Frans gick och vann, det var en lågoddsare som man säger!
Tristaste vinnarlåten på länge. När man hörde Måns låt i mellanakten så framgick det med all önskvärd tydlighet hur mycket bättre den var/är än alla årets bidrag.
Det som är intressant att konstatera är att det var rätt jämn fördelning mellan rösterna i år. Frans fick faktiskt bara 68 poäng av folket vilket är mindre än de 88 poäng han fick av den internationella juryn. Med tanke på att totalpoängen som delas ut är 473 poäng så är 68 poäng motsvarande bara 14.3% av totalen vilket är ett uselt resultat för en vinnare, torde vara en av de svagaste vinnarna i tävlingens historia, motsvarar definitivt inte hypen kring Frans i media! Det var intressant. Även intressant att Oskar fick mest av juryn! Oskars bidrag var en av mina favoriter, hade varit bättre om den vann!
Även intressant att diskrepansen mellan Ace Wilder var så stor mellan juryn och svenska folket. Hon fick 83 poäng av juryn och hamnade 3'a medan hon "bara" fick 35 poäng av svenska folket och en 9'e placering, t.o.m sämre än negern Boris. Ovanligt stor skillnad där. Jag höll henne som en av mina favoriter så återigen var jag mer i överensstämmande med juryn. Tycker det är mycket märkligt att hon fick så låga poäng av folket?
Nu ser jag fram emot Eurovisionen. Hoppas nått annat land vinner för Sverige förtjänar fan ingen vinst med den här usla låten... Konstigt att oddsbolagen håller Sverige som favorit i år igen. Arrangörsländer brukar straffas hårt, det är bara Johnny Logan som kan klara en sådan uppgift!

När Tyskland var arrangörsland så hade de Lena med en skitbra låt och snyggt arrangemang som också var en av favoriterna, ändå gick den skit och hamnade på bottenhalvan om jag inte minns fel. Kommer nog drabba Sverige med!