-06-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Läste precis om att dom byter ut Alexander Nilson. Fy fan vad tråkigt!!! Det är ju han som ÄR programmet, det är han som så att säga gör det. Han sätt är förknippat med programmet. Om det kommer in någon gubbe som kanske är duktig och lugn och trevlig så är det väl en sak för vissa, men det programmet varit tas ju bort och det roliga med programmet försvinner!

Nja, ingen skugga över Alexander men programmet behöver en ny programledare. Det blir för mycket upprepningar.

Tråkigt att Alex är sjukskriven. Verkar vara en skön lirare.
Citera
2016-06-08, 19:10
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Mnja, han VAR. De sista säsongerna var riktigt tama jämfört med de tidiga. I synnerhet den sista var en ganska stor besvikelse, tycker jag nog, och inte alls vad det var när det var som bäst.
Citera
2016-06-08, 21:44
Medlem
XtraXs avatar
Jäkla linslus den där Svartzonker borde, hålla sig till dragproduktionen.
Citera
2016-06-13, 11:03
Medlem
ace_secs avatar
Tråkigt att läsa att Alexander är sjukskriven "men inte vill berätta om orsaken.." Kan det ha med det mentala att göra? Eller pulver?

Oavsett önskar jag Alex god hälsa framöver. Gillar honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in