Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Man kan tycka vad man vill om Trump, men alla måste nog hålla med om att råttan Michelle Fields har kommit med den löjligaste anklagelsen i mannaminne.
Nej, detta är långtifrån den löjligaste anklagelsen från en kvinna (med prinsessyndromet) emot en man. Det finns otaliga anklagelser som är sjukt mycket löjligare och för hundra gånger värre saker. Som Milo Yiannopoulos säger så har modern feminism hjärntvättat en hel generation av unga kvinnor till att bli cry-bullies.
Se här, där även Milo (som f.ö. är både gay och judisk) stödjer Trump och kallar honom "Daddy".
Diskussionen här har handlat mycket (för mycket!) om orden "arresterad" och "misshandel", och nästan inte alls om det absurda faktum att Lewandowski alls blir misstänkt för brott. Det jag skriver ovan ger oss den kulturpolitiska bakgrunden till detta. T.o.m. Trump själv är långtifrån att inse hur illa det verkligen är på den här punkten (jag har tidigare konsekvent kritiserat Trump för att ha för lite av sunt rotad rättskänsla). Men åtminstone här, så fick han sig en tankeställare.
Man kunde nyss se på live stream hur han satt i sitt plan inför rallyt som börjar snart, och kommenterade detta. Och det gjorde han alldeles utmärkt. När Trump väl har fattat en sak, är han en mycket moralisk och godhjärtat man, som tar tag i problemen med stort mod och kraft.
Citat:
Vad man ser är en folkström, där Secret Service försöker hålla skydd runt huvudobjektet Donald Trump. Man ska ha klart för sig att han har ett väldigt hot och troligtvis är USA's mest utsatta person och mest skyddade.
Med tanke på vad som hände i Dayton, Ohio, när aktivisten sprang emot hans podium, och hur man inser där vilken hotbild han är utsatt för är det: 1) extra äckligt att det är princess-råttan som anklagar, och 2) tycker jag att det är anmärkningsvärt hur lite skyddad Trump är, med tanke på att hon fick komma fram sådär. Nu hände det förvisso dan före Dayton, men ändå. Det är inte riktigt Palme-nivå på naivitet, men det kan göra en lite nervös hur godtrogen han trots allt verkar vara.
Citat:
Man ska tänka på att om Michelle Fields hade trängt sig fram till Obama på detta sätt så skulle hon vara glad om hon inte hade haft en skur av Secret Service-kulor i skallen.
Alla djur är lika, men vissa djur är mer lika än oss andra.