2016-03-14, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Var finns det kvinnor som söker sex IRL?

Försöker du få tips till vart du ska söka dig, haha? Att du aldrig har upplevt det själv är lite tragiskt. Stackars Babianen, ingen vill ha honom, inte ens hans äckliga fru.
Citera
2016-03-14, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Sök och du skall finna. Gör din egen läxa. Jag har ingen skyldighet att hjälpa dig.

Fast nu är det du som har bevisbördan. Säger du så där i en domstol blir du ignorerad. Och i all annan seriös verksamhet också.
Citera
2016-03-14, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Fast nu är det du som har bevisbördan. Säger du så där i en domstol blir du ignorerad. Och i all annan seriös verksamhet också.

Har du seriöst aldrig varit med om att en kvinna har sökt sex? Babianens frågor är ställda som om de vore skrivna av en 160 cm tjockis som aldrig har känt sig attraktiv. Eller vänta nu...
Citera
2016-03-14, 23:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har inga problem med biologin men du syftar väl på Babianen gissar jag. Ironi funkar ofta rätt dåligt på nätet om det inte är helt uppenbar sådan. Tack så mycket för att du kallar mig nöt förresten..
Nu läser du för stor del av inlägget. Den delen som var till dig, och nu parafraserar jag mig själv här: "Du har rätt, ironi och sarkasm på nätet är svårt. Det verkar även som vissa har svårt för högstadiebiologi". Det är alltså inte dig jag kallar nöt och det är inte du som skulle ha svårt för biologin. Titta noga på mitt inlägg. Jag börjar med Babianen, sen är det citat utan namn, det är också Babianen. Sen kommer ett till citat med namn, ditt. Den delen är riktad till dig, ingen annan del.
Citera
2016-03-14, 23:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Jag kan förklara, men du är inte kapabel till att förstå. Det finns biokemiska reaktioner som gör att man kan tända på byggnader, träd, asfalt etc. Så vad tror du själv?

Du hävdade att det finns "biokemiska reaktioner" som gör att kvinnor tänder på män. Men du vill inte förklara hur de fungerar?

Citat:
Nej. Du klarar inte ens av att tolka vad du länkar till. Antagligen för att du inte förstår engelska.

På svenska, https://sv.wikipedia.org/wiki/Spermiekonkurrens

Citat:
Sök och du skall finna. Gör din egen läxa. Jag har ingen skyldighet att hjälpa dig.

Du påstår att Internet är översvämmat med folk som söker sex-kontakter. Jag undrar var kvinnorna som söker sex-kontakter är?
Citera
2016-03-14, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det här är ganska ovanligt för mig men alla har en gräns. Är du fullständigt dum i hela huvudet? Sov du i skolan? Det är inte så det fungerar och det är har inte något med att förhindra konflikter att göra. Som sagt, evolutionsteorin, tror du på den? Kan du svara på det.
Fick ni lära er att det är evolutionärt maladaptivt för kvinnar att ha mycket sex? Det fick inte vi.

Citat:
Absolut, för att ha sex med män så måste man ha den drivrutinen installerad. Fast för män så finns det inga direkta akuta konsekvenser att ha sex, alltså behöver män inga direkta skyddsprogram när det kommer till sex. För kvinnan är det inte riktigt så enkelt, rent biologiskt sett. Visst, idag så behöver man inte bli gravid om man inte vill men det är ju inte ens 100 år gammalt. Jag pratar om saker som är kodat i vårt DNA och som har buggtestats och finslipats på i snart 200 000 år. Vi har även massa riktigt gamla drivrutiner från tiden innan människan blev människa. Bra liknelse faktiskt men du hade behövt jobba lite mer på den. Och på dina biologikunskaper.
Män kan få HIV och dö av att ha sex en gång varför skulle det påverka vår sexdrift? Allting är ju inte optimalt i vår biologi.

Citat:
Skillnaden är att en orgasm kan man framkalla. Lycka till att försöka nysa på riktigt om du inte behöver det. Dålig liknelse. Det är två helt olika funktioner. Du behöver jobba på dina biologikunskaper som sagt.
Stoppa upp fingret i näsan och klia så långt upp du kan, jag kan göra det.
Citera
2016-03-14, 23:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Sarkasm är väl en del av fladhbacks scoutmärke..på gott och ont. Sex kan vara mycket, i dess renaste form, nervändar som gnuggar sig mot varandra. Naturen är inte korkad. Att vi är sexuella varelser är fortfarande viktigt, och visst kan mäns och kvinnors sexualitet se lite olika ut, men det är inte samma som att kvinnor är ointresserade.
Att vara kåt och vilja bli påsatt är naturligt.
Nej, jag tror ju inte en sekund på att kvinnor skulle vara ointresserade av sex, det är liksom emot vad som brukar kallas för naturens lagar. Det är ju inte biologiskt fördelaktigt att inte vara intresserad av sex.

Vem av mannen och kvinnan som är den lösaktiga har ju varierat genom tiderna. Hos de gamla grekerna så var det exempelvis manligt att hålla på sig och kvinnligt att vara lösaktigt.
Citera
2016-03-14, 23:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Har du seriöst aldrig varit med om att en kvinna har sökt sex? Babianens frågor är ställda som om de vore skrivna av en 160 cm tjockis som aldrig har känt sig attraktiv. Eller vänta nu...

Om kvinnor vill ha sex med män är det inga problem att ni visar var de här kvinnorna finns.
Citera
2016-03-14, 23:35
Bannlyst
Citat:
Du hävdade att det finns "biokemiska reaktioner" som gör att kvinnor tänder på män. Men du vill inte förklara hur de fungerar?

Du har mycket att lära:

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_sexuality

Citat:
På svenska, https://sv.wikipedia.org/wiki/Spermiekonkurrens

Ja, den är på svenska. Vad vill du säga med det?
Citera
2016-03-14, 23:37
Bannlyst
Citat:
Om kvinnor vill ha sex med män är det inga problem att ni visar var de här kvinnorna finns.

Du tror att kvinnor och män är exakt likadana, det är lite tragiskt.

Jag stötet på kvinnor som vill ha sex hela tiden, överallt. Att du inte gör det, beror på att kvinnor inte är attraherade av korta och fula tjockisar.
Citera
2016-03-14, 23:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vanligtvis brukar kvinnor vara mer mottagliga för könssjukdomar, hiv mm.

Kvinnor kan ha sex med mängder av män men vill de bli gravida, föda barnen och uppfostra dem och se dem växa upp så finns det en gräns för hur många barn de kan skaffa. Män kan doppa veken i säg 4 kvinnor per dag. Med lite tur (beroende på hur man ser det) kan han göra 28 kvinnor på smällen per vecka. Gånger 52 veckor. Det är 1456 gravida, kanske 1456 födda barn/år med olika kvinnor.

En kvinna kan få creampie av 1000 män. Är hon steril spelar det ingen roll vilka superspermier männen har i påsen. Hon förblir utan bulle i ugnen.

1) Men risken finns för både män och kvinnor det hindrar ingen från att ha sex.

2) Det är därför som kvinnor måste skaffa den bästa sperman. Hur vet du vilken sperma som är bäst? Du tar alla och låter dem tävla hence sperm competition.
Citera
2016-03-14, 23:39
Avslutad
Citat:
Nej, jag tror ju inte en sekund på att kvinnor skulle vara ointresserade av sex, det är liksom emot vad som brukar kallas för naturens lagar. Det är ju inte biologiskt fördelaktigt att inte vara intresserad av sex.

Vem av mannen och kvinnan som är den lösaktiga har ju varierat genom tiderna. Hos de gamla grekerna så var det exempelvis manligt att hålla på sig och kvinnligt att vara lösaktigt.
Men nyss sa du ju att det inte är evolutionärt fördelaktigt att människohonor knullar runt då skulle det ju vara fördelaktigt om de inte gillade, eller i alla fall gillade sex mycket mindre än än män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in