Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-15, 20:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Ja Trump har ju skrivit att Buchanan är klok och klarsynt som såg alla de här problemen komma långt innan många andra vågade se dem, och det är ju sant. Men visst, Buchanan är troligen för gammal nu.

Trump 9/1 2016:
Pat Buchanan gave a fantastic interview this morning on @CNN - way to go Pat, way ahead of your time!

https://twitter.com/realdonaldtrump/status/685829026175401984

Very nice! Vad var det jag sa!

Buchanan är en stjärna. Fast Trump själv får lite problem med gamla saker han sagt om Buchanan, på den tiden han var businessman och det var affärsmässigt rätt att vara kompis med "alla" i New York.

Det allra roligaste är att Trump framfört ungefär samma sorts kritik mot Romney för bara några år sen. Att det var mean-spirited att tala om self-deportation av mexikaner.

Men Trump fixar detta också. Han är en ångvält.

Det är en härlig soppa alltihop iallafall. En dokusåpa av planetära format. Slår allt!

PS. Det kanske låter som om jag är kritisk mot Trump här, men det är jag inte. Han har bytt livsform och nu gäller andra spelregler. Men man ska vara ärlig med att det är så, och samtidigt uppskatta den ofrivilliga humor som livet erbjuder, i form av sånt här.
2016-03-15, 20:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Ville Trump förbjuda veteraner?

Mitt fel, jag var extremt klantig som skrev mindre än vad jag tänkte och det ber jag om ursäkt för.

Det jag menade var att han ville förbjuda dem från att sälja varor/produkter inom ett specifikt område som de enligt lag (som specifikt gäller för veteraner) har rätt att idka verksamhet på.

Citat:
Du verkar fortfarande inte fatta vad Trump störde sig på, det var att människor befann sig utanför Trump Tower och sålde varor

Menar du att de satt likt tiggarna precis i dörröppningen?

Detta finner jag osannolikt men om du kan visa på att det var så, så anser jag att han hade rätt men då hade han inte velat ändra eller ta bort lagen som skyddade veteraner från att sälja varor inom ett stort område för det spelar ingen roll om han finner veteranerna störande det är fortfarande en lag som skyddar dem och han ville ändra eller ta bort denna lag vilket pekar mot att han inte direkt hyser någon kärlek för veteranerna så länge de inte gynnar honom.
2016-03-15, 20:36
Medlem
ziracorns avatar
Amanpour på CNN hade precis en intervju med en tidigare kvinnlig anställd (högt upp i hierarkin) på Trumps byggföretag. Hon beskrev honom som väldigt lättretad/blev ofta arg som ett bi, alldeles röd av vrede i ansiktet - men lyssnade även till råd. Hans kvinnosyn slängde hon i stort sett direkt i papperskorgen. Kvinnan i fråga skulle f.ö. rösta på Hillary - 100 % säker som hon sa...
2016-03-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Menar du att de satt likt tiggarna precis i dörröppningen?

Detta finner jag osannolikt men om du kan visa på att det var så, så anser jag att han hade rätt men då hade han inte velat ändra eller ta bort lagen som skyddade veteraner från att sälja varor inom ett stort område för det spelar ingen roll om han finner veteranerna störande det är fortfarande en lag som skyddar dem och han ville ändra eller ta bort denna lag vilket pekar mot att han inte direkt hyser någon kärlek för veteranerna så länge de inte gynnar honom.

Nej, jag menar att tiggare hade stört gatubilden, precis som veteraner som säljer varor också gör.

Så om jag vill skänka pengar för att stötta svenska hemlösa, men jag vill inte låta dem tälta eller idka affärsverksamhet på min gräsmatta, så tycker jag inte om hemlösa? Vilken fascinerande logik. Du målar in dig i ett hörn kompis.
2016-03-15, 20:40
Medlem
Är det någon som har spekulerat ikring Oligarki och Trump.

Är det bara Amerikanska Oligarker som tävlar - är det därför det sk etablissemanget går bananas - att det sker inför allt för öppen ridå. Det skulle ju vara mera diskret och subtilt egetligen
2016-03-15, 20:40
Medlem
Rebell4evers avatar
Vet inte om detta postats tidigare- ber om ursäkt i såfall.

En, så vitt jag förstått, anti-trump kampanj som har fått totalt motsatt effekt än vad som var tänkt.

Intressant läsning i kommentarsfältet under Youtubevideon.

https://youtu.be/TPRI9AmyVvY
2016-03-15, 20:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Amanpour på CNN hade precis en intervju med en tidigare kvinnlig anställd (högt upp i hierarkin) på Trumps byggföretag. Hon beskrev honom som väldigt lättretad/blev ofta arg som ett bi, alldeles röd av vrede i ansiktet - men lyssnade även till råd. Hans kvinnosyn slängde hon i stort sett direkt i papperskorgen. Kvinnan i fråga skulle f.ö. rösta på Hillary - 100 % säker som hon sa...

Ja om det blir han mot Clinton så har han en vedervärdig uppförsbacke då hon har en försmak för att köra på det sexistiska kortet (och lyckas med det) så det spelar väl egentligen ingen roll om han har en bra eller dålig syn på kvinnor osv då han automatiskt får det svårt mot någon som kör på så fula metoder som hon gör.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-03-15 kl. 20:47.
2016-03-15, 20:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, jag menar att tiggare hade stört gatubilden, precis som veteraner som säljer varor också gör.

Så om jag vill skänka pengar för att stötta svenska hemlösa, men jag vill inte låta dem tälta eller idka affärsverksamhet på min gräsmatta, så tycker jag inte om hemlösa? Vilken fascinerande logik. Du målar in dig i ett hörn kompis.

Fast det är en stor skillnad mellan att de stör din verksamhet genom att de sitter i ingångar (osv) och att de har rätten att driva verksamhet inom ett stort område.

Jag tycker det snarare är du som kommer med konstiga argument om jag ska vara ärlig då du jämför zigenare och tiggare (och då menar jag de tiggare som vi ser här i Sverige bara för att vara extremt övertydlig) med veteraner som har en lag som skyddar dem och som endast gäller för dem. (en lag som skapades efter inbördeskriget)

Och som sagt hade det varit så att veteranerna hade suttit i entrén osv så hade jag förstått det men inte annars.
2016-03-15, 20:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra analys på Fox alldeles nyss om grannstaterna och Counties.

Känns som...
Florida = Givet Trump
North Carolina = Givet Trump
Ohio = Borde vara givet Trump, men är spännande tack vare jämna polls och Kasich är Guvernör.
Illinois = Givet Cruz
Missouri = Givet Cruz

Vad angav de för grund för detta egentligen? Polls säger nämligen något annat. Det finns en massa stolpskott på Fox som pratar en massa trams, och bortsett från Hannity är de mest anti-Trump.
2016-03-15, 21:04
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vad angav de för grund för detta egentligen? Polls säger nämligen något annat. Det finns en massa stolpskott på Fox som pratar en massa trams, och bortsett från Hannity är de mest anti-Trump.
O´Reilly är som Hannity, gillar Donald - men är inte lika öppen med det. Har märkts tydligare på senare tid då han ogillat all negativ publicering kring Trump från lib.media.
2016-03-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är en stor skillnad mellan att de stör din verksamhet genom att de sitter i ingångar (osv) och att de har rätten att driva verksamhet inom ett stort område.

Jag tycker det snarare är du som kommer med konstiga argument om jag ska vara ärlig då du jämför zigenare och tiggare (och då menar jag de tiggare som vi ser här i Sverige bara för att vara extremt övertydlig) med veteraner som har en lag som skyddar dem och som endast gäller för dem. (en lag som skapades efter inbördeskriget)

Och som sagt hade det varit så att veteranerna hade suttit i entrén osv så hade jag förstått det men inte annars.

Du måste försöka sätta dig in i Trumps situation, även om det känns svårt. Det spelar fortfarande ingen roll att de hade tillstånd, det handlar inte om huruvida de fick befinna sig där eller inte, det handlar om att människor som befinner sig utanför en byggnad som kostade 300 miljoner dollar att bygga, kommer försämra "gatubilden", eller vad man nu vill kalla det, om de väljer att bedriva en verksamhet som vanligen görs i mindre spektakulära områden.

Tänk dig själv, om vi flyttar Mc Donalds till Kungliga Slottet, skulle inte det skära sig lite i miljön då tycker du? Förstår du varför Trump hade denna åsikt? Det handlade inte om att han hatar veteraner och endast vill utnyttja dem för politisk vinning, det handlar om att de helt enkelt inte passar in i miljön de befann sig i och därför ville Trump att de skulle avlägsna sig, även fast de hade tillstånd.
2016-03-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
O´Reilly är som Hannity, gillar Donald - men är inte lika öppen med det. Har märkts tydligare på senare tid då han ogillat all negativ publicering kring Trump från lib.media.

Mycket bra observerat.

Här levererar Trump några småpikar till Bill.
https://www.youtube.com/watch?v=Pl7GJ5V00oU

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in