2016-03-16, 13:36
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det utesluter väl inte Palin, eller hur?

Nej, inte mig heller - jag har lika mycket med hans kampanj att göra som Pallin ungefär. Eller dig!
Citera
2016-03-16, 13:37
Bannlyst
Citat:
Den enda jag i dagsläget kan se framför mig är Sarah Palin. De andra som kandiderar lär vara uteslutna så som Trump har attackerat dessa.
Det utesluter väl inte de andra som kandiderar, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nej, inte mig heller - jag har lika mycket med hans kampanj att göra som Pallin ungefär. Eller dig!
Varför har du inte nämnt mig?
Citera
2016-03-16, 13:38
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Citat:
Självfallet inte (att han kommer att glömma det) men hans senaste segertal gav mig lite småvibbar av att han står för de stora företagen och inte för väljarna men det kan ha varit jag som övertolkade det hela.

På vilket sätt gjorde han det menar du?
Citera
2016-03-16, 13:39
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm

Men så är reglerna tydligen, antingen Pallin eller Cruz som Trumps VP tydligen.

Citat:
Varför har du inte nämnt mig?

Du är ett tredjeval! =) (men ändå före Pallin förmodligen).
Citera
2016-03-16, 14:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du menar att de skulle satsa allt på att göra en NyD, dvs bygga upp ett helt nytt parti på ett halvår. Ja det har lyckats EN gång i lilla Sverige, fet risk att det skulle funka i USA - speciellt om hela syftet är att bara jävlas med Trump.

Det republikanska partiet har gjort det vid ett tidigare tillfälle i USA och då var det under ett senator val, de behöver inte bygga ett helt nytt parti från grunden utan bara något som är tillfälligt och det kan vem som helst klara av på bara några veckor/månader.

Men som sagt, jag är inte ens säker på om de kommer att göra så denna gång utan det är bara en sak man måste vara uppmärksam med då det är en fullt fungerande taktik om det republikanska partiet inte vill backa Trump samtidigt som de inte kan kontrollera/stoppa honom i efterhand.
Citera
2016-03-16, 14:08
Medlem
Citat:
GOP måste alltså vid "brokered convention" antingen utse Cruz trots att Trump kommer att ha dubbelt så många delegater eller så ska GOP ändra reglerna strax innan convention för att utse Kasich/Romney/Jeb!/Hillary

Allt dom behöver göra är att få Bert förhandlingsvillig. Han får nomineringen, men måste I gengäld ställa upp på deras krav. Slutresultat; enat republikanskt parti med etablissemangskandidat som dessutom drar till sig dom populist rösterna.
Citera
2016-03-16, 14:20
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Citat:

Om det är något som vi vet om Trump så är det väl att han är oberäknelig. Varför skulle han välja någon av de han kandiderar mot? Han profilerar sig ju som anti-etablissimang. Sen kanske Palin inte är något alternativ för Trump, jag vet inte. Hon är dock superkarriärist och går över lik för potentiell makt och att då flörta in sig hos Trump ser jag inte alls som någon omöjlighet.

Ni andra verkar ha dissat henne totalt så ni får väl komma med era förslag på republikansk VP-kandidat. Christie är det enda namnet jag hört här den senaste timmen i alla fall.
Citera
2016-03-16, 14:21
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det republikanska partiet har gjort det vid ett tidigare tillfälle i USA och då var det under ett senator val, de behöver inte bygga ett helt nytt parti från grunden utan bara något som är tillfälligt och det kan vem som helst klara av på bara några veckor/månader.

Men som sagt, jag är inte ens säker på om de kommer att göra så denna gång utan det är bara en sak man måste vara uppmärksam med då det är en fullt fungerande taktik om det republikanska partiet inte vill backa Trump samtidigt som de inte kan kontrollera/stoppa honom i efterhand.

Är det detta som är deras/ditt sista hopp så är det nog rätt kört.

Att ge sig på Trump offentligt nu är det för sent för tror jag, med det inte sagt att han kommer att ha hela sig "egen partiledning" emot sig under hela presidentvalet. För många där är det viktigare att förlorar i 8 år till än att vinna i 8 år med en kandidat man inte kan styra till 100 %.
Citera
2016-03-16, 14:24
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Om det är något som vi vet om Trump så är det väl att han är oberäknelig. Varför skulle han välja någon av de han kandiderar mot? Han profilerar sig ju som anti-etablissimang. Sen kanske Palin inte är något alternativ för Trump, jag vet inte. Hon är dock superkarriärist och går över lik för potentiell makt och att då flörta in sig hos Trump ser jag inte alls som någon omöjlighet.

Ni andra verkar ha dissat henne totalt så ni får väl komma med era förslag på republikansk VP-kandidat. Christie är det enda namnet jag hört här den senaste timmen i alla fall.

Seriöst? Tror du verkligen på Pallin bara för att du inte kan namn i USA:s politik och näringsliv.

Dessutom ljuger du. Både du, jag och vem-fan-det-nu-var har också nämnts som Trumps VP och vi har inte sämre chanser än Pallin.

Min gissning är att det blir någon ur näringslivet som har få politiska meriter. Där är Trump knappast "oberäknelig".
Citera
2016-03-16, 14:36
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Du menar att de skulle satsa allt på att göra en NyD, dvs bygga upp ett helt nytt parti på ett halvår. Ja det har lyckats EN gång i lilla Sverige, fet risk att det skulle funka i USA - speciellt om hela syftet är att bara jävlas med Trump.
Nu tror jag inte heller att GOP-etablissemanget hoppar ur sitt egna parti, men att köra en independentkampanj är inte samma sak som att skapa ett politiskt parti från grunden. Det som behövs är kampanjstaber, inte partifunktionärer utskott och annat som ett politiskt parti behöver. Att väcka liv i de förlorande kampanjernas staber är dessutom lättare än att börja från scratch.

Tar man beslutet så går det relativt smärtfritt att få tag i folk som kan jobba på marken. Det som med största sannolikhet skulle bli utkomsten är en split av rösterna och vinst för demokraterna. Man ska dock inte underskatta hur många av partitopparna som föredrar det framför att Trump vinner.
Senast redigerad av Hogdal 2016-03-16 kl. 14:39.
Citera
2016-03-16, 14:37
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Seriöst? Tror du verkligen på Pallin bara för att du inte kan namn i USA:s politik och näringsliv.

Dessutom ljuger du. Både du, jag och vem-fan-det-nu-var har också nämnts som Trumps VP och vi har inte sämre chanser än Pallin.

Min gissning är att det blir någon ur näringslivet som har få politiska meriter. Där är Trump knappast "oberäknelig".

Du tolkar mig som fan tolkar Bibeln. Jag har inte sagt att jag tror på Palin. Jag har fått en känsla för henne på grund av hennes framträdande på ett av Trumps valmöten. Sen att jag inte skulle kunna namn på amerikanska politiker och näringsliv vet jag inte heller varifrån du får det ifrån. Jag har sagt att jag inte har följt debatterna särskilt ingående, that's it. Läs det jag har skrivit ordentligt innan du attackerar mig.

Att du anser att du har lika stora chanser som Palin att bli VP säger ju det mesta om din seriositet.
Citera
2016-03-16, 14:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Är det detta som är deras/ditt sista hopp så är det nog rätt kört.

Att ge sig på Trump offentligt nu är det för sent för tror jag, med det inte sagt att han kommer att ha hela sig "egen partiledning" emot sig under hela presidentvalet. För många där är det viktigare att förlorar i 8 år till än att vinna i 8 år med en kandidat man inte kan styra till 100 %.

Ja, det kan jag hålla med om, men det är väl lite det som är tanken att de hellre skadeskjuter partiet i 4-8 år än riskerar att partiet eventuellt självdör tack vare att Trump visar sig vara en katastrofal representant eller rent av vänder på klacken när allt är över och visar sig vara ultraliberal.

Men det visar sig när det är över hur partiet gör och hur bra/dålig Trump är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in