Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Fast det är en stor skillnad mellan att de stör din verksamhet genom att de sitter i ingångar (osv) och att de har rätten att driva verksamhet inom ett stort område.
Jag tycker det snarare är du som kommer med konstiga argument om jag ska vara ärlig då du jämför zigenare och tiggare (och då menar jag de tiggare som vi ser här i Sverige bara för att vara extremt övertydlig) med veteraner som har en lag som skyddar dem och som endast gäller för dem. (en lag som skapades efter inbördeskriget)
Och som sagt hade det varit så att veteranerna hade suttit i entrén osv så hade jag förstått det men inte annars.
Du måste försöka sätta dig in i Trumps situation, även om det känns svårt. Det spelar fortfarande ingen roll att de hade tillstånd, det handlar inte om huruvida de fick befinna sig där eller inte, det handlar om att människor som befinner sig utanför en byggnad som kostade 300 miljoner dollar att bygga, kommer försämra "gatubilden", eller vad man nu vill kalla det, om de väljer att bedriva en verksamhet som vanligen görs i mindre spektakulära områden.
Tänk dig själv, om vi flyttar Mc Donalds till Kungliga Slottet, skulle inte det skära sig lite i miljön då tycker du? Förstår du varför Trump hade denna åsikt? Det handlade inte om att han hatar veteraner och endast vill utnyttja dem för politisk vinning, det handlar om att de helt enkelt inte
passar in i miljön de befann sig i och därför ville Trump att de skulle avlägsna sig, även fast de hade tillstånd.