Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-29, 22:48
Moderator
Unitys avatar
Lägg ner konspirationsteorier och annat off topic. Varning utdelad för det värsta tramset.

/Mod
2016-03-29, 22:57
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
De tycker att han är på gränsen men är ändå för Trump. Verkar inte vara lika noga med PK i USA som här.

Har du sett följande klipp ifrån The View som sändes efter bombattackerna i Bryssel?
https://www.youtube.com/watch?v=P-pI4k1i0Ck

Som en av damerna säger: "But somehow, this morning... and I'm terrified that I feel this way... he sounded reasonable to me, his message resonated."

Trump kryper in under skinnet på alla amerikaner (som en osynlig gas): kvinnor, demokrater, svarta, hispanics, osv, knappt utan att de märker det, och successivt börjar allt han säger att vara i resonans med deras innersta känslor. Sen finns det ändå en liten rest av det freudianska överjaget kvar som en liten Luther på axeln som säger dem "Du borde inte tycka så". Men det är Detet som bestämmer i slutändan. Speciellt när bomber smäller hela tiden runt om i världen.
2016-03-29, 22:58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
http://www.msn.com/sv-se/ekonomi/nyheter/trump-h%25C3%25B6ga-vd-l%25C3%25B6ner-%25C3%25A4r-ett-fullst%25C3%25A4ndigt-sk%25C3%25A4mt/ar-AAegUWi

Alla vet väl att den svenska journalistiken är ett stort skämt och den här artikeln är ju bara ytterligare ett bevis på det.

Citat:
Tidigare har Trump uttalat sig negativt om mexikanska invandrare.

Så för att han står för nånting som borde ses som positivt i en svensk medelklassmedborgares ögon så måste detta stolpskott till journalist lägga till en lögn. Borde det inte vara nån slags skyldighet att veta skillnaden mellan en illegal invandrare och en invandrare?
2016-03-29, 23:03
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jo, men jag kunde inte hålla det löftet. Jag ber om ursäkt, men Trumpkampanjen är fortfarande viktig. Jag kommer inte kunna hålla mig tyst fram till november ändå så lika bra att bryta löftet direkt.

Välkommen tillbaka!

Trump pratade precis ifrån sin B757, intervjuad av olika nyhetsbyråer. Han kommenterade bland annat händelsen med "misshandeln" (). Hans kommentar var i stort sett att:

Secret Service är på Lewandowskis sida

Fields var på Trump två gånger trots att hon blev varnad

Hon gjorde inga ändringar i ansiktsuttryck eller skrek till vilket man borde gjort om någon höll till en så hårt i armen så man får "märken" efteråt.

Ingen jury kommer döma någonting eftersom att "märken" är något som kan ha tillförts själv och utefter videobilderna (vilket Trump var stolt över att han själv bidragit till på stället han byggt med CCTV etc. ) så tar inte Lewandowski så hårt att märken kan uppkomma.

Nu börjar snart Trumps Rallie i Janesville, Wisconsin: https://www.youtube.com/watch?v=F-5N6Bxy_h4
2016-03-29, 23:23
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är så synd att tråden förstörs av skribenter som enbart förmår se det hela i ett snävt Euro-nazistiskt perspektiv.

Det är inte det minsta konstigt att Donald Trump talade på AIPAC. Det är en viktig intresseorganisation på den konservativa sidan, precis som många andra. Att det råkar ha med Israel att göra får alla Euro-nazister här i tråden att gå bananas, men tro mig det är helt irrelevant och diskuteras inte ens "over there".
Jag tror att du blandar ihop saker lite här.
"Nazister" i Europa är skeptiska till Israel på samma sätt som vita nationalister i USA är det. Det är inget konstigt med det egentligen. Trump ska jämföras mer med SD/DF/Wilders än med "nazister" (typ fd Svenskarnas Parti), och SD/Wilders är för Israel.
Senast redigerad av checkthisout. 2016-03-29 kl. 23:25.
2016-03-29, 23:26
Medlem
bernad_laws avatar
Hur svårt är det att bara GEN FAN i att kommentera modereringen i tråden? /Mod
2016-03-29, 23:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Jag tror att du blandar ihop saker lite här.
"Nazister" i Europa är skeptiska till Israel på samma sätt som vita nationalister i USA är det. Det är inget konstigt med det egentligen. Trump ska jämföras mer med SD/DF/Wilders än med "nazister" (typ fd Svenskarnas Parti), och SD:s officiella hållning är för Israel.

Visst, du har helt rätt. Det är bara det att Nazisterna här i tråden är så otroligt mycket mer högljudda och påträngande än de är i USA. Jag kollar till exempel på Live-sändningen från Rallyt i Janesville, WI. Det strömmar in massor av kommentarer per sekund, och jag ser INTE EN ENDA som har något med konspirationsteorier kring judar att göra.

Men här fylls dessvärre hela tråden av sådan smörja. Det är som att dessa nazister önskar att Trump vore deras kandidat och liksom projicerar sina önskedrömmar på Trump. Trots att han inte har ett dugg med deras drömmar att göra.
2016-03-29, 23:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Jag håller med, det är högst relevant att diskutera judarna och arierna kring Trump i denna tråd, särskilt med tanke på hans AIPAC-tal. Det skulle tillföra lite mer dynamik i ämnet och dessutom vill debattörerna ta upp frågor kring detta.

Med all respekt..(till alla i tråden)

Kan någon president-kandidat i USA "vända ryggen till Israel", och bli vald ?
Har det hänt...., säg de sista 50 åren ?

Alla i tråden vet det svaret (om man inte har sovit helt) : och det är ett rungande nej ! Punkt, Finito och skrivet i sten..

Så kan vi istället fokusera på Trump och hans politik istället !

Senast redigerad av Snapcount 2016-03-29 kl. 23:33.
2016-03-29, 23:36
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Med all respekt..(till alla i tråden)

Kan någon president-kandidat i USA "vända ryggen till Israel", och bli vald ?
Har det hänt...., säg de sista 50 åren ?

Alla i tråden vet det svaret (om man inte har sovit helt) : och det är ett rungande nej ! Punkt, Finito och skrivet i sten..

Så kan vi istället fokusera på Trump och hans politik istället !

Inte heller har någon kandidat blivit vald som lovat att förhindra en religion från att komma in i landet.
Senast redigerad av checkthisout. 2016-03-29 kl. 23:45.
2016-03-29, 23:38
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man kan tycka vad man vill om Trump, men alla måste nog hålla med om att råttan Michelle Fields har kommit med den löjligaste anklagelsen i mannaminne.

Nej, detta är långtifrån den löjligaste anklagelsen från en kvinna (med prinsessyndromet) emot en man. Det finns otaliga anklagelser som är sjukt mycket löjligare och för hundra gånger värre saker. Som Milo Yiannopoulos säger så har modern feminism hjärntvättat en hel generation av unga kvinnor till att bli cry-bullies. Se här, där även Milo (som f.ö. är både gay och judisk) stödjer Trump och kallar honom "Daddy".

Diskussionen här har handlat mycket (för mycket!) om orden "arresterad" och "misshandel", och nästan inte alls om det absurda faktum att Lewandowski alls blir misstänkt för brott. Det jag skriver ovan ger oss den kulturpolitiska bakgrunden till detta. T.o.m. Trump själv är långtifrån att inse hur illa det verkligen är på den här punkten (jag har tidigare konsekvent kritiserat Trump för att ha för lite av sunt rotad rättskänsla). Men åtminstone här, så fick han sig en tankeställare.

Man kunde nyss se på live stream hur han satt i sitt plan inför rallyt som börjar snart, och kommenterade detta. Och det gjorde han alldeles utmärkt. När Trump väl har fattat en sak, är han en mycket moralisk och godhjärtat man, som tar tag i problemen med stort mod och kraft.

Citat:
Vad man ser är en folkström, där Secret Service försöker hålla skydd runt huvudobjektet Donald Trump. Man ska ha klart för sig att han har ett väldigt hot och troligtvis är USA's mest utsatta person och mest skyddade.

Med tanke på vad som hände i Dayton, Ohio, när aktivisten sprang emot hans podium, och hur man inser där vilken hotbild han är utsatt för är det: 1) extra äckligt att det är princess-råttan som anklagar, och 2) tycker jag att det är anmärkningsvärt hur lite skyddad Trump är, med tanke på att hon fick komma fram sådär. Nu hände det förvisso dan före Dayton, men ändå. Det är inte riktigt Palme-nivå på naivitet, men det kan göra en lite nervös hur godtrogen han trots allt verkar vara.

Citat:
Man ska tänka på att om Michelle Fields hade trängt sig fram till Obama på detta sätt så skulle hon vara glad om hon inte hade haft en skur av Secret Service-kulor i skallen.

Alla djur är lika, men vissa djur är mer lika än oss andra.
2016-03-29, 23:48
Medlem
Jewish Task Force förklarar krig mot Trump

https://www.youtube.com/watch?v=4vRBjxiPOrg

Mannen i videon heter Chaim Ben Pesach, vet att han hyllats av en del dårkristna och "kulturkonservativa" svenskar genom åren.
2016-03-30, 02:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Final #'s just announced in the GREAT State of MO. TRUMP WINS! New certified #'s show a 365 vote increase for me- @ least 12 more delegates!

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/714967208439451650

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in