Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-15, 19:33
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra analys på Fox alldeles nyss om grannstaterna och Counties.

Känns som...
Florida = Givet Trump
North Carolina = Givet Trump
Ohio = Borde vara givet Trump, men är spännande tack vare jämna polls och Kasich är Guvernör.
Illinois = Givet Cruz
Missouri = Givet Cruz
Tja, hyfsad analys. Tror varken N.C./Illinois/Missouri är "klara". Florida måste va "klar" - annars är det nåt fuffens. OHIO up for grabs men fördel Kasich. Inslag på CNN från OHIO nyss att många registrerade demokrater tog valsedlar och röstade på republikaner istället, vilket är tillåtet där (fr. allt Trump/Kasich).
2016-03-15, 19:35
Medlem
I normala länder tillhör ytan utanför fastigheten själva ägaren av fastigheten - och man får därför köra bort idioter som försöker öppna egna stånd på din mark.

I Sverige tillhör ytan utanför affärerna KOMMUNEN och därför får ägare till fastighet inte köra bort tiggare.
2016-03-15, 19:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Att faktiskt vara kritisk är något hälsosamt...

Med det ovanstående ger jag er 220 volt rätt..(även om jag är "pro" Trump)

Önskar objektivitet så långt det går själv, i tråden..(dina inslag är välkomna ifrån min sida)
Sedan så.., nu är det väl dryga 7 år sedan själv sedan jag var i NY..., och.., såg inte några vendors utanför :

-wallstreet, bloomingdales, macy's eller trump-tower för den delen.., det var inte så mycket street-vendors i Manhattan överhuvudtaget !

(men, det är några år sen som sagt)
2016-03-15, 19:51
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra analys på Fox alldeles nyss om grannstaterna och Counties.

Känns som...
Florida = Givet Trump
North Carolina = Givet Trump
Ohio = Borde vara givet Trump, men är spännande tack vare jämna polls och Kasich är Guvernör.
Illinois = Givet Cruz
Missouri = Givet Cruz
Vad i hela helvete?

Illinois givet Cruz? Inte i en enda opinionsundersökning leder han.

För Missouri finns en erkänd nyligen gjord poll, där Trump leder med 7 procentenheter över Cruz.

Ohio är däremot troligen seger för Kasich.
2016-03-15, 19:59
Medlem
Snapcounts avatar
Med Trump.., och hur han appellerar till USA`s väljare har norska Aftenposten tagit de 10 punkter som han gör det gott på..(motsatt till svensk msm som bara målar ut honom till Hitlers efterträdare)

Punkt 4 syns jag är mycket talande :

-4.De sinte velgerne
Siden 1979 har USA mistet 7 millioner industrijobber, samtidig som at befolkningen har økt med nesten 100 millioner mennesker.

I denne perioden har dessuten reallønnsveksten for den gjennomsnittlige amerikaner vært lik null. Så kom finanskrisen i 2008 som førte til at rundt 8,7 millioner arbeidsplasser gikk tapt og 5,5 millioner hjem ble tvangssolgt. I tillegg har 50,000 færre jobber innen kullindustrien forsvunnet de siste fem årene.

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Trump-maler-fiendebilder-og-taler-som-et-snurt-barn--og-drar-stemmer-Hvorfor--Thor-Steinhovden-83932 94.html
2016-03-15, 20:10
Medlem
Menveds avatar
Jag tyckte det här var rätt så intressant. Det är en vecka gammalt från när Romney började attackera Trump.
Citat:
Some of Trump’s advisers have urged him to stop acting like an Alpha dog, drop the narcissistic me-me-me, and start talking about substance and policy.

Others are urging him to reach into his pockets and invest millions of his own money in TV commercials to answer the establishment’s negative ads.

But according to the source, Trump thinks he knows better.

“He intends to continue with the strategy that has worked for him up to now,” says the source. “He’s going to rely on Twitter, Facebook and large campaign rallies, and he has no intention of pouring many millions into TV commercials.

“As for becoming more presidential,” this source continued, “let me quote Donald and you’ll get the gist. He says, and I quote, ‘I don’t want to be a jerk. I have to do what I have to do. If people attack me, I’m going to attack them even harder and they’ll live to regret it.’ “
http://edwardklein.com/trump-rejects-advice-to-become-more-presidential/

Jag är ju på hans rådgivares sida i den frågan, men det tycks inte spela någon roll vad han gör. Frågan är ändå om han inte måste börja lyssna på sina rådgivare när den riktiga valrörelsen drar igång.
2016-03-15, 20:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Hela den europeiska högern står bakom Trump.

http://www.buzzfeed.com/sirajdatoo/far-right-in-europe-hope-donald-trump-will-set-them-free#.ur2elGk4J7

Så apropå den tidigare diskussionen om hur counterjihad-rörelsen förhåller sig till Trump så har vi här i artikeln två av dess centralfigurer som helhjärtat stödjer honom:

Geert Wilders
Tommy Robinsson, EDL

Jag skulle även räkna in Filip Dewinter här, som stod för värdskapet för den konstituerande counterjihad-konferensen i Bryssel, 2007.

Alla stödjer Trump.
2016-03-15, 20:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Finns inget hyckleri. Du utgår från att Trump hindrade veteranerna att bedriva sin verksamhet för att de var veteraner och inte för att de förstör gatubilden.

Nej, jag utgår efter att han aktivt vid minst två skilda tillfällen ville att politikerna skulle förbjuda dem.

Citat:
Tror du han hade välkomnat zigenare utanför Trump Tower?Hemlösa?

Jaha, så Veteraner är lika med zigenare nu?

Citat:
Nej, det spelar ingen roll att det var veteraner, det spelar heller ingen roll att de har rätten att sälja där nu, det är irrelevant. Trump ville att de skulle avlägsna sig eftersom de störde gatubilden, inte för att de var veteraner.

De hade rätten långt innan han började tjafsa om det då lagen är sedan inbördeskriget, veteranerna är skyddade från att drivas bort ifrån området (sist jag hade koll iallfal, det kan ha skett lagändringar) så länge de försöker att sälja varor, det var detta han störde sig på och därmed aktivt ville att politikerna skulle ändra eller rent av ta bort den lagen.

Citat:
Du är inte kritisk, du är besatt, och som jag bevisat ovan endast ute efter att skriva om verkligheten så att den passar din egen agenda.

Du har tyvärr inte bevisat någonting förutom att du tydligen anser att veteraner är lika med zigenare.

Citat:
Nej, du kanske inte är avundsjuk på att Trump är en bra fastighetsmagnat, däremot, och ljug inte igen nu, så är du mycket avundsjuk på hans pengar, hans sociala status och alla vackra kvinnor som skulle få göra vad som helst för att vara med honom.

Tyvärr så har du fel, visst det vore trevligt att vara stormrik men jag sitter inte och suktar efter hans pengar, hans sociala status skiter jag fullkomligt i då jag trivs relativt bra med att vara singel och inte någon som tvingas vara vaksam vid alla sociala tillfällen för att riskera att mitt rykte går åt helvete osv.

Sedan så bryr jag mig inte nämnvärt över om kvinnor trånar efter honom, vill jag ligga så behöver jag inte direkt kämpa för det jag heller.

Citat:
Du vet att du inte har något av detta och därför måste du rationalisera bort dina känslor med tvivelaktiga "argument" och låtsas som att du egentligen bara är en objektiv röst bland alla andra.

Jag vågar nästan sätta alla mina pengar på att jag (åtminstone) försöker vara mer objektiv än vad du är, som sagt jag är öppen med att jag inte håller med Donald Trump i många frågor men han är trots det något positivt för USA då han är ett bevis för att USA behöver förändringar både bland folket och inom politiken. (där allt från ett förbud av mutor skall återinföras samt att det behöver ske ett stort utbyte bland politikerna samt införandet av fler partier så att det amerikanska folket faktiskt kan enas bakom specifika frågor utan att känna ett fullkomligt hat mot det egna partiet)

Citat:
Jag har mött många som kan förklara utan problem varför de inte gillar Trump, du gömmer dig dock bakom desperata lögner och rationaliseringar, därför är du inte genuin.

Fast jag har sagt varför, jag tycker han är otydlig med hur han ska driva igenom ens hälften av det han lovar, muren (och hur han ska få Mexiko att betala den utan att den amerikanska befolkningen skall betala för den) är ett sådant exempel men även varför han (vad jag själv har läst) vill återinföra delar av det gamla systemet där försäkringsbolagen har rätten att neka folk om de får långvariga sjukdomar (cancer, diabetes osv) så jo jag har varit tydlig även om jag inte tjatar om det och jag ska inte behöva tjata om det varje gång jag säger något som är kritiskt mot Trump, och som sagt denna tråd är inte en hyllningstråd.

Sedan så är chansen stor att mycket av det han lovar inte går igenom, speciellt om senaten inte dansar efter hans pipa utan kräver kompromisser eller något i utbyte för att gå med på hans förslag.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-03-15 kl. 20:24.
2016-03-15, 20:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Med det ovanstående ger jag er 220 volt rätt..(även om jag är "pro" Trump)

Önskar objektivitet så långt det går själv, i tråden..(dina inslag är välkomna ifrån min sida)
Sedan så.., nu är det väl dryga 7 år sedan själv sedan jag var i NY..., och.., såg inte några vendors utanför :

-wallstreet, bloomingdales, macy's eller trump-tower för den delen.., det var inte så mycket street-vendors i Manhattan överhuvudtaget !

(men, det är några år sen som sagt)

Sist jag kollade så hade det inte skett någon lagändring men jag är inte hundra procent säker utan det kan ha blivit så att man har gjort något för att förhindra detta eller så var det så enkelt att folk inte hade råd, det är ju trots allt ett år efter finanskrisens början så det kan ha spelat in en stor roll (även om jag inte tror det)

Men jag tycker hur som haver att hans "kärlek" för veteranerna ger en lätt avsmak i munnen med tanke på att han tidigare har velat förbjuda dem från att sälja produkter utanför hans egna verksamhet, men det är bara en egen åsikt.
2016-03-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej, jag utgår efter att han aktivt vid minst två skilda tillfällen ville att politikerna skulle förbjuda dem.

Jaha, så Veteraner är lika med zigenare nu?.

Ville Trump förbjuda veteraner? Hur då menar du? Förbjuda att de existerar? Hur får du det till att veteraner är lika med zigenare? Skriver jag "Jimmie Åkesson, Annie Lööf och Stefan Löfvén" så betyder inte det att Jimmie Åkesson är samma person som Annie Lööf.

Du verkar fortfarande inte fatta vad Trump störde sig på, det var att människor befann sig utanför Trump Tower och sålde varor - vilket Trump uppfattar som ett störande inslag i gatubilden. Det spelar ingen roll att det var veteraner som sålde varor, hade det varit en zigenare som suttit och tiggt utanför Trump Tower, eller en hemlös som försökte sova där så hade Trump velat "förbjudit" dem också (för att använda ditt språkbruk).
2016-03-15, 20:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Vad i hela helvete?

Illinois givet Cruz? Inte i en enda opinionsundersökning leder han.

För Missouri finns en erkänd nyligen gjord poll, där Trump leder med 7 procentenheter över Cruz.

Ohio är däremot troligen seger för Kasich.

Jag tittade på denna mycket intressanta karta:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Republican_Party_presidential_primaries_results_by _county%2C_2016.svg

Blått är Trump, Gult är Cruz, Rött är Rubio, Grönt Kasich. Per County

Då ser man hur oerhört märkligt det skulle vara om inte Trump krossade i North Carolina exempelvis.
2016-03-15, 20:30
Medlem
“As for becoming more presidential,” this source continued, “let me quote Donald and you’ll get the gist. He says, and I quote, ‘I don’t want to be a jerk. I have to do what I have to do. If people attack me, I’m going to attack them even harder and they’ll live to regret it.’ “

ett citat från ovanstående skribent.

Du fattar att det där är Amerikansk inrikespolitik va? Att han vänder sig till skattebetalaren (som inte alls är lika altruistiska) Sally och Joe vill ha hårdare tag ! Och de kommer att rösta på honom.

Media vill nog ha det till att hans utrikespolitik kommer att vara bananas - och att när hans hår står konstigt i medvind betyder att han kommer starta atomkrig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in