2016-03-14, 20:30
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
HINT: Läs tråden innan du hoppar på något som är en utveckling av ett resonemang som faktiskt började med detta:

Men vi måste ju faktiskt börja subventionera omskärelse på vuxna och pojkar i och med att estetiken förändras med kulturen. Min egen son kom undan med att barnet måste samtycka och det är svårt att få en 5-åring att förstå att vad tjejer tycker om hans penis är värt lite smärta som 5 bast om man ser till vinsten. Nästa omskärs av estetiska skäl vid födsel. Praktiskt om hen vill konvertera till annan världsreligion senare med. Hade jag arit sexuellt aktiv med en partner hade min också rykt. Men själv eller med killar är den praktisk. Du kan ju inte vara mot nåt de flesta kvinnor gillar vid heterosex?
Citera
2016-03-14, 20:37
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hold your horses!

1. Jag försöker här förklara hur jag tror att tweetaren menar, vilket var TS fråga.
2. jag anser självklart att skärande i oskyldiga bebisar är helt åt helvete, och avsevärt värre än intimkirurgi men!! inte DEN jämförelsen som görs här, utan jämförelsen över det normsystem som orsakar båda företeelserna; den i extremt kvinnoförtryckande kultur och den i lite mindre förtryckande väst. OK?
Ok...uppfattade det som du försvarade henne.
Förmodligen tänkte inte idioten alls, annars bör hon sluta med drogerna.
En liknande och lika korkad jämförelse hade varit att undra varför någon blir upprörd över att en muslimsk kvinna fått näsan avskuren av sin man när kvinnor i Sverige betalar för att operera näsan.
Menar du att någon påtvingats intimkirurgi i Sverige?

Förmodligen har hon sett denna tråden eller så har hon fått sina fiskar varma för nu är det bara godkända följare som kan läsa vad idioten skriver.
Citera
2016-03-14, 20:39
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Men vi måste ju faktiskt börja subventionera omskärelse på vuxna och pojkar i och med att estetiken förändras med kulturen. Min egen son kom undan med att barnet måste samtycka och det är svårt att få en 5-åring att förstå att vad tjejer tycker om hans penis är värt lite smärta som 5 bast om man ser till vinsten. Nästa omskärs av estetiska skäl vid födsel. Praktiskt om hen vill konvertera till annan världsreligion senare med. Hade jag arit sexuellt aktiv med en partner hade min också rykt. Men själv eller med killar är den praktisk. Du kan ju inte vara mot nåt de flesta kvinnor gillar vid heterosex?

Eh, trollar du? Att skära bort en massa goa nervändar på ett fullt friskt könsorgan pga rådande ideal är bara onödigt - oavsett på vem könsorganet sitter.

Att män och kvinnor stympar sig själva trots att det inte finns medicinska skäl till det är bara vansinne.
Citera
2016-03-14, 20:47
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Eh, trollar du? Att skära bort en massa goa nervändar på ett fullt friskt könsorgan pga rådande ideal är bara onödigt - oavsett på vem könsorganet sitter.

Att män och kvinnor stympar sig själva trots att det inte finns medicinska skäl till det är bara vansinne.

Kollar du med amerikanska kvinnor så ratar de flesta oomskuret. Jag hade kapat av mej huvudet för att få ligga likt de flesta män.

Om killen tycker det är skönt är av sekundär betydelse så länge han får ligga. Omskuret är det nya svarta och detta bevisas om amn ser till vätrldsreligionernas dels spridning och dels ekonomiska framgångar.
Citera
2016-03-14, 20:48
Medlem
Ballcancers avatar
Försåtr hur hon tänker. Däremot anser jag att det är fel. Könsstympning som görs på kvinnor/flickor är något man inte väljer själv. Oftast gör en anhörig eller typ "medicin kvinna" det på flickebarnet när dem är små. Man håller fast flickan och stympar henne med smutsiga insturment... Det ger bestående men på barnet.
Intimkirurgi är ju något man väljer själv, även om detta också är kulturellt så är det inte något som görs under tvång. De stympar ju inte heller könet. Det kan vara så att man som kvinna väljer att tex minska inre blygdläppar om dem är besvärliga vid tex viss idrott eller liknande.
Den stora skillnaden här är väl att det är tvång inblandat i det vi idag definierar som könsstympning.
Citera
2016-03-14, 20:49
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Kollar du med amerikanska kvinnor så ratar de flesta oomskuret. Jag hade kapat av mej huvudet för att få ligga likt de flesta män.

Om killen tycker det är skönt är av sekundär betydelse så länge han får ligga. Omskuret är det nya svarta och detta bevisas om amn ser till vätrldsreligionernas dels spridning och dels ekonomiska framgångar.

Och det är vansinnigt att de gör det. att det är praxis därborta är helt sinnessjukt.
Citera
2016-03-14, 20:58
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Hold your horses!

1. Jag försöker här förklara hur jag tror att tweetaren menar, vilket var TS fråga.
2. jag anser självklart att skärande i oskyldiga bebisar är helt åt helvete, och avsevärt värre än intimkirurgi men!! inte DEN jämförelsen som görs här, utan jämförelsen över det normsystem som orsakar båda företeelserna; den i extremt kvinnoförtryckande kultur och den i lite mindre förtryckande väst. OK?

Nej det är inte samma normsystem.

Det ena är ett kyskhetsideal. Det andra är ett porrideal. Alltså varandras motsatser.

Andra vågens feminister gick i första ledet för att genomdriva sexuella revolutionen som bland annat resulterat i dagens intimkirurgi. De bär skulden för detta kvinnoförtryck.
Citera
2016-03-14, 21:13
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Och det är vansinnigt att de gör det. att det är praxis därborta är helt sinnessjukt.

Jag anar att du är en sån där förhudsslampa. Vem är du att bestämma hur en kuk skall se ut som minoritet? Världens kvinnor föredrar omskuret. Lite jävla systerskap snälla.
Citera
2016-03-14, 21:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Visserligen, men det var inte min poäng. Min poäng var att det finns ett ideal inom porren på hur könsorgan ska se ut, och med tanke på hur mycket porr vi konsumerar så är det inte konstigt att detta har effekter.

Har lagt märke till hur många fler svenska kvinnor som säger att de föredrar en omskuren penis, när detta inte är kulturell praxis i Sverige, vilket troligtvis också knyter an till detta.

Det har genom hela historien varit ideal om allt möjligt.
Svaga människor anpassar sig till det, andra har ett liv att leva.

Ja du umgås med ytliga människorm själv bryr jag mig vem kuken sitter på.
Och skulle aldrig ha nåt att göra med någon som gillade intimkirurgi eller kosmetisk kirurgi över huvudtaget. Jag har en hjärna och ett hjärta att erbjuda. Vilket är vad jag önskar i utbyte.

Sedan att världen numera är full av Baribe och Ken wannabies är inte mitt problem.
Man kan faktiskt stå över kulturens krav och syssla med nåt verkligt i stället.
Eller så väljer man att se på paradis hotell istället, men det är ett val och man är fan inget offer.
Om man väljer att vara ett Bimbo så är man inget offer.
Citera
2016-03-14, 21:17
Medlem
Stakeholders avatar
Vad ska man säga om detta egentligen?

Hon försöker normalisera ett sjukt religiöst sexualneurotiskt övergrepp med frivilligt skönhetsingrepp.

Hoppas hon fortsätter att driva denna tes. I all oändlighet.
Senast redigerad av Stakeholder 2016-03-14 kl. 21:20.
Citera
2016-03-14, 21:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jo så klart jag ser skillnad på detta.
Men nu diskuterar vi inte hur skadligt något är för individer utan vi jämför 2 samhällens olika uttryck för vad "tweetaren" menar är samma sak, eller hur?
Va?

Och på vilket sätt är det "samma sak"?
Citera
2016-03-14, 21:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Varför tolkar ni detta som en likställning?

att intimkirurgi skulle vara exakt lika "illa" som kvinnlig omskärelse.
Är ju inte alls vad det handlar om.

Hon skriver:
Den västerländska formen av kvinnlig omskärelse. Varför hörs inga höga protester? pic.twitter.com/uUEGInU6yz
22:00 - 13 mars 2016

Kör en liknelse här..Dödstraff ex.

anses väl av en majoritet vara en gräslig företeelse…nå låt säga att i landet X så dödar man sina brottslingar med att låta dem långsamt grillas på ett halster efter ca 1 månads grov tortyr.
I landet Z. kör man giftspruta.

Grillningen är ju självklart extremt vidrigt, men alltså inget som hindrar någon att tweeta, engagera sig generellt mot dödstraff som norm/ bruk. Och hävda att båda sätten att ha ihjäl någon på har samma grund och "fel" nämligen dödstraff.

Börjar det koppla?

Hon jämför således kvinnors egna val med hur vuxna stympar barn och ställer krav på att barn skall vara stympade ...

Hon borde som sagt var få tangentbordsförbud och munkavel för resten av livet ... En dum idiot som inte förstår skillnaden på dessa två saker.
Senast redigerad av micro113 2016-03-14 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in