2016-03-14, 22:36
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
japp det är vad jag tror hon gör ja, (och som sagt bara min tolkning, hon själv kan ju ha helt annan åsikt) men min tro.

och vet du jag ger fingret till FB:s åsikt faktiskt.
Gör du så, med fler såna här begåvade debattinlägg så kan ni snart räkna folk som stödjer svenska feminister på ditt uppsträckta finger.

Vad skall hon twittra om i morgon?
Varför snackar folk om den värsta svältkatastrofen i Afrika på över 30 år när Gina Dirawi bantar?
Citera
2016-03-14, 22:46
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Korrelation innebär inte kausalitet.

På ena handen har du fittkonst i form av porr, där en viss estetik på fittor visas. På andra handen har du fittkonst där fittor av alla slag skildras.

Vilken fittkonst finns det mest av och vilken av dem är mest lättillgänglig?

Jo, porren.

Klart det påverkar.

Men, det är väl som med allt annat, stora/mindre runda fasta bröst är snyggt, tomma hängande taxöron är inte snyggt (enligt majoritet) nätta tighta fittor är snyggare än slappa med hängande blygdläppar. Ideal har alltid funnits och kommer alltid finnas
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Kollar du med amerikanska kvinnor så ratar de flesta oomskuret. Jag hade kapat av mej huvudet för att få ligga likt de flesta män.

Om killen tycker det är skönt är av sekundär betydelse så länge han får ligga. Omskuret är det nya svarta och detta bevisas om amn ser till vätrldsreligionernas dels spridning och dels ekonomiska framgångar.
Var ha du fått det ifrån? Efter massa år där skulle jag påstå det motsatta, där gör män det ingreppet i rent estetiskt syfte framför religiöst också.
Citera
2016-03-14, 22:48
Medlem
Den dagen föräldrar tar med sina barn till en plastikkirurg för att ändra deras kön så går de två sakerna att jämföra.
Citera
2016-03-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Att kvinnor är mer sårbara för just den utseendemässiga aspekten av ytligheten, bevisar inte att det är samma sorts globala kvinnoförtryck allt dåligt som drabbar kvinnor handlar om.

Jag anser INTE att det är samma sorts objektifiering, eftersom den somaliska flickan som könsstympas behandlas som boskap, som en ägd varelse. Det är andra krafter i rörelse när en västerländsk kvinna faller för ytlighet och konsumtionshets och lägger sig under kniven, än när en flicka hanteras som ett husdjur, utan egna valmöjligheter eller personlig frihet.

Ok se det som en röd linje…
börjar med könstympning/ utegångsförbud/ slöja/ övriga tvångsåtgärder för att hindra kvinnors rörelsefrihet och sexualitet eftersom mäns intresse är oskuld och ägande.

Över till "våra" 1800 tals tornyr klänningar som det inte gick att ta normala steg i utan kvinnor tvingades trippa med små, små steg, över till korsetter som inte gick att springa i eller knappt andas eller fan ens få plats i.
för att hindra röreslefrihet och därmed skydda manlig intresse av kontroll.

Över till Afrika med tvångsmatning av småflickor av smör för att de ska bli tillräckligt feta för feta kvinnor signalerar status för de äkta männen och anses därmed som vackert och där har vi hamnat i väst idag med kvinnor som svälter sig istället, för att vara tillräckligt attraktiva, duga! och signalera samma typ av status, eller oprerar sig och stoppar in plats i kroppen etc.

same shit! Båda utgår från behovet av kontroll av kvinnors kroppar, skillnaden från då och idag är att idag sköter kvinnorna detta "kontrollerande" själva i väst.

Har inget med att kvinnor skulle vara mer "lättpåverkade" än män, i helvete heller, handlar om en lång, lång tradition av att se på kvinnors kroppar och sexualitet som mäns ägodelar, endast till för män dvs objekt, inte subjekt. Subjekt behöver aldrig bekymra sig speciellt för hur andra ska tycka de ser ut, eller inte ser ut, de duger ju som de är. Kvinnor har aldrig dugt som de faktiskt ser ut.

Kan du verkligen inte se detta?
Senast redigerad av Merapi 2016-03-14 kl. 22:58.
Citera
2016-03-14, 23:00
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
börjar med könstympning/ utegångsförbud/ slöja/ övriga tvångsåtgärder för att hindra kvinnors rörelsefrihet och sexualitet eftersom mäns intresse är oskuld och ägande.

Över till "våra" 1800 tals tornyr klänningar som det inte gick att ta normala steg i utan kvinnor tvingades trippa med små, små steg, över till korsetter som inte gick att springa i eller knappt andas eller fan ens få plats i.

Över till Afrika med tvångsmatning av småflickor av smör för att de ska bli tillräckligt feta för feta kvinnor signalerar status för de äkta männen och anses därmed som vackert och där har vi hamnat i väst idag med kvinnor som svälter sig istället, för att vara tillräckligt attraktiva, duga! och signalera samma typ av status, eller oprerar sig och stoppar in plats i kroppen etc.

same shit! Båda utgår från behovet av kontroll av kvinnors kroppar, skillnaden från då och idag är att idag sköter kvinnorna detta "kontrollerande" själva i väst.

Har inget med att kvinnor skulle vara mer "lättpåverkade" än män, i helvete heller, handlar om en lång, lång tradition av att se på kvinnors kroppar och sexualitet som mäns ägodelar, endast till för män dvs objekt, inte subjekt. Subjekt behöver aldrig bekymra sig speciellt för hur andra ska tycka de ser ut, eller inte ser ut, de duger ju som de är. Kvinnor har aldrig dugt som de faktiskt ser ut.

Kan du verkligen inte se detta?

Du pratar om kvinnor och deal/trender som du försöker likställa med barn och grov misshandel
Citera
2016-03-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Du pratar om kvinnor och deal/trender som du försöker likställa med barn och grov misshandel
Nej jag pratar inte om någon "likställning" någonstans.
jag sitter inte och säger att läppkirurgi i väst är exakt samma sak och lika illa som tvångs faraonsk könstympning ok?

Lika lite som jag tycker att hugga händerna av någon för stöld av äpple i land X. är exakt samma sak som piskning för samma brott i land Y. Jag kan se att måste jag välja så tar jag naturligtvis piskningen men betyder ju inte att båda inte är fel och beror på samma typ av för hård straffskala.
Citera
2016-03-14, 23:09
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:

Över till Afrika med tvångsmatning av småflickor av smör för att de ska bli tillräckligt feta för feta kvinnor signalerar status för de äkta männen och anses därmed som vackert och där har vi hamnat i väst idag med kvinnor som svälter sig istället, för att vara tillräckligt attraktiva, duga! eller oprerar sig och stoppar in plats i kroppen etc.

Har inget med att kvinnor skulle vara mer "lättpåverkade" än män, i helvete heller, handlar om en lång, lång tradition av att se på kvinnors kroppar och sexualitet som mäns ägodelar, dvs objekt, inte subjekt. Subjekt behöver aldrig bekymra sig speciellt för hur andra ska tycka de ser ut, eller inte ser ut, de duger ju som de är. Kvinnor har aldrig dugt som de faktiskt ser ut.

Kan du verkligen inte se detta
?
Har ni ingen egen vilja?
Jävlar vad synd det är om er stackars förtryckta svenska kvinnor, att det i den fria västvärlden finns möjlighet att gå till en plastikkirurg är ett enormt problem, helt i paritet att någon gammal kärring skär bort två hekto vagina med en slö glasbit på en 4 år gammal flicka i Afrika...detta måste världens första feministiska regering ta tag i omedelbart.
Skall vi be FN om hjälp?

Har du sett en 4 årig flicka dö i svåra plågor på grund av en svår infektion i underlivet, jag lovar dig att det är ingen vacker syn.
Helt ärligt så borde du kanske söka hjälp, du verkar helt tappat grepp om verkligheten.
Citera
2016-03-14, 23:10
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08

Var ha du fått det ifrån? Efter massa år där skulle jag påstå det motsatta, där gör män det ingreppet i rent estetiskt syfte framför religiöst också.

Tror du missade ett o i o-omskuret....
Citera
2016-03-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Har ni ingen egen vilja?
Jävlar vad synd det är om er stackars förtryckta svenska kvinnor, att det i den fria västvärlden finns möjlighet att gå till en plastikkirurg är ett enormt problem, helt i paritet att någon gammal kärring skär bort två hekto vagina med en slö glasbit på en 4 år gammal flicka i Afrika...detta måste världens första feministiska regering ta tag i omedelbart.
Skall vi be FN om hjälp?

Har du sett en 4 årig flicka dö i svåra plågor på grund av en svår infektion i underlivet, jag lovar dig att det är ingen vacker syn.
Helt ärligt så borde du kanske söka hjälp, du verkar helt tappat grepp om verkligheten.

Har inte föräldrarna i Somalia någon egen vilja menar du?
Båda dessa företeelser handlar om socialt tryck i ett samhälle av olika grad och med olika resultat.
Citera
2016-03-14, 23:19
Medlem
Citat:
Båda dessa företeelser handlar om socialt tryck i ett samhälle av olika grad och med olika resultat.

Har du fått intimkirurgi, eller var du stark nog att motstå det sociala trycket till skillnad från alla andra svaga och oupplysta kvinnor?
Citera
2016-03-14, 23:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Du tolkar mig som fan läser bibeln. Du själv spenderar ju rätt mycket tid på Flashback, ibland hamnar man i trådar och lägger det som sägs där på minnet.

Helvete vad du är taggig idag.

Nä bara trissar dig lite

Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Dom flesta kvinnor som genomgår intimkirurgi om man undantar dom som har fysiska besvär har genomgått flera andra ingrepp, bröst näsa...ibland i princip "helrenoverade" och dom flesta är unga.
Tyvärr så finns det pengar att tjäna och privata kliniker vill inte mista sin födkrok genom att tala om för kvinnan att hon ser normal ut.

Nej det finns mycket att tjäna på osäkra människor.

Citat:
Sät mig, hur kommer det sig då att det är en sån enorm övervikt av just kvinnor som opererar sig i väst?
Detta hör självfallet samman med objetifieringen av specifikt kvinnokroppen i reklam, media, kultur etc.
Och den objektifieringen av kvinnan är självklart grundat från exakt samma typ av objektifierande av kvinnor i Somalia m.m. det tar sig helt olika uttryck, men är i grunden samma syn på kvinnan som något som ska vara till för män, och vars värde enbart ligger hos män.

Nej du drar helt fel slutsatser.
Män objektifierar inte kvinnokroppen, de tänder på den.
Män tänder visuellt.
Sexiga kvinnor säljer både till män och kvinnor. För båda vill associeras med sexiga kvinnor.
Sedan klarar vissa att hitta sin egen sexighet. Eftersom män gillar olika.
Andra försöker anpassa sig till vad kulturen tycker är viktigt, för att det är så viktigt för somliga att höra till.

Din analys ger jag inte mycket för hörrödu.

Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Har du fått intimkirurgi, eller var du stark nog att motstå det sociala trycket till skillnad från alla andra svaga och oupplysta kvinnor?

Jag tror nog snarare att feminister inser att de är så långt ifrån det kulturella kravet att det inte är nån vits att vare sig operera sig eller raka sig under armarna.

De värsta feministerna är riktigt fula kvinnor, med noll självförtroende och skulle hugga av arton blygdläppar bara för att se ut på ett sätt att hon kunde ses som objekt...
Citera
2016-03-14, 23:37
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Jo föräldrar i Somalia har egen vilja men kulturen/religionen är väldigt speciell där trycket från släkt och vänner är stort och i Somalia kryllar det av extrimister.
Frågan är inte om dom har någon egen vilja, frågan är varför flickan inte får något val.
I länder som Nigeria, Liberia och Centralafrikanska republiken har förekomsten halverats numera, mycket tack vare frivilliga lokala hjälparbetare i IAC och lokala kvinnoorganisationer.
Dessa kvinnor jobbar med saker ni inte ens kan föreställa er i era värsta mardrömmar.
Om möjligheten att kunna genomgå plastkirurgi på frivillig basis ses som ett problem av svenska feminister så kanske ni kan ta semester och inse att ni uppnått era mål.
Att jämföra grova övergrepp som kan leda till döden, med att hjärndöda bloggblondiner skaffar sig anktrut och gör intimkirurgi är så korkat att man undrar om hon bara vill provocera.
Hon kan komma in till oss så kan vi operera bort halva hjärnan, hon hade garanterat blivit dubbelt så smart.

Jag har sett skiten på plats där nere och att en jävla feministisk kaviarkommunist har mage att nämna dessa saker i samma menig får en att spy i munnen.
Alla jävla tokfeminister kan fara åt helvete, jävla gnällkärringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in