Citat:
Ursprungligen postat av
Tranquility Bas
Enligt mig är en kvarterskrog en krog som (oftast) ligger i en förort. Rätterna består av pizza samt planka, bea, någon fiskrätt, hamburgare etc. På stället finns minst två spelmaskiner och på vardagar består en stor del av omsättningen av lokala alkisar som dricker öl/vin. Om det finns underlag kan man ha en hygglig lunch annars består huvudinkomsten i veckorna av folk som kommer och hämtar mat (pizza).
På fredag/lördag lever man upp då folk kommer dit och äter middag/lunch samt dricker men man stänger vid 21:00/22:00 då tidigare bråk gjort att man fått socialkontorets uppmärksamhet.
Med andra ord ett i grunden rätt trevligt ställe där man kan få hygglig mat till hyggliga priser.
Ett ställe som i senaste programmet behöver lyfta sig lite över den vanliga kvarterskrogen för att få tillräckligt med kunder.
Då jag inte hade något bättre för mig i söndags kollade jag på en del äldre avsnitt med Alex och jag måste säga att jag gillar Claes still mer. Som jag skrivit tidigare blir det tröttsamt med dessa skrikande kockar.
Hehe man fick verkligen upp klockrena bilder av en sann kvarterskrog av din beskrivning. Ty sådär är det ju...
Veckans avsnitt har nu tittats på och en höjdpunkt är ju när de där fyra killarna applåderar när dom väl får maten över två timmar efter beställningen och kocken inte verkar fatta att det är en enormt ironisk applåd...
Den där extrakocken som plockats in till nyöppningen, är han kvar måntro? Han visste ju iaf vad han gjorde och hade mod att säga till ägaren vad han skulle göra. Dock hade jag blivit galen om jag varit den kocken när han uppenbarligen har koll på grejerna men ägaren likt förbannat fortsätter göra fel...
Detta var verkligen ett avsnitt där man önskade få se en återkomst nån månad senare. Måtte det komma ett sådant sammanfattande avsnitt i slutet av säsongen.