Citat:
Ursprungligen postat av
zuluwanker
Ja du påstod det måsta jag verkligen citera dig?
Ja, gör gärna det. I så fall har jag var otydlig eller helt enkelt skrivit fel. Vad jag menar är att man lär sig biologi i högstadiet och hur däggdjur fungerar nog redan i lågstadiet. Kombinerar man det med vad man vet om att bära, föda och uppfostra ett barn och lägger dessutom till det som är kodat i vårt DNA, det vill säga "hitta så bra gener du kan att dela dina gener med". Själva knullandet i sig har jag mycket svårt att se att det finns några direkta fördelar till att vara kräsen, i alla fall inte rent biologiskt.
Citat:
Jo jag förstår din poäng men oavsett om det innebär en risk är det ju bättre att kvinnan blir gravid överhuvudtaget, gärna så snabbt och ofta som möjligt för att föra vidare sina gener så mycket som möjligt sig istället för att gå runt och vara kräsen.
Att skaffa barn med vem som helst bara för att sprida sina gener anser dom flesta är att pissa i genpoolen. Att vara kräsen är bra för mänskligheten. Dåligt för individen givetvis men inte för gruppen. Det är bättre med ett "genetiskt överlägset" barn än fyra med tveksamma gener. För mänskligheten som den ser ut idag alltså. Om tio personer skulle bli strandsatta på en annan planet är det ju en annan sak men det var ju inte riktigt omständigheterna när människan kom till.
Citat:
Jag kan framkalla en nysning i alla fall.
Jag kanske gör fel. Få mig själv att nysa har jag inte direkt varit intresserad av att öva på och absolut inte i jämförelse med att få en kvinna att få orgasm.