2016-03-13, 18:33
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
För att det är politiken som de för, och de benämnder sig själva som socialkonservatister. Dags att läsa på?

https://sd.se/var-politik/

Jag bryr mig inte om Kent, varför är du besatt av honom? Kom tillbaka när du har pratat med Mattias Karlsson, Rickard Jomshof eller Jimmie Åkesson.

Det har jag inte sagt. Du sa att Sanders supporters bestod mest av blacks och latinos, som jag då bevisade för dig var falskt. Personligen tror jag att Sanders politik är bättre för dem, men nu var inte det frågan.

Anekdotisk bevisföring, inte helt oväntat. Jag föredrar sakpolitik framför individers utspel.

Kent Kent Kent Kent. Du har nämnt honom tio gånger på tre inlägg. Är det något fel på dig? Jag tycker inte som Kent Ekeroth, är det vad du vill höra?

Jag är två minuter in i länken från Russel Brand som du gav mig, hittills har han bara hånskrattat över att Trump vill bygga ett "fence", dvs ett staket. Det finns ju redan:
Ted Cruz vill ju bygga en ännu högre mur än vad Trump vill, kan du länka när Russel Brand klagar på honom?

Här kan du höra om att Sanders suppurters attackerade Trump, som du strutade i att svara på:

Jag tror att du försöker komma undan med att tro att Jimmie Åkesson bestämmer i partiet. Jimmie Åkesson är enbart bilden utåt för folket. Han har varken någon makt eller kan säga något. Partiet är är uppköpt av Israel. Partiet har samma värderingar som Israel. Ledamot är Kent Ekeroth och han har mycket stor del i partiet. Han är den avgörande faktorn till att många kvinnor känner obehag när man pratar med en SDare.

Mattias Karlsson är inte bättre. Han har samma värderingar som Kent Ekeroth. Nästan 90 % av partiet har samma åsikter/tankar som Kent Ekeroth.

Jimmie Åkesson är ingenting än bara uppköpt gosse för att lura svenskarna att rösta på honom.
Jag har frågat Kent Ekeroth om anledningen till att han bär den Israeliska flaggan under varje val och inte den svenska när han värnar om Sverige? Hans reaktion var tystnad sedan fortsatte han med att dela bilder/vidoes på människor ifrån andra kulturer som han kände var obehagliga på grund av deras dans.

Han förstör för partiet tillsammans med Erik Almqvist, Christian Westerling och resterande. Den enda jag anser vara vettig är Jimmie Åkesson då han diskuterar saksfrågor och inte rasfrågor men han har inte den bestämmande handen utan han gör det Kent Ekeroth vill att han ska göra.

Av den anledningen tycker jag att SDs röstare är människor som sett vad Kent Ekeroth är och ändå röstar på honom. Jag skulle inte anse att den mannen är vettig att leva med när han vet att den människosynen finns inom partiet men röstar på det ändå.

Jag skulle anse nationalister var bättre människor än SDare eftersom dessa är åtminstone ärliga med sin politik. Jag ogillar invandrare och anser inte att dessa hör hemma här "Pang". Bra då vet vi din åsikt.

Med SD så är det huller om buller. Ingen vet något och ingen vet ens varför man röstar. Sedan ändras deras politik fram och tillbaka. Det känns som man lurar sina väljare hela tiden.

Männen som röstar på SD är till och med mer aggressiva och hatiska än nationalister. Jag har inte haft problem förr med någons åsikt men jag har känt på sistone att det är riktigt äckliga människor som stödjer det partiet. Jag har ingen aning om dessa proppats med hat och därför är så blinda men det var först att man röstade "för begränsad" invandring. Slutligen blev det mer " få ut alla skitskallar".
Citera
2016-03-13, 18:38
Medlem
Hobbybondes avatar
Nej absolut inte. Tror nog att jag skulle tveka redan vid Folkpartister. Likaså Kd:are skulle gå bort.

Moderater.. Hmm.. Möjligtvis om det knep. Men aldrig SD:are.
Citera
2016-03-13, 18:41
Medlem
ganglere2s avatar
Nej, det skulle jag inte ha något emot.
Citera
2016-03-13, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag tror att du försöker komma undan med att tro att Jimmie Åkesson bestämmer i partiet. Jimmie Åkesson är enbart bilden utåt för folket. Han har varken någon makt eller kan säga något. Partiet är är uppköpt av Israel. Partiet har samma värderingar som Israel. Ledamot är Kent Ekeroth och han har mycket stor del i partiet. Han är den avgörande faktorn till att många kvinnor känner obehag när man pratar med en SDare.

Så du är anti-semit, det var ju inte direkt oväntat.

Ja, JÅ är partiledare och därför ansiktet utåt. Nej, jag tror inte att han bestämmer allt, eller det mesta. Jag tror att Jomshof styr mycket, även Karlsson. Ekeroth bestämmer minst av dessa.

Citat:
Mattias Karlsson är inte bättre. Han har samma värderingar som Kent Ekeroth. Nästan 90 % av partiet har samma åsikter/tankar som Kent Ekeroth.

Du kan väl hosta upp lite skit om Karlsson då?

Citat:
Jimmie Åkesson är ingenting än bara uppköpt gosse för att lura svenskarna att rösta på honom.
Jag har frågat Kent Ekeroth om anledningen till att han bär den Israeliska flaggan under varje val och inte den svenska när han värnar om Sverige? Hans reaktion var tystnad sedan fortsatte han med att dela bilder/vidoes på människor ifrån andra kulturer som han kände var obehagliga på grund av deras dans.

Aa fy fan, dessa jävla judar. Synd att inte Hitler gjorde ett bättre jobb med gasningen.

Jag. Bryr. Mig. Inte. Om. Kent. Ekeroth.

Citat:
Han förstör för partiet tillsammans med Erik Almqvist, Christian Westerling och resterande. Den enda jag anser vara vettig är Jimmie Åkesson då han diskuterar saksfrågor och inte rasfrågor men han har inte den bestämmande handen utan han gör det Kent Ekeroth vill att han ska göra.

Erik Almqvist är inte ens med i partiet. Ännu en gång har du noll koll. Däremot får jag erkänna att jag inte heller har så bra koll då jag aldrig har hört talas om den där Westerling, och jag känner inte igen bilder på honom heller. Tror knappast att många kvinnor påverkas av honom då.
Citat:
Av den anledningen tycker jag att SDs röstare är människor som sett vad Kent Ekeroth är och ändå röstar på honom. Jag skulle inte anse att den mannen är vettig att leva med när han vet att den människosynen finns inom partiet men röstar på det ändå.

Ärligt, är du lite kär i Kent? Rätt stilig ändå, eller hur?

Citat:
Jag skulle anse nationalister var bättre människor än SDare eftersom dessa är åtminstone ärliga med sin politik. Jag ogillar invandrare och anser inte att dessa hör hemma här "Pang". Bra då vet vi din åsikt.

Ja, SvP som du berömt tidigare är (var) ju judehatare, så självklart gillar du dessa.

Citat:
Med SD så är det huller om buller. Ingen vet något och ingen vet ens varför man röstar. Sedan ändras deras politik fram och tillbaka. Det känns som man lurar sina väljare hela tiden.

Till skillnad från regeringen och alliansen som har gjort en helomvändning. Brukar du argumentera med idioter som du kan hitta på saker för utan att de har koll?

Citat:
Männen som röstar på SD är till och med mer aggressiva och hatiska än nationalister. Jag har inte haft problem förr med någons åsikt men jag har känt på sistone att det är riktigt äckliga människor som stödjer det partiet. Jag har ingen aning om dessa proppats med hat och därför är så blinda men det var först att man röstade "för begränsad" invandring. Slutligen blev det mer " få ut alla skitskallar"

Ja, männen från SD är ritkigt äckliga. De vill ju inte ens gasa judar som riktiga nationlister vill!!!
Citera
2016-03-13, 18:46
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icnivad
Varför har man taskiga åsikter för att man röstar på ett särskilt parti? Det är ju verkligen en oempatisk, oförstående och taskig syn som tyder på att man inte kan acceptera människor. Det låter ju verkligen trångsynt och dömande.

Om man röstar på ett parti vars huvudsakliga profil handlar om vad jag anser taskiga åsikter, så har man ju givetvis det, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Menar du att du kan bedöma en människa(hur dom är, tänker, åsikter etc) enbart på hur dom röstar?
Håller du med om allt det partiet du röstat på står för eller vill ha igenom?
Själv har jag åsikter som man kan hitta hela vägen från V till M...kanske beroende på att jag tänker själv och inte överlåter min åsiktsbildning styras av en partiledare.

Jag är inte främmande för att majoriteten av dom ca 20% som kan tänka sig begränsa invandringen
på grund av att dom är rädda för att vår välfärd inte klarar mer invandring, att bostadsbristen är enorm och arbetslösheten stiger...som grädde på moset börjar vi nu gå mot låglönejobb.(vilket inte bara kommer att drabba invandrare...kan en invandrare ta jobbet för låg lön kommer du att erbjudas samma lön. Systemet finns redan i USA)
Tror du att alla som kan tänka sig rösta på SD är rasister?

Ja, det är klart som fan att man kan avgöra somliga av en persons värderingar och åsikter utifrån vad de röstar på. Röstar någon på kommunistpartiet kan man faktiskt vara så pass säker på att de inte anser att bourgeoisien ska styra samhället eller att samhällets främsta funktion är att hjälpa storföretagare, att det marginella tvivlet kan lämnas därhän.

Vem har sagt att alla som röstar SD är rasister? Inte fan var det jag iaf.
Citera
2016-03-13, 18:46
Medlem
Access-Denieds avatar
Som väntat är det blandade åsikter om huruvida man kan tänka sig att vara tillsammans med en person som är Sverigedemokrat.

En del säger blankt nej, andra har inga problem med det och sen finns det dom som tycker att det beror på anledningen till att personen ifråga röstar på SD.

Jag tycker det är tråkigt att man kan bli ointressant i en persons ögon enbart p.g.a. sin politiska uppfattning. Det är väl en sak om man är en person med rutten kvinnosyn eller har ett starkt hat mot folk med annan hudfärg, men om man är en vanlig svensson som röstar på SD borde man väl bli accepterad? Kan inte en potentiell partner försöka se människan hon har framför sig och inte Sverigedemokraten?

Det är dock inte förvånande att så många hyser ett så starkt agg mot SD då partiet utmålats som främlingsfientligt och det tyvärr finns en del mindre begåvade politiker där. Men man borde inte dra alla över en kam menar jag.
Citera
2016-03-13, 18:50
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
När jag träffade min man röstade jag S och han SD. Det var inga problem, vi lät bli att diskutera politik helt enkelt.

Jag är själv SD-väljare idag, men inte för att jag hatar invandrare utan för att jag ogillar den urspårade invandringen. Min man påverkade mig inte utanndet var snarast allt jag läste här på Flashback som fick mig att inse vad jag måste göra.

Hur som helst: Alla vuxna människor kan bortse från vilket parti man röstar på, det säger inte hur man är som person. Alla som röstar har olika motiv bakom och det är dom motiven som är intressanta.

+1
Citera
2016-03-13, 18:54
Medlem
Skulle inte ha något emot att dejta en sdare, så länge han inte är extremist på något sätt. Hellre det än en pk-tönt.
Jag läser själv avpixlat i smyg och lutar väl lite åt sd-hållet i vissa frågor.
Citera
2016-03-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nja, jag gör nog inte det. Samerna har ju trängts undan en hel del, precis som native americans. Om vi ska ha en levande ursprungsbefolkning så behövs ju rennäringen, som är deras huvudfråga och som flertalet svenskar struntar i.

När ska ni inavlade lappar förstå att det inte finns någon "levande ursprungsbefolkning"? Det finns inga "samer", annat än grupp som arbiträrt valt att kalla sig "samer", klär sig i färggranna kläder och stänger ute alla vars föräldrar inte talar samiska, för att de fått för sig att de är någon slags egen ras som står utanför staten Sverige. I Sverige är vi svenskar, punkt slut. Inte fan ser ser du människor som kräver särrättigheter för att de är "götar".
Citera
2016-03-13, 18:59
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Så du är anti-semit, det var ju inte direkt oväntat.

Ja, JÅ är partiledare och därför ansiktet utåt. Nej, jag tror inte att han bestämmer allt, eller det mesta. Jag tror att Jomshof styr mycket, även Karlsson. Ekeroth bestämmer minst av dessa.

Du kan väl hosta upp lite skit om Karlsson då?

Aa fy fan, dessa jävla judar. Synd att inte Hitler gjorde ett bättre jobb med gasningen.

Jag. Bryr. Mig. Inte. Om. Kent. Ekeroth.

Erik Almqvist är inte ens med i partiet. Ännu en gång har du noll koll. Däremot får jag erkänna att jag inte heller har så bra koll då jag aldrig har hört talas om den där Westerling, och jag känner inte igen bilder på honom heller. Tror knappast att många kvinnor påverkas av honom då.

Ärligt, är du lite kär i Kent? Rätt stilig ändå, eller hur?

Ja, SvP som du berömt tidigare är (var) ju judehatare, så självklart gillar du dessa.

Till skillnad från regeringen och alliansen som har gjort en helomvändning. Brukar du argumentera med idioter som du kan hitta på saker för utan att de har koll?

Ja, männen från SD är ritkigt äckliga. De vill ju inte ens gasa judar som riktiga nationlister vill!!!

Vad jag är eller inte är ska du skita i men däremot gillar jag inte människor som är hycklare som exempelvis Kent Ekeroth och hans bror Ted Ekeroth. Sedan får du lägga ner ditt antisemit kort. Flesta SDare drar fram det så fort man kritiserar Kent Ekeroth. Han står för frågor om Palestina som inte är humant på något sätt. Flesta av hans röstare anser att Usa och Israel gör rätt att slakta muslimer och människor ifrån Mellanöstern.

Något inte ens nationalister sympatiserar med utan anser att Usa är boven till det mesta som har hänt. Jag har även diskuterat med Stefan Jacobsson som stödjer nationalism. Han var betydligt mer vettig än Kent Ekeroth. Han berörde både bankfrågan och kapitalism. Har även diskuterat med många nationalister som inte ens haft liten del att vara så äckliga som vissa SDare som anser att det är kul att muslimer slaktas i Palestina eller i Mellanöstern. Jag förstår inte hur man som människa kan tycka att detta är kul? Då är man riktigt körd i huvudet. Nationalister som anses vara värst i samhället kritiserar till och med Israel för fel handling mot Palestinier. Jag kan säga dig att nationalisten är mer vettig än någon SDare.

Hans hat är enbart riktigt mot muslimer/människor som han anser vara mindre värda än sig själv däremot vill han inte erkänna det utan ser ut som någon sympatisör för svenskar och kvinnor.

Anledningen till att Erik Almqvist blev utkastad är till och med absurd. Kent Ekeroth filmade sina egna vänner när dessa var stupfulla och gav sig på människor i stan. Erik Almqvist blir utkastad och Kent Ekeroth blir kvar. Hur kan du ens tro att han har en liten del i partiet?

Hans egna ord har varit att så fort han kommer inta sin plats som politiker så kommer han rensa skräpet som finns i Sverige.

Detta gör att människor finner hela partiet som obehagligt och riktigt av ett parti som inte har någon sorts "riktigt" ansikte.

Jag sympatiserar inte med nationalister men jag ser att dessa är mer ärliga människor. Jag har en vän som blivit tillsammans med en förra detta nationalist. Jag skulle hellre se henne med nationalisten än en sverigedemokrat.

Deras kvinnosyn är också väldigt illa som inte ens ifrågasatts av deras väljare. Jag tror inte heller många kvinnor skulle vilja umgås med Sverigedemokrater just av den anledningen till att dessa är så hatiska och aggressiva människor.

Dock är det tvärtom i media där vi får höra hur aggressiva nationalister är och hur nationalister är den sämsta befolkningen. Men jag har talat med en radda nationalister. Man behöver inte ha samma åsikt/tankar men just deras argument har varit mer vettiga och att man inte alls stödjer krig eller slakt olikt sverigedemokrater som har vidrig syn på människor.

SDare hugger varandra i ryggen när det passar. Kent Ekeroth är ett exempel som högg sina vänner i ryggen genom att filma hans vänner stupfulla med järnrör. Karlsson gav sig på judar och samer trots att han har flertalet semiter i partiet. Hur vettigt låter det här?
Senast redigerad av DixieD 2016-03-13 kl. 19:03.
Citera
2016-03-13, 18:59
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
När ska ni inavlade lappar förstå att det inte finns någon "levande ursprungsbefolkning"? Det finns inga "samer", annat än grupp som arbiträrt valt att kalla sig "samer", klär sig i färggranna kläder och stänger ute alla vars föräldrar inte talar samiska, för att de fått för sig att de är någon slags egen ras som står utanför staten Sverige. I Sverige är vi svenskar, punkt slut. Inte fan ser ser du människor som kräver särrättigheter för att de är "götar".
Suck...det här har inte med huvudämnet att göra. Och inavlad kan du vara själv😉 Vet inte om du umgåtts med samer i verkligheten, de jag känner stänger inte ute någon. De anser inte att de är en egen ras, men att det finns vissa kulturella uttryck som är värda att bevara. Det tycker iallafall jag är bra.
Citera
2016-03-13, 19:00
Medlem
Jag är man- Hur som helst fick jag veta att en kvinna är positivt inställd till folkmordet på vita och/eller har idkat tidelag så skulle intresset minst sagt svalna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in