2016-03-15, 20:06
Medlem
[quote=HerrMet|56659529

Det som talar emot är möjligen att eftersom hans politiska karriär troligen är slut så hänger han kvar för att inte riskera att ge Trump några extra delegater.[/QUOTE]

Nåja. Han är den yngsta kandidaten i år (44 år) så nog kommer vi få dras med honom i 20 år till.
Citera
2016-03-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nåja. Han är den yngsta kandidaten i år (44 år) så nog kommer vi få dras med honom i 20 år till.
Hela hans kandidatur var en "all-or-nothing". Han har inte ens suttit hela sin period som senator och kommer inte ställa upp igen. Att han ska komma tillbaka i ett presidentval med ett enda år som senator och en misslyckad presidentkampanj är högst otroligt. Möjligen om han på något sätt kan bli guvernör eller representant för Florida kan han komma tillbaka om ett decennium eller två.
Citera
2016-03-15, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag gissar att Kasich har större potential i fortsatta valprocessen än de flesta tror. Han kan iofs åka ut om han förlorar Ohio i natt, men säg att motsatsen inträffar, att han vinner stort där: Då är medvinden ("momentum") igång. Och vilka stater har egentligen Cruz kvar som trolig vinnare i om inte Kasich hoppar av? Cruz sägs väl redan ha avverkat "sin" del av USA?

Tror inte heller, nu när jag tänkt efter någon timme, att det spelar någon roll om Rubio är kvar om han gör dåligt ifrån sig i Florida - det blir den ultimata loserstämpeln i pannan på honom och hans andel kommer vara försumbar i de efterföljande valen.

Min teori kan vara rökt redan om 12 timmar, men jag blir inte jätteförvånad om detta är ett Trump-Kasich-race framåt sommaren.
Din teori förutsätter dock att Cruz hoppar av, vilket inte beror på huruvida Kasich vinner stort eller inte i Ohio (och han kommer nog inte att vinna stort iaf).
Cruz måste vara riktigt dåligt idag (vilket är iofs möjligt för det ärmånga (nästan) WTA-delstater idag), och Kasich bör öka avsevärt i kommande mätningarna på bekostnad av Cruz, för att Cruz skulle hoppa av
Citera
2016-03-15, 23:08
Medlem
PilotHockeys avatar
SKANDAL!

Kasich finansieras av Soros Fund Management, i toppen styrt av George Soros, en vänsterradikal snubbe som häromdagen kom ut som hjärnan och finansiären bakom de som protesterat på Trumps rallies.

Hur kan detta inte snackas om i media?!?!?!

http://www.breitbart.com/big-government/2016/03/14/report-soros-money-funding-john-kasichs-presidential-bid/
Citera
2016-03-16, 09:59
Medlem
tcfmogs avatar
Undrar om inte Rubio trots allt kommer ställa upp för omval i senatsvalet, trots att han sagt att han inte kommer göra det. Är inte helt inläst på kandidaterna i Florida men det verkar inte finnas någon stark republikansk kandidat.
Citera
2016-03-16, 10:21
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.reuters.com/article/us-usa-election-kasich-insight-idUSKCN0WG0XT

Läser i flera tidningar att Kasich nu hoppas på att få lite momentum och gå för en brokered convention. Även om det nog vore hans största chans så skulle väl ett så pass splittrat republikanskt parti knappast lyckas väl i det kommande presidentvalet mot Clinton. Vore onekligen en underhållande process dock, oavsett om det blir Kasich med hela etablissemanget bakom sig eller Trump som tar hem en sådan convention.

Hysteriskt att Kasich också spelar på att han inte skulle vara för Washington-etablissemanget, men det kanske går hem i några stugor?
Citera
2016-03-16, 11:53
Medlem
pizza-faces avatar
Nu pratar de i MSNBC om att det snackas bland etablissemanget om att någon Republikan kan komma att ställa upp som oberoende/som representant för ett nytt republikanskt parti i valet i November om Trump nomineras. De ser alltså hellre att Clinton vinner överlägset och samtidigt splittrar det Republikanska partiet, kanske för alltid än att Trump vinner eller i alla fall nomineras och har en reell chans att vinna.
Citera
2016-03-16, 12:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face
Nu pratar de i MSNBC om att det snackas bland etablissemanget om att någon Republikan kan komma att ställa upp som oberoende/som representant för ett nytt republikanskt parti i valet i November om Trump nomineras. De ser alltså hellre att Clinton vinner överlägset och samtidigt splittrar det Republikanska partiet, kanske för alltid än att Trump vinner eller i alla fall nomineras och har en reell chans att vinna.

Detta varnade jag och vissa andra för redan under 2015, republikanerna har gjort såhär tidigare när de höll på att få en republikansk senator som paetiet inte ville backa och därmed gav segern till demokraterna.

Det återstår att se hur detta fortskrider men jag är osäker på om de verkligen tänker göra det denna gång.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-03-16 kl. 12:31.
Citera
2016-03-16, 13:07
Medlem
TilleyHats avatar
Jag har bara följt nomineringsdebatterna perifert, men spekuleras det någonting om vem Trump eventuellt skulle ha som sin "running mate" om han skulle bli republikansk kandidat?
Citera
2016-03-16, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag har bara följt nomineringsdebatterna perifert, men spekuleras det någonting om vem Trump eventuellt skulle ha som sin "running mate" om han skulle bli republikansk kandidat?
Det spekuleras att det kan bli (nästan) vem som helst i stort sett
Citera
2016-03-16, 13:11
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det spekuleras att det kan bli (nästan) vem som helst i stort sett

Den enda jag i dagsläget kan se framför mig är Sarah Palin. De andra som kandiderar lär vara uteslutna så som Trump har attackerat dessa.
Citera
2016-03-16, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Detta varnade jag och vissa andra för redan under 2015, republikanerna har gjort såhär tidigare när de höll på att få en republikansk senator som paetiet inte ville backa och därmed gav segern till demokraterna.

Det återstår att se hur detta fortskrider men jag är osäker på om de verkligen tänker göra det denna gång.
Fast Trump inte är någon vanlig kandidat som går att bara kasta bort utan mycket allvarliga konsekvenser.

För övrigt, enligt nuvarande regler måste man vinna i åtminstone 8 "delstater" för att kunna bli nominerad. Det känns som mission impossible för Kasich.

GOP måste alltså vid "brokered convention" antingen utse Cruz trots att Trump kommer att ha dubbelt så många delegater eller så ska GOP ändra reglerna strax innan convention för att utse Kasich/Romney/Jeb!/Hillary

Alla alternativ låter högst osannolika, varför jag tror att GOP helt enkelt satsar på en så svag Trump som möjligt
Men Trump kommer inte att glömma det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in