2016-03-14, 23:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, jag tror ju inte en sekund på att kvinnor skulle vara ointresserade av sex, det är liksom emot vad som brukar kallas för naturens lagar. Det är ju inte biologiskt fördelaktigt att inte vara intresserad av sex.

Vem av mannen och kvinnan som är den lösaktiga har ju varierat genom tiderna. Hos de gamla grekerna så var det exempelvis manligt att hålla på sig och kvinnligt att vara lösaktigt.

Det här är vad vetenskapliga studier säger,

Citat:
He’s pondering the results of sex surveys he has been conducting since 1971, which have recently *revealed some startling results: • A big drop in female orgasms. More women, particularly young women, having trouble climaxing.• More arousal and lubrication problems, especially in younger and much older women.• An increasing desire gap between men and women, with more women going off sex.• Even young women experiencing loss of desire, with one in four losing interest even less than two years into a relationship.• A big drop in sexual frequency, with more and more couples *celibate.

Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Du tror att kvinnor och män är exakt likadana, det är lite tragiskt.

Jag stötet på kvinnor som vill ha sex hela tiden, överallt. Att du inte gör det, beror på att kvinnor inte är attraherade av korta och fula tjockisar.

Du är bara avundsjuk för att min man är mer attraktiv för kvinnor än vad du är.
Citera
2016-03-14, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Men nyss sa du ju att det inte är evolutionärt fördelaktigt att människohonor knullar runt då skulle det ju vara fördelaktigt om de inte gillade, eller i alla fall gillade sex mycket mindre än än män?

Det handlar om att kvinnor är mer selektiva, de lösaktiga kvinnorna sållades bort eftersom de inte var lika noga att välja kvalité. En samlag är ett mycket större commitment för kvinnor eftersom de ska bära på barnet. Har du haft sex med en tjej och hört henne stöna? Och du tror fortfarande att de inte tycker om sex? Babianen kan jag förstå att han tänker så, men det finns alltså fler?
Citera
2016-03-14, 23:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Fick ni lära er att det är evolutionärt maladaptivt för kvinnar att ha mycket sex? Det fick inte vi.
Var det som jag påstod?

Citat:
Män kan få HIV och dö av att ha sex en gång varför skulle det påverka vår sexdrift? Allting är ju inte optimalt i vår biologi.
Fast nu är det främst inte sexuellt överförbara sjukdomar som är ett eventuellt problem för en kvinna. Vill du att jag ska förklara eller kan du klura ut det själv?

Citat:
Stoppa upp fingret i näsan och klia så långt upp du kan, jag kan göra det.
Satan vad näsan känns obehaglig på insidan. Men nös, det gjorde jag inte. Jag är inte riktigt säker på varför man nyser, jag misstänker att det är för att rensa bort främmande partiklar och anledningen till att ett förhållandevis rent finger i näsan inte får en att nysa är så enkelt som ens egna kroppsdelar inte får kroppen att reagera som på säg damm eller liknande. Bara en spekulation.
Citera
2016-03-14, 23:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det handlar om att kvinnor är mer selektiva, de lösaktiga kvinnorna sållades bort eftersom de inte var lika noga att välja kvalité. En samlag är ett mycket större commitment för kvinnor eftersom de ska bära på barnet. Har du haft sex med en tjej och hört henne stöna? Och du tror fortfarande att de inte tycker om sex? Babianen kan jag förstå att han tänker så, men det finns alltså fler?

1) Om kvinnor är mer selektiva varför knullar inte alla kvinnor Brad Pitt eller Persbrandt?

2) Men det är det som är poängen med sperma konkurrens kvinnor som knullar många olika män får den bästa sperman kvinnor som håller sig till 1 man missar det. Därför gynnar evolutionen de kvinnor som knullar runt.

3) Om samlag är ett större commitment för kvinnor varför kan kvinnor ha sex med 500 män i rad? Det är ett större commitment för män för att de kan inte gå och knulla en massa andra kvinnor efteråt.

Citat:
Heffaklumpen? Den här? http://oi15.tinypic.com/3480npc.jpg

Tror ingen är avundsjuk på din kropp och längd.

Sorry dude, det är mer spännande för kvinnor att knulla en man som är kort och udda än att knulla en man som är average, titta på Ron Jeremy massor med kvinnor har knullat honom right?
Senast redigerad av Babianen 2016-03-14 kl. 23:47.
Citera
2016-03-14, 23:47
Avslutad
Citat:
1) Hur vet du att de sållades bort? De kan lika gärna ha haft en fördel i och med sperm competition.

2) Ja jag har hört men jag tror många fejkar/överdriver. Snälla, alla vet att tjejer inte gillar att ha sex lika mycket som män det lär man sig i högstadiet.
Citera
2016-03-14, 23:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Hur vet du att de sållades bort? De kan lika gärna ha haft en fördel i och med sperm competition.

2) Ja jag har hört men jag tror många fejkar/överdriver. Snälla, alla vet att tjejer inte gillar att ha sex lika mycket som män det lär man sig i högstadiet.

Om kvinnan stönar för mycket då fejkar hon, https://www.youtube.com/watch?v=DO7eafD05cY
Citera
2016-03-14, 23:51
Avslutad
Citat:
Var det som jag påstod?
Ja du påstod det måsta jag verkligen citera dig?

Citat:
Fast nu är det främst inte sexuellt överförbara sjukdomar som är ett eventuellt problem för en kvinna. Vill du att jag ska förklara eller kan du klura ut det själv?
Jo jag förstår din poäng men oavsett om det innebär en risk är det ju bättre att kvinnan blir gravid överhuvudtaget, gärna så snabbt och ofta som möjligt för att föra vidare sina gener så mycket som möjligt sig istället för att gå runt och vara kräsen.
Citat:
Satan vad näsan känns obehaglig på insidan. Men nös, det gjorde jag inte. Jag är inte riktigt säker på varför man nyser, jag misstänker att det är för att rensa bort främmande partiklar och anledningen till att ett förhållandevis rent finger i näsan inte får en att nysa är så enkelt som ens egna kroppsdelar inte får kroppen att reagera som på säg damm eller liknande. Bara en spekulation.
Jag kan framkalla en nysning i alla fall.
Citera
2016-03-14, 23:52
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Nu läser du för stor del av inlägget. Den delen som var till dig, och nu parafraserar jag mig själv här: "Du har rätt, ironi och sarkasm på nätet är svårt. Det verkar även som vissa har svårt för högstadiebiologi". Det är alltså inte dig jag kallar nöt och det är inte du som skulle ha svårt för biologin. Titta noga på mitt inlägg. Jag börjar med Babianen, sen är det citat utan namn, det är också Babianen. Sen kommer ett till citat med namn, ditt. Den delen är riktad till dig, ingen annan del.
Du ser. Ibland är det svårt när det inte är lätt och nånting trasigt som är fel.
Citera
2016-03-14, 23:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Gjorde "man"? I vilket ämne då? Om det grundar sig på dina empiriska studier av skolkompisar så måste jag ju säga att studier utförda på tonåringar har inget att göra med hur människor som är säg dubbelt så gamla resonerar och beter sig.
Citera
2016-03-14, 23:53
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Du hävdade att det finns "biokemiska reaktioner" som gör att kvinnor tänder på män. Men du vill inte förklara hur de fungerar?

På svenska, https://sv.wikipedia.org/wiki/Spermiekonkurrens

Du påstår att Internet är översvämmat med folk som söker sex-kontakter. Jag undrar var kvinnorna som söker sex-kontakter är?
Sök själv. Jag har ingen skyldighet att hjälpa dig.
Citera
2016-03-14, 23:54
Avslutad
Citat:
Gjorde "man"? I vilket ämne då? Om det grundar sig på dina empiriska studier av skolkompisar så måste jag ju säga att studier utförda på tonåringar har inget att göra med hur människor som är säg dubbelt så gamla resonerar och beter sig.
För att när man kommer in i puberteten och blir kåt så blir man besviken över att tjejerna inte vill ha sex lika mycket som en själv.
Citera
2016-03-14, 23:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja du påstod det måsta jag verkligen citera dig?
Ja, gör gärna det. I så fall har jag var otydlig eller helt enkelt skrivit fel. Vad jag menar är att man lär sig biologi i högstadiet och hur däggdjur fungerar nog redan i lågstadiet. Kombinerar man det med vad man vet om att bära, föda och uppfostra ett barn och lägger dessutom till det som är kodat i vårt DNA, det vill säga "hitta så bra gener du kan att dela dina gener med". Själva knullandet i sig har jag mycket svårt att se att det finns några direkta fördelar till att vara kräsen, i alla fall inte rent biologiskt.

Citat:
Jo jag förstår din poäng men oavsett om det innebär en risk är det ju bättre att kvinnan blir gravid överhuvudtaget, gärna så snabbt och ofta som möjligt för att föra vidare sina gener så mycket som möjligt sig istället för att gå runt och vara kräsen.
Att skaffa barn med vem som helst bara för att sprida sina gener anser dom flesta är att pissa i genpoolen. Att vara kräsen är bra för mänskligheten. Dåligt för individen givetvis men inte för gruppen. Det är bättre med ett "genetiskt överlägset" barn än fyra med tveksamma gener. För mänskligheten som den ser ut idag alltså. Om tio personer skulle bli strandsatta på en annan planet är det ju en annan sak men det var ju inte riktigt omständigheterna när människan kom till.

Citat:
Jag kan framkalla en nysning i alla fall.
Jag kanske gör fel. Få mig själv att nysa har jag inte direkt varit intresserad av att öva på och absolut inte i jämförelse med att få en kvinna att få orgasm.
Senast redigerad av BigFatCone 2016-03-15 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in