2016-10-26, 07:28
Medlem
constants avatar
Jag gillar inte att gnälla, men vilken kärring...

http://www.viafree.se/program/livsstil/kniven-mot-strupen/224587
Citera
2016-10-26, 08:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Enligt mig är en kvarterskrog en krog som (oftast) ligger i en förort. Rätterna består av pizza samt planka, bea, någon fiskrätt, hamburgare etc. På stället finns minst två spelmaskiner och på vardagar består en stor del av omsättningen av lokala alkisar som dricker öl/vin. Om det finns underlag kan man ha en hygglig lunch annars består huvudinkomsten i veckorna av folk som kommer och hämtar mat (pizza).

På fredag/lördag lever man upp då folk kommer dit och äter middag/lunch samt dricker men man stänger vid 21:00/22:00 då tidigare bråk gjort att man fått socialkontorets uppmärksamhet.

Med andra ord ett i grunden rätt trevligt ställe där man kan få hygglig mat till hyggliga priser.

Ett ställe som i senaste programmet behöver lyfta sig lite över den vanliga kvarterskrogen för att få tillräckligt med kunder.

Då jag inte hade något bättre för mig i söndags kollade jag på en del äldre avsnitt med Alex och jag måste säga att jag gillar Claes still mer. Som jag skrivit tidigare blir det tröttsamt med dessa skrikande kockar.

Hehe man fick verkligen upp klockrena bilder av en sann kvarterskrog av din beskrivning. Ty sådär är det ju...

Veckans avsnitt har nu tittats på och en höjdpunkt är ju när de där fyra killarna applåderar när dom väl får maten över två timmar efter beställningen och kocken inte verkar fatta att det är en enormt ironisk applåd...
Den där extrakocken som plockats in till nyöppningen, är han kvar måntro? Han visste ju iaf vad han gjorde och hade mod att säga till ägaren vad han skulle göra. Dock hade jag blivit galen om jag varit den kocken när han uppenbarligen har koll på grejerna men ägaren likt förbannat fortsätter göra fel...
Detta var verkligen ett avsnitt där man önskade få se en återkomst nån månad senare. Måtte det komma ett sådant sammanfattande avsnitt i slutet av säsongen.
Citera
2016-10-26, 09:56
Medlem
En av mina favoritprogram och Claes gör det bra i denna säsong.

Blir ett maraton idag, säsong1 är fantastisk.

Så jävla konstigt att man kan bli så fast, samma procedur varje avsnitt men vad fan det är underhållande.

Claes gör som sagt det bra och önskar Alex ett framtida välmående och återkommande inom TV, kanske i annat format.

"- När man gör allt från grunden är det lätt att misslyckas."
"- Tycker ni om att tugga på .... hö?"
"- Titta på den här, det ser ut som mos. Vet ni vad jag gjort, jag har plockat upp den med en gaffel, den bara föll isär"
"- Tycker du inte om salt?"

S01E03 är en favorit.
Senast redigerad av B.Dowie 2016-10-26 kl. 10:03.
Citera
2016-10-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Asså haha.. Servitören är ju ett retard? Har ingen sett de? Jag är 110% säker på asperger. Hu kan de tro att han ska kunna göra något rätt?

Citat:
"Rödvin, då har vi barn delay då"

- Vad var det?

"Barn delay som är rödvinet"

- Vanlig lejd?

"Alltså barn delay"

- Barn delay? Baron de Ley, jaja det var ju inte dåligt.

Fantastisk konversation 11:22-11:36 http://www.tv3play.se/program/knivenmotstrupen

Citat:
- Kan vi inte beställa maten nu eller?

"Ja, det kan ni väl göra."

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Fantastisk konversation 11:22-11:36

Ha ha

Måste verkligen vara sämsta servitören jag någonsin sett!

Avsnitt 3
Säsong 5
Citera
2016-10-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Oj nu kommer jag att kolla ikapp lite på det jag har missat. Mitt favoritavsnitt, som fick mig att fastna för serien, är avsnitt 2 säsong 1.
http://www.viafree.se/program/livsstil/kniven-mot-strupen/sasong-1/avsnitt-2

Ägaren står i stekarbrillor och svamlar om att målet är en stjärna i guide Michelin, när det sedan visar sig att de serverar pulvermos! Som jag skrattade.

Vi kan kalla det ett övertydligt exempel på "Halmstadsyndromet". Staden med yta, utan innehåll. Snygga glasögon, tråkig men ganska "fräsch"lokal, piffiga servitriser. Men pulvermos.

Halmstad presterar för övrig anmärkningsvärt uselt i White Guide med tanke på stadens storlek och status som "turistort". Ett tröstomnämnande för Salt ute i Tylösand, det är allt på restaurangsidan. Annars - syltor!
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2016-10-26 kl. 11:45.
Citera
2016-10-26, 14:43
Medlem
Samizdats avatar
Alltså vad fan, S2E2 - Down Town i Falkenberg. Den där med kockarna som blandade ihop kanel med koriander... och det var inte ens det värsta - ägarinnan visste ju inte vad en grill var!
Citera
2016-10-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hoppas att du Alexander läser den här tråden. Du har varit helt underbar, om än lite väl elak ibland. Men du har gjort den här serien, och du har gjort den fantastiskt bra.Tråkigt att du inte mår bra nu, hoppas att du snart känner dig bättre.

Word! Alexander gjorde hela programmet! Önskar honom ett snabbt tillfrisknande så att vi snart får se honom igen!
Citera
2016-10-27, 14:50
Medlem
max02s avatar
S01E02.

Haha. Utländska krögaren med hästsvans och brillor är en skön typ. Säger allt de har är färskt och närproducerat men så är inte fallet. Kocken är bara 19 år och ser livrädd ut. Krögaren säger till honom "du får mig att skämmas" när Alex upptäcker alla fel i köket.

Alex: "Antingen stänger vi ner detta stället nu så får det tar den tid det tar tills vi öppnar på nytt eller ringer jag hälsomyndigheten på en gång!"

Krögaren: "Vi börjar om."

Alex: "Var är nycklarna? Vi stänger här nu. Vet du vad? Jag tar över här nu. Säger jag hoppa så hoppar ni!"

Klockrent när han kommer cyklandes ur tunneln och nästan kör på några människor sen plingar och ropar "hallå hallå!".
Senast redigerad av max02 2016-10-27 kl. 15:06.
Citera
2016-10-27, 15:47
Medlem
max02s avatar
S01E03.

"Hit med nycklarna, ni kan gå hem och sova allihopa!"

Fan vad man saknar Alex!
Citera
2016-10-27, 23:44
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
S01E02.

Haha. Utländska krögaren med hästsvans och brillor är en skön typ.
Ja, han var verkligen udda.

Kollar på S2E5 - kocken (Anette) drog mitt under ett pass, som ensam i köket. Varför klargjordes inte. Vad i hela friden?

Edit: Jaha, det var på väg att bli översvämning så att hon inte skulle kunna komma hem. Okej...
Senast redigerad av Samizdat 2016-10-27 kl. 23:46.
Citera
2016-10-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Alltså vad fan, S2E2 - Down Town i Falkenberg. Den där med kockarna som blandade ihop kanel med koriander... och det var inte ens det värsta - ägarinnan visste ju inte vad en grill var!

En av alla krogar som såldes inom ett år efter att Kniven mot strupen var där.
Nu en rockbar med iallafall 20 livespelningar av varierat slag om året och riktigt bra mat.
Citera
2016-10-31, 15:07
Medlem
BigFatCones avatar
Hur många av er har förresten käkat på ett hak som har varit med i programmet? Jag har varit på två. Altona i Sölvesborg och.. Charles Dickens (tror jag det hette) i Norrköping. Altona var jag på långt efter att ägarna i avsnittet sålde haket och det i Norrpan var jag på långt innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in