2016-03-13, 15:34
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
De som säger att Frans inte kommer att gå bra i Eurovision är samma personer som för någon vecka sedan var helt säkra på den internationella juryn skulle såga honom totalt.

Kul att rulla tillbaka i tråden och läsa inlägg såsom ”Frans kommer inte att vinna, möjligtvis att många i Sverige gillade den, men glöm inte att en internationell jury ska rösta och de kommer att rata den här låten

Det gjorde de ju. De valde bort Frans och tyckte att Oscar Zia skulle representera Sverige.
2016-03-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Det gjorde de ju. De valde bort Frans och tyckte att Oscar Zia skulle representera Sverige.
Han var en ynka poäng poäng efter Zia. Att kalla det att han blir ratad är ju lite lustigt.
2016-03-13, 15:39
Medlem
I mina ögon och öron förstår jag fortfarande inte hur Frans kunde vinna. JAG tycker inte att hans låt är någe eurovision matrial. Besviken också över att Lisa Ajax inte kom på en bättre placering!

Men men...
2016-03-13, 15:41
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Han var en ynka poäng poäng efter Zia. Att kalla det att han blir ratad är ju lite lustigt.

Du vet vad rata betyder?
2016-03-13, 15:44
Medlem
Citat:
Du vet vad rata betyder?
Tack för den nedvärderande kommentaren. Vill inte påstå att låten blev dissad när den kom 2a av 12 och förlorade med en ynka poäng mot Zia.
2016-03-13, 15:47
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Tack för den nedvärderande kommentaren. Vill inte påstå att låten blev dissad när den kom 2a av 12 och förlorade med en ynka poäng mot Zia.

Den blev inte vald, den blev avvisad. Det är precis vad ratad betyder.
Jag tror att ESC-juryns dom kommer vara än hårdare.
2016-03-13, 15:53
Medlem
Citat:
Den blev inte vald, den blev avvisad. Det är precis vad ratad betyder.
Jag tror att ESC-juryns dom kommer vara än hårdare.
Att du inte gillar låten har jag förstått
Jag har även förstått att den var en poäng från att vinna internationella juryn igår och att den ligga 1a på precis varje oddslista jag sett.
Är inte omöjligt att det blir samma läge i ESC, dvs den ligger strax bakom toppen efter juryrösterna och tar hem det när folket fått säga sitt.
2016-03-13, 16:36
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:

De? Utgör endast Australien och Vitryssland den internationella juryn? Man kan vända på det och istället peka på att två länder ratade Frans, resten gillade honom mer än Oscar Zia, av dessa fick Frans 88 poäng, Zia 67 poäng.
2016-03-13, 17:34
Medlem
Snubchurps avatar
Oddsen brukar ju stämma ganska bra nuförtiden. Om Frans ligger kvar i topp är sannolikheten ganska stor att han vinner. Nått jag själv inte kunnat tänka mig.
2016-03-13, 17:39
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
De? Utgör endast Australien och Vitryssland den internationella juryn? Man kan vända på det och istället peka på att två länder ratade Frans, resten gillade honom mer än Oscar Zia, av dessa fick Frans 88 poäng, Zia 67 poäng.

De är givetvis hela internationella juryn, och de gav Oscar Zia fler poäng än Frans. Svårare än så är det inte. Vill du ändra på poängräkningen får du höra av dig till Christer Björkman.
2016-03-13, 17:43
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
De är givetvis hela internationella juryn, och de gav Oscar Zia fler poäng än Frans. Svårare än så är det inte. Vill du ändra på poängräkningen får du höra av dig till Christer Björkman.
Du tror väl inte att det faktum att Oscar Zia slog Frans med ett ynka poäng efter den internationella juryns röstning, kommer att ha någon betydelse i Eurovision?
2016-03-13, 17:49
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Du tror väl inte att det faktum att Oscar Zia slog Frans med ett ynka poäng efter den internationella juryns röstning, kommer att ha någon betydelse i Eurovision?

Det är det inte det som diskussionen handlar om. Du får läsa lite bakåt i tråden om du är intresserad av vad som diskuteras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in