2016-03-16, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Den enda jag i dagsläget kan se framför mig är Sarah Palin. De andra som kandiderar lär vara uteslutna så som Trump har attackerat dessa.
Nej tack
Citera
2016-03-16, 13:22
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Undrar om inte Rubio trots allt kommer ställa upp för omval i senatsvalet, trots att han sagt att han inte kommer göra det. Är inte helt inläst på kandidaterna i Florida men det verkar inte finnas någon stark republikansk kandidat.

Jag tyckte Rubio i sitt förlorartal höll alla vägar öppna för att köra igen 2020.
Citera
2016-03-16, 13:23
Medlem
Savoys avatar
Vad gäller tänkbar running mate/VP är väl Chris Christie det givna valet av de som stött honom hittills, en utmärkt person för att betona entreprenörsskap och handlingskraft i valet av Trump.

Både Palin och Carson känns ju skapligt tveksamma i jämförelse.
Citera
2016-03-16, 13:24
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face
Nu pratar de i MSNBC om att det snackas bland etablissemanget om att någon Republikan kan komma att ställa upp som oberoende/som representant för ett nytt republikanskt parti i valet i November om Trump nomineras. De ser alltså hellre att Clinton vinner överlägset och samtidigt splittrar det Republikanska partiet, kanske för alltid än att Trump vinner eller i alla fall nomineras och har en reell chans att vinna.

Ja om Trump kan vinna Dem:s kandidatval kan han ju på sikt sparka ut hela "partiets" ledning.

Låt oss hoppas på det.
Citera
2016-03-16, 13:26
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Den enda jag i dagsläget kan se framför mig är Sarah Palin. De andra som kandiderar lär vara uteslutna så som Trump har attackerat dessa.

Räknar du in Christy där? På vilket sätt då?
Citera
2016-03-16, 13:27
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Nej tack

Sarah Palin har synts på podiet och öst beröm över Donald Trump. Dessutom gillar Trump att omge sig med kvinnor, så varför inte? Jag läste någonstans att Mitt Romney kunde vara ett alternativ, men skulle han verkligen underordna sig en populist som Trump? Jag har svårt att tro det.

Hur ser Trumps politiska nätverk ut? Som storföretagsledare bör han ju ändå ha ett kontaktnät även i Washington men då som affärsman. Blir spännande att se. Jag tycker det är nästan lika intressant att se vem hans parhäst blir om han vinner och även i förlängningen hur en eventuell Trumpadministration ser ut, särskilt på nyckelposter som stabschef, utrikesminister och försvarsminister.
Citera
2016-03-16, 13:29
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Räknar du in Christy där? På vilket sätt då?

Jag menade de andra som fortfarande kandiderar, inte de som hoppat av. Christie vet jag ingenting om egentligen. Har som sagt följt debatten bara periodvis.
Citera
2016-03-16, 13:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Fast Trump inte är någon vanlig kandidat som går att bara kasta bort utan mycket allvarliga konsekvenser.

Fast om de skapar ett separat parti endast för att de inte kan ställa sig bakom honom som kandidat så är han inte bortkastad. (I teorin)

Citat:
GOP måste alltså vid "brokered convention" antingen utse Cruz trots att Trump kommer att ha dubbelt så många delegater eller så ska GOP ändra reglerna strax innan convention för att utse Kasich/Romney/Jeb!/Hillary

Inte om de väljer att starta ett tillfälligt extra parti, då kan de välja exakt vem de vill och backa den till 200% där denne kan få så mycket hjälp att Trump kan få ytterligare en uppförsbacke.

Citat:
Alla alternativ låter högst osannolika, varför jag tror att GOP helt enkelt satsar på en så svag Trump som möjligt
Men Trump kommer inte att glömma det

Självfallet inte (att han kommer att glömma det) men hans senaste segertal gav mig lite småvibbar av att han står för de stora företagen och inte för väljarna men det kan ha varit jag som övertolkade det hela.
Citera
2016-03-16, 13:31
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Sarah Palin har synts på podiet och öst beröm över Donald Trump. Dessutom gillar Trump att omge sig med kvinnor, så varför inte? Jag läste någonstans att Mitt Romney kunde vara ett alternativ, men skulle han verkligen underordna sig en populist som Trump? Jag har svårt att tro det.

Hur ser Trumps politiska nätverk ut? Som storföretagsledare bör han ju ändå ha ett kontaktnät även i Washington men då som affärsman. Blir spännande att se. Jag tycker det är nästan lika intressant att se vem hans parhäst blir om han vinner och även i förlängningen hur en eventuell Trumpadministration ser ut, särskilt på nyckelposter som stabschef, utrikesminister och försvarsminister.

Pallin har setts EN ENDA gång på Trumps scen, Christe är med på hela hans turné.
Citera
2016-03-16, 13:32
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Jag menade de andra som fortfarande kandiderar, inte de som hoppat av. Christie vet jag ingenting om egentligen. Har som sagt följt debatten bara periodvis.

Jo, men det är ju som att säga att varken Clinton eller Sanders blir hans VP heller - det betyder ju inte att en gammal C-kändis blir det automatiskt.
Citera
2016-03-16, 13:33
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Pallin har setts EN ENDA gång på Trumps scen, Christe är med på hela hans turné.

Det utesluter väl inte Palin, eller hur?
Citera
2016-03-16, 13:35
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Inte om de väljer att starta ett tillfälligt extra parti, då kan de välja exakt vem de vill och backa den till 200% där denne kan få så mycket hjälp att Trump kan få ytterligare en uppförsbacke.
.

Du menar att de skulle satsa allt på att göra en NyD, dvs bygga upp ett helt nytt parti på ett halvår. Ja det har lyckats EN gång i lilla Sverige, fet risk att det skulle funka i USA - speciellt om hela syftet är att bara jävlas med Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in