2016-03-01, 19:51
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Saida

Imponerande! Men tyvärr blev fighten lite av en antiklimax ...

Hur som helst, rätt man vann, men delat domslut är ju smått skandalöst.

Quigg har sig själv att skylla och var alldeles för passiv, de första sex-sju slog han väl högst fem slag/rond och jabbade knappast alls på hela matchen. Det funkar inte att ge bort ronder på den här nivån. (Fråga bara Marvin Hagler ... en av tidernas bittraste förlorare, han grämer sig nog fortfarande för att han lät Sugar Ray stjäla de första fem. Tänk för resten att det snart är 30 år sen!).

Två saker tog jag med mig: Frampton är den bättre boxaren, Quigg den större och starkare.

Fast Frampton nyper till rätt bra han också, eftersom han tydligen slog av käken på Quigg redan i fjärde. Ett erkännande till honom för att han inte gav upp, utan faktiskt kom starkt på slutet och sjukt nog blev bättre efter skadan. Det är äkta fighting spirit!
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2016-03-01 kl. 19:54.
Citera
2016-03-03, 18:44
Medlem
Libérées avatar
Det ser ut som att Skoglund kommer få något att bita i nästa match. Team Sauerland planerar ju en gala i Stockholm den 15:e april, och på de papper som skickats in till kampsportsdelegationen är det sydafrikanen Ryno Liebenberg (17-2, 12KO) som kommer att boxas mot svensken.

Liebenberg är rankad 24:a i viktklassen på boxrec.com (Skoglund rankas som 19:e), och är nog mest "känd" för att ha förlorat mot landsmannen Oosthuizen (2015) och Eleider Alvarez (2014). Jag har inte kollat igenom några videos, finns det någon här som kanske har bättre koll?
Citera
2016-03-06, 08:34
Medlem
Bradley Skeete var bara för bra för Sam Eggington. Domarsiffrorna var helt i sin ordning trots bortaplan.
Citera
2016-03-09, 07:35
Medlem
jirlows avatar
Chavez JR skadad, verkar som att matchen mot Badou blir uppskjuten lite.

http://www.boxingscene.com/chavez-jr-injures-left-heel-face-badou-jack-april--102185
Citera
2016-03-10, 16:29
Medlem
Ser att urtråkigt Jürgen Brehmer ska försvara sin WBA titel i lätt tungvikt mot nån random motståndare.. Ytterligare en i raden av helt jävla okända, oprövade offer som de lyckas köpa till Tyskland.. Helt otroligt att WBA köper och godkänner dessa pajas motståndare. Skärpning!!!!
Citera
2016-03-10, 17:42
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Ser att urtråkigt Jürgen Brehmer ska försvara sin WBA titel i lätt tungvikt mot nån random motståndare.. Ytterligare en i raden av helt jävla okända, oprövade offer som de lyckas köpa till Tyskland.. Helt otroligt att WBA köper och godkänner dessa pajas motståndare. Skärpning!!!!
organisationerna är väl bara intreserade av att titeln försvaras regelbundet men jag tror inte de bryr sig om motståndet

mästaren betalar varje match för att få försvara titeln. jag tror inte organisationerna har något att säga till om
Citera
2016-03-10, 17:52
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow

http://www.boxingscene.com/chavez-jr-injures-left-heel-face-badou-jack-april--102185
Skadad eller "skadad"? Verkar vara si och så med träningsdisciplinen. Han kanske behöver mer tid på sig?
Citera
2016-03-10, 17:53
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow

Trist. Mayweather Promotions + Jack verkar dock inte vilja vänta utan vill ha ny motståndare.
http://www.boxingscene.com/badou-jack-frustrated-move-past-chavez-jr-defense--102223

Det ryktas ju alltid lite fram och tillbaka, en ersättare verkar kunna vara Marco Antonio Periban som Jack mötte med oavgjort resultat 2013, även om det kändes som om Jack borde fått domslutet där. Periban har inte vunnit sen dess heller, torskade mot DeGale senast.
Vi får väl se om det är något annat mer rimligt motstånd kanske som vill ta chansen.
Citera
2016-03-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
organisationerna är väl bara intreserade av att titeln försvaras regelbundet men jag tror inte de bryr sig om motståndet

mästaren betalar varje match för att få försvara titeln. jag tror inte organisationerna har något att säga till om

Men ibland kräver ju förbundet att mästaren skall försvara mot den eller den som ligger högt på deras lista.. Han skulle utmana The Krucher ,som skulle mosa honom totalt. Tror tom Erik Skoglund skulle ha en mkt god chans!
Citera
2016-03-12, 09:38
Medlem
Ibiza80s avatar
Det blir ingen match mot Chaves JR, Badou Jack ska istället möta Lucian Bute 32-3, varav 25 på KO. Jack får akta hakan...
Citera
2016-03-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Det blir ingen match mot Chaves JR, Badou Jack ska istället möta Lucian Bute 32-3, varav 25 på KO. Jack får akta hakan...
Han är slut. Froch skickade han i pension.. Men han vägrar tydligen.. Lätt vinst för Badou!
Citera
2016-03-13, 22:19
Medlem
Urtråkiga Brämeher vann en trist match mot en klar medelmåtta. När ska karln få försvara mot en topprankad lätt tungviktare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in