2016-03-16, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Intelligent går an men det skall vara med kvinnliga saker, t ex hushållsekonomi, matlagning, balansera familj och andra saker etc. Politik är för män.

Det är pga kvinnor landet (och världen) ser ut som det gör. Bara för att hon råkar rösta rätt i det här fallet så gör jag inga undantag, snarare undantag. Normala kvinnor som är våp kan man i alla fall tala till rätta.
Är det ett måste att hon röstar blankt varje val då eller måste hon rösta det du godkänner?
Citera
2016-03-16, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Är det ett måste att hon röstar blankt varje val då eller måste hon rösta det du godkänner?

Det jag tycker är bäst, efter att jag förklarat för henne varför.
Citera
2016-03-17, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Är SD:are. Frun är SD:are. De vänner jag har är SD:are. Umgås inte med 7-klöverfolk överhuvudtaget. Gillar inte landsförrädare.

Vi får hoppas att ni inte tillhör den där white trash-delen då, som du anser många SD-anhängare gör, du och dina närmaste. Eller kanske ändå, de flesta av de s.k. landsförrädarna förstod ju i.a.f. frågan i TS.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
När det kommer till att välja partner är det väl ganska klart att det är den person som ska ingå i det potentiella förhållandet som har friheten att avgöra vilka åsikter de personligen finner korkade, osmakliga, anstötliga etc? Är man själv en liberal som tycker att marknadskrafterna och entreprenörskap is the shit, så är det väl inte en vild gissning att man kommer att tycka att en som röstar på ett revolutionärt kommunistparti har korkade/osmakliga/anstötliga åsikter?

En stor eloge till dig som på ett så lugnt och pedagogiskt sätt orkar förklara för folk om och om igen att du förbehåller dig rätten att själv anse vilka du finner korkade. Man skulle ju nästan kunna tro att vissa här är korkade. Eller så vill de inte förstå bara....

För egen del så skulle jag av ett antal olika anledningar se det som väldigt osannolikt att jag skulle dejta eller ha ett förhållande med en Sverigedemokrat.
Citera
2016-03-17, 01:22
Medlem
Absolut inte. Om det ens finns några fruntimmer som röstar på SD?
Senast redigerad av namjorne 2016-03-17 kl. 01:24.
Citera
2016-03-17, 01:35
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Ett tips , se till att ligg innan hon snokar reda på något om vart du står politiskt .

Hörde genom en vän att du är nazist och röstar på SD , Såg på din facebook att du gillade SD osv osv .

Är du i universitetssvängen så är det ännu värre. Röstar du inte F! eller MP så kan du lägga ner .
Citera
2016-03-17, 11:32
Medlem
vasaduellers avatar
Inga problem. Närmast en fördel.
Citera
2016-03-17, 11:51
Medlem
Bajen666s avatar
Klar som korvspad att jag skulle kunna tänka mig det, men däremot en feminazit,kommunist,liberal,moderat,sosse eller en centerpartist aldrig i livet....
Citera
2016-03-17, 11:54
Medlem
Jag har varit tillsammans med både sd-tjej och feminist. Det var egentligen inga konstigheter. Kuken är blind och fittan har inget ansikte liksom...
Citera
2016-03-17, 19:38
Medlem
Det skulle vara lite jobbigt om han var väldigt öppen med sin politiska åsikter, då mina vänner är typ Vänster eller FI som verkligen hatar SD.

Men jag är inte den som lätt blir kär, så skulle det vara någon jag verkligen hade känslor för skulle jag inte låta det hindra.

Dock tror jag inte jag skulle falla för någon dödsknarkarnazist ā la flashback direkt. Men inte heller någon som är plågsamt naiv i invandringsfrågan heller (som mina kompisar tyvärr).
Citera
2016-03-17, 20:28
Bannlyst
Märklig fråga egentligen, i ett numera konstigt land med en ursprungsbefolkning som kallas för att vara självhatande. Det ligger kanske något i ordets betydelse trots allt?

Det är som att Sioux i Minnesota 1861 inbördes skulle börja välja bort varandra där majoriteten ansåg att den vite mannen minsann skulle få ta för sig. Landet var ju rikt och räckte åt alla och nybyggarna hade det ju faktiskt inte så lätt. Nåde den indian som ville försvara sitt eget land mot inkräktarna. Man ska komma ihåg att invandringen till Sverige inte vilar på fast folklig grund.
Citera
2016-03-17, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Svar ja. De har de. En förklaringsmodell är förvisso att åtminstone en av dessa var frustrerad över att jag inte ville ha honom..,
Jag vill inte få några rättigheter alls, jag har samer i släkten men jag har noll intresse av rennäring och liknande. Jag har inte helker något intresse av att flytta tillbaka till Norrbotten, så där har du fel. Jag tog ett exempel på retorik som personer jag träffat som röstar på SD använder.

Till kärnfrågan, nej jag vill inte dejta någon som röstar på SD, och de vill säkerligen inte dejta mig.
Ok, jag överdrev möjligtvis en bit ser jag nu men tack för ett ärligt svar.
Citera
2016-03-17, 21:58
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Märklig fråga egentligen, i ett numera konstigt land med en ursprungsbefolkning som kallas för att vara självhatande. Det ligger kanske något i ordets betydelse trots allt?

Det är som att Sioux i Minnesota 1861 inbördes skulle börja välja bort varandra där majoriteten ansåg att den vite mannen minsann skulle få ta för sig. Landet var ju rikt och räckte åt alla och nybyggarna hade det ju faktiskt inte så lätt. Nåde den indian som ville försvara sitt eget land mot inkräktarna. Man ska komma ihåg att invandringen till Sverige inte vilar på fast folklig grund.

Mertillen -Nu säger jag absolut inte att du har fel men det vore redigt om du också kunde ge lite mer redig fakta på detta.

MVH
Pershagen76
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in