2016-03-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Frans fick väl INGA jurypoäng av Australien? Det reagerade jag på.

Det stämmer! Varken Australien eller Vitryssland gav Frans några poäng
2016-03-13, 12:33
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Hoppas att de skrotar appen till nästa år.

Appen likriktar helt klart tävlingen. Det är ingen slump att genonsnittsåldern på deltagarna i finalen är lägst genom tiderna. Nu ska det väl i ärlighetens namn sägas att bidragen från de "äldre" artisterna inte var mycket att hänga i granen. Men jag tror inte ens att Hasse Kvinnaböske skulle tagit sig till finalen i år.

Då tror jag att du har missat hur populär "Guld och Gröna Skogar" var/är bland barn och ungdomar.
2016-03-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChocolateDonut1
Det stämmer! Varken Australien eller Vitryssland gav Frans några poäng

haha crazy, ja jag trodde inte han skulle vinna förens man läste oddsen
2016-03-13, 12:38
Medlem
zerxezs avatar
Kunde de inte göra en "andra-chans"-turnering där de bästa bidragen från tidigare år som inte vann skulle göra upp istället, kvaliteten på bidragen skulle bli drastiskt mycket högre.
2016-03-13, 12:44
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Musiken spelar absolut roll och jag skrev också att Lisa var den snyggaste tjejen och inget om att hennes låt var bäst eller ens bra. Hennes låt var ok men inte mer än så.

Jag röstade på Frans som utan tvekan hade den bästa låten. Men jag ser gärna mer av Lisa Ajax framöver som artist. Hon har talang och gör sig bra på scen och är väldigt trevlig att vila ögonen på.

Bästa låten hade alltså en totalt patetisk melodi som är helt intetsägande, nynna på låten själv så hör du hur svag melodin är.
2016-03-13, 12:49
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Frans är mixed racial. Pappan är från Nigeria. Perfekt vinnare för SVT som promotar mångkultur.

Nigeria (?!?).
Ja det var väl nåt sånt som fattades.

Sarah Dawn Finer var bäst.
Det är något att hålla i det när åskan går.
2016-03-13, 12:51
Medlem
elliot1990s avatar
Frans får vara tacksam att värdlandet går direkt till final. Jag tror inte att Sverige klarat sig igenom delfinalen i år. Låten är radiovänlig, låter precis som 1000 andra låtar som går på radio. Gör det inte bättre att han nästan pratar sig igenom hela låten. What the heck, till och med Samir och Viktor har klarat sig bättre. Duon står i alla fall ut.

Frans får se det positivt då han från och med nu är alla tjejer i nedre tonåren och pree-teens favorit.
2016-03-13, 13:46
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Nigeria (?!?).
Ja det var väl nåt sånt som fattades.

Sarah Dawn Finer var bäst.
Det är något att hålla i det när åskan går.

Nigeria? Stor snabel i byxan då kan man anta!

För övrigt är SVT patetiska med sina "röstningsrekord". Såklart att en app med 5 röster per bidrag ger fler röster än när man tvingas ringa eller sms:a.

De slår sig för bröstet helt utan anledning.
2016-03-13, 13:47
Medlem
Inte nog med att Sverige behöll förstaplatsen på oddslistan efter att Frans vann, oddset sjönk dessutom.
http://eurovisionworld.com/?odds=eurovision
2016-03-13, 14:05
Medlem
swimmingpools avatar
Varför har dom inte bara textat på den kanalen?
http://www.expressen.se/noje/melodif...laderna-i-svt/
2016-03-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför har dom inte bara textat på den kanalen?
http://www.expressen.se/noje/melodif...laderna-i-svt/
Varför räcker det inte med textat för dig och andra som kan höra?
Teckenspråk är ett språk sm döva använder och det vore väl ganska respektlöst att inte låta dem göra det?
Skulle nog vara svårt att hinna med och läsa alla låttexter också om det enbart var text. Och skriva vad alla säger i rutan när det gäller sånt som inte finns i manus.
2016-03-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Inte nog med att Sverige behöll förstaplatsen på oddslistan efter att Frans vann, oddset sjönk dessutom.
http://eurovisionworld.com/?odds=eurovision

Hur fan kan Sverige ha förstaplatsen? Alltså kollar du på kommentarerna på youtube så hatar alla Frans låt men det står 12p på alla kommentarer på rysslands låt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in