2016-03-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Har du träffat många sådana? Jag är rätt så säker på att de allra flesta jag känner inte skulle dejta någon från SD, eller en troende muslims Arab.

Men samtidigt så är flera av dem gifta med utländska män/kvinnor, både här i Sverige och i utlandet. Men ingen av dom troende inom någon religion.

Jag tror att vettiga människor väljer bort de med extrema åsikter, oavsett åt vilket håll de är riktade.

Jag bor i Sthlm, dom finns överallt i åldrarna 13-30år Vanligast mellan 15-25 dock. Samma typer som tror att araben inte är rasist eftersom han knullar med henne. Sen att han misshandlar sin syster om hon så mycket tittar på en svensk är något de ofta inte vill kännas vid.
Citera
2016-03-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nog vet jag att rasism inte är något som bara svenskar sysslar med. Nu var frågan just om personer som är SD-anhängare.

Ja och jag ställde en annan fråga som hade med andra grupper att göra eftersom du gav ett svar som handlade om människovärde. Människovärde du vet egenskapen som få människor utanför PK-Sverige delar med er.
Citera
2016-03-16, 14:30
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag bor i Sthlm, dom finns överallt i åldrarna 13-30år Vanligast mellan 15-25 dock. Samma typer som tror att araben inte är rasist eftersom han knullar med henne. Sen att han misshandlar sin syster om hon så mycket tittar på en svensk är något de ofta inte vill kännas vid.

Ok, jag ska erkänna att jag inte känner någon i det åldersspannet.
Citera
2016-03-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ok, jag ska erkänna att jag inte känner någon i det åldersspannet.

Sorgliga är att de flesta inte ens vet om att rasism mot vita existerar, dom tror att det bara går att vara rasist mot "rasifierade" (Jag hatar det begreppet)
Citera
2016-03-16, 14:33
Medlem
Pan-Everts avatar
Jag är Sverigedemokrat och är tillsammans med en miljöpartist.
Funkar hur bra som helst.
Hon får ha sina åsikter och jag mina.

Varför ska man bryta med någon man tycker om bara för att man röstar på olika partier?
Citera
2016-03-16, 14:36
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Sorgliga är att de flesta inte ens vet om att rasism mot vita existerar, dom tror att det bara går att vara rasist mot "rasifierade" (Jag hatar det begreppet)

Givetvis så vet jag att det existerar, jag växte upp i Södertälje och har sett det riktas åt alla möjliga håll. Tycker dock att det är idiotiskt oavsett åt vilket håll det riktas, jag försöker skilja på nationalitet/hudfärg och personen i varje enskilt fall.

Annars så hade jag haft svårt att träffa min fru och mor till mina barn från början ;-)
Citera
2016-03-16, 14:38
Medlem
Citat:
Givetvis så vet jag att det existerar, jag växte upp i Södertälje och har sett det riktas åt alla möjliga håll. Tycker dock att det är idiotiskt oavsett åt vilket håll det riktas, jag försöker skilja på nationalitet/hudfärg och personen i varje enskilt fall.

Annars så hade jag haft svårt att träffa min fru och mor till mina barn från början ;-)

Syftar på unga personer idag. Samt de flesta kvinnor (överlag så verkar kvinnor vara i tron att bara rasifierade kan utsättas för rasism)
Citera
2016-03-16, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pan-Evert
Jag är Sverigedemokrat och är tillsammans med en miljöpartist.
Funkar hur bra som helst. Hon får ha sina åsikter och jag mina.

Varför ska man bryta med någon man tycker om bara för att man röstar på olika partier?

Är miljöpartisten inte en dominant, bossig typ så borde det fungera. Din tjej är troligen en sådan. SDare tror jag mer stänger in sina känslor, visar omedvetet sorg men det borde vara lättare att leva med. SDare till skillnad från andra är i allmänhet försiktigare och tystare här i vårt härligt fria land.
Citera
2016-03-16, 14:46
Avslutad
Nej, en tjej som är sverigedemokrat är en tjej som är oerhört politiskt intresserad och intelligent jämfört med gemene tjej. Jag vill inte att min tjej ska hålla på med politik och det skulle då gå helt bort.
Citera
2016-03-16, 15:20
Medlem
Pan-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Är miljöpartisten inte en dominant, bossig typ så borde det fungera. Din tjej är troligen en sådan. SDare tror jag mer stänger in sina känslor, visar omedvetet sorg men det borde vara lättare att leva med. SDare till skillnad från andra är i allmänhet försiktigare och tystare här i vårt härligt fria land.

Nä hon är rätt undergiven av sig.

Sorg kan jag inte säga att jag visar, mer att jag blir lite arg när jag tänker på hur mycket vårt land blivit förändrad till det sämre i den goda humana stormaktens och den heliga mångkulturens namn.

Försiktig eller tystlåten kan jag inte heller påstå att jag är, hymlar inte med mina åsikter, men låter självklart andra ha sina och låter även de komma till tals.
Citera
2016-03-16, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nej, en tjej som är sverigedemokrat är en tjej som är oerhört politiskt intresserad och intelligent jämfört med gemene tjej. Jag vill inte att min tjej ska hålla på med politik och det skulle då gå helt bort.
Föredrar du att din tjej är ointelligent istället? Oavsett svar så "dömer" jag inte utan är endast nyfiken.
Citera
2016-03-16, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Föredrar du att din tjej är ointelligent istället? Oavsett svar så "dömer" jag inte utan är endast nyfiken.

Intelligent går an men det skall vara med kvinnliga saker, t ex hushållsekonomi, matlagning, balansera familj och andra saker etc. Politik är för män.

Det är pga kvinnor landet (och världen) ser ut som det gör. Bara för att hon råkar rösta rätt i det här fallet så gör jag inga undantag, snarare är det nästan värre nu. Normala kvinnor som är våp kan man i alla fall tala till rätta.
Senast redigerad av priz 2016-03-16 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in