Citat:
Ursprungligen postat av
GillarKebabtallrik
Ge dig om Samirs värdelösa skitlåt nu. Att du sitter och snackar musikalitet och sedan hyllar Samir och Viktor som världens hit som kommer bli ihågkommen i generationer är helt surrealistiskt.
Surrealistiskt eftersom du antagligen inte är van vid att prata med människor som kan tänka objektivt, för övrigt gillar jag inte Samir och Viktors låt, tyckte selfie var en avskyvärt irriterande låt, och deras image är hemsk, men jag måste medge att musikaliskt objektivt så är Bada Nakna en hitlåt som kommer att nynnas och bli ihågkommen till skillnad från Frans låt, jag låter inte mina personliga preferenser stå i vägen för rent objektiva musikaliska bedömningar baserade på melodi, harmoni, rytm och det dynamiska samspelet mellan dessa i en låt. Bada Nakna är en skickligt skriven låt, med vers, prechorus, refräng och även ett stick som en sekundär hook. Frans låt är totalt formulärskriven och kan skrivas igen en miljon gånger för att den har inga hooks öht utan har en väldigt simpel melodi och harmoni. Strukturellt sett är låten väldigt simpelt uppbyggd, den har varken prechorus eller stick.