2016-03-16, 22:56
Medlem
IAmZooms avatar
Är han student på University of Retards eller? Herregud.
Citera
2016-03-16, 23:00
Medlem
BernardLoutres avatar
Och ändå lär han få rena lyxlivet jämfört med nordkoreaner som hamnar i finkan där.
Citera
2016-03-16, 23:03
Medlem
Utflyttads avatar
Så jävla onödigt och korkat.

Jag kan tänka mig att varenda turistande från USA har alla ögon, CCTV och mikrofoner riktade mot sig.

Hade han frågat fint så hade han säkert fått köpa en banderoll!
Citera
2016-03-16, 23:36
Medlem
Att komma på tanken att stjäla i Nordkorea.... man hör ju direkt hur korkat det låter. Killen kan vara glad som inte dömdes till avrättning.

Sen är jag tveksam till vad USA har att förhandla med i det här fallet. Det är ju i så fall tjänster och gentjänster, en muta, som krävs. Gapa kan dom göra bäst dom vill - desto högre, desto mer ler Kim jong un.
Citera
2016-03-16, 23:41
Bannlyst
Vilken skön lirare, jag hoppas att han snodde med sig lite ut av deras nationalrätt, luft.
Det skulle amerikanarna behöva så feta som de är.

Det lär inte bli några 15års straffarbete.
Jänkarna kommer fixa hem grabben rätt omgående om jag får dra till med en kvalificerad gissning.
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-03-16 kl. 23:43.
Citera
2016-03-16, 23:42
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför ens åka till Nordkorea som turist, varför? Jag har aldrig rest till ett land med diktatur och så tänker jag fortsätta ha det. Möjligtvis om en arbetsgivare velat det för jobbet men då för den sakens skull.

Tja, många verkar inte ha något problem med att åka till Thailand (militärdiktatur). Nordkorea skiljer sig inte så värst mycket åt andra diktaturer annat än att det är fattigare.

Däremot så ska man ju vara jävligt noga med hur man beter sig i en stat där det finns drakoniska lagar, oavsett om det är Nordkorea, Saudiarabien eller Thailand. Den här amerikanen saknade tydligen förstånd att förstå hur jävligt strängt det är och får nu mysa ett tag i nordkoreanskt fängelse.
Citera
2016-03-16, 23:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Jag vet inte om du är medveten om det men det går att åka på charterresor till Nordkorea. Det går faktiskt flera olika charterresor från Sverige till Nordkorea. Många verkar ha fått för sig att Nordkorea är otillgängligt för oss västerlänningar men så är inte fallet.

Jo, men nu handlade det ju om just det här geniets agerande.
Jag tror det här är ett par klipp som ger en lite annan bild
av Nordkorea än den vi är vana vid.

Koryo Hotel in Pyongyang:
https://www.youtube.com/watch?v=kIhJ7CLygcs

Flying Over Pyongyang:
https://www.youtube.com/watch?v=GKwGyIvw5cI

För mig personligen står Nordkorea ändå inte så högt upp på önskelistan
bland semestermål. Smaken är ju delad, men det verkar inte vara så
många som väljer att försöka och även lyckas ta sig dit:

...about 1,500 Western tourists visit North Korea each year…
https://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_North_Korea

Citera
2016-03-17, 00:14
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Så jävla onödigt och korkat.

Jag kan tänka mig att varenda turistande från USA har alla ögon, CCTV och mikrofoner riktade mot sig.

Hade han frågat fint så hade han säkert fått köpa en banderoll!

Alla turister har personlig guide och är strikt hänvisade till vissa områden där det är hyfsat uppiffat. Tiotusentals nordkoreaner är sedan med på denna tirad då de exempelvis låtsas besöka tågstationer (där det inte går några tåg) eller se någon uppvisning på order. Hela jävla landet är en svältande kuliss och där bakom ligger otaliga koncentrationsläger och galenskap bortom allt sunt förnuft
Citera
2016-03-17, 00:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Jag vet inte om du är medveten om det men det går att åka på charterresor till Nordkorea. Det går faktiskt flera olika charterresor från Sverige till Nordkorea. Många verkar ha fått för sig att Nordkorea är otillgängligt för oss västerlänningar men så är inte fallet.

Synnerligen populär charter då 70svenskar besöker skitlandet ifråga per år, detta inklusive diplomater. Men länka gärna till direktflyget arlanda-pyong yang med 5stjärnigt så far jag bara för att impa på grannen..
Citera
2016-03-17, 00:51
Medlem
Mooskys avatar
Sverige – skyddsmakt åt USA
http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Am...ss/Ambassaden/

Toner said a representative of the Swedish embassy, which looks after U.S. affairs in North Korea, had visited Warmbier in prison and was present at the sentencing.

"We're going to remain in very close coordination with the Swedes on this matter. It's my understanding that he was in reasonable health," Toner said.
http://www.reuters.com/article/us-no...-idUSKCN0WI0BN
Citera
2016-03-17, 00:54
Medlem
M1159s avatar
Vilken jävla pajas först gör han en enorm dumhet, sen sitter stackarn och gnäller och gråter i TV som kommer att visas i hela världen.
Det var inte mycket till karl i den mesen, han kan gott sitta några år bara för att han skämt ut hela USA.
Citera
2016-03-17, 01:03
Medlem
När man tittar på det här klippet tycker jag det blir väldigt tydligt att varenda ord han säger är ett propagandamanus skrivet av den Nordkoreanska staten. Jag tror även att gråten står med i manus.

"I am worried that they (hans familj) will be threatened or harmed by those from the government, i beg for any kind of public protection for my family."

Detta känns som en b-film med dåligt manus och skådespeleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in