Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-23, 18:29
  #7933
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Vad tror ni om huvud numret i Manchester på lördag? Crolla vs Linares? WBC o WBA bälterna plus Ring Magasin bältet till vinnaren.

Crolla såg bra ut senast mot Linares landsman Barroso. Linares har å sin sida ett långt uppehåll bakom sig (WBC har gett honom någon sorts champion emeritus-status och Dejan Zlaticanin bär det ordinarie mästarbältet) och dessutom några tveksamma förluster genom åren, så jag är inte helt övertygad ... fastän han på mitt papper är mycket mer meriterad än Crolla. Hemmaplan och bästa form på sistone avgör? Crolla på poäng, eventuellt oavgjort.

Att The Ring anser den här matchen gäller lättviktstiteln är f.ö. ganska talande på hur detta gamla flaggskepp tappat kompassen i sin iver att fylla vakanser. Landsmannen Flanagan är väl minst lika bra som Crolla (den matchen vill jag se härnäst!) och så har vi nämnde Zlaticanin, Robert Easter och min nummer ett, Rances Barthelemy (jag rankar honom som lättviktare tills han gått sin första match i lätt welter). Men visst, den här matchen lär ge oss en topputmanare.

Avslutningsvis en sen kommentar till Golovkin--Brook:

Riktigt kul medan det varade och det närmaste jag sett kazaken leverera sin omtalade "big drama show"; tidigare har han, trots de brister jag anser honom ha, varit så överlägsen att jag blivit smått uttråkad. Brook var orädd (på gränsen till dumdristig), stod emot överraskande bra och om han inte blivit skadad ... kanske vi fått ytterligare ett par underhållande ronder. Läste en kommentar där någon tyckte att GGG varit "sloppy" och det får väl t.o.m hans mest hängivna beundrare tillstå efter den här drabbningen. Han går absolut att träffa, dessutom rent. Men tar det bra, än så länge. Jag tror dock inte han rått på en prime Hopkins, Martínez eller ens Mayweather. Men det kan man bara spekulera i.

Såg för övrigt i dag (på ESPN, om jag minns rätt) att en match mellan GGG och Daniel Jacobs kan bli av redan i december. Vid sidan av Canelo utgör väl Jacobs det det bästa motståndet just nu? Kan bli intressant om han kommer i samma form som mot Quillin ... eller så får vi en repris på matchen mot Pirog ...
Citera
2016-09-23, 21:10
  #7934
Medlem
introvertos avatar
http://www.express.co.uk/sport/boxin...ng-News-Gossip - Fury ställer tydligen in matchen, igen!

Jag gillar Fury, men det här börjar bli lite väl...
Citera
2016-09-23, 22:35
  #7935
Medlem
Då lär han bli av med resterande bälten.. Börja bli tröttsamt....
Citera
2016-09-24, 12:43
  #7936
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Båda bröderna Klitjko ställde in ganska många matcher p.g.a. skador ... Har Fury order och intyg från läkare får man respektera det, på samma villkor.

Dröjer tillfrisknandet blir han antagligen klassad som emeritus-mästare, åtminstone av något förbund.

Såg för resten en blänkare om att det nu kan bli Joshua--Klitjko i stället. Hyfsat "tröstpris", i så fall.

Vad blir avgörande då? Klits rutin och gedigna fundamenta? Eller hans haka? Joshua har ju onekligen bra nyp, men mot Breazeale senast såg han rätt stel och kantig ut. Kommer den här matchen för tidigt för honom? Inte otroligt, men just därför känns den väldigt intressant.

Hur som helst, förr eller senare kommer AJ att landa och Vlads reaktion på det kommer att ge oss svaret. Jag för min del tror att Joshua är framtiden för sporten.
Citera
2016-09-24, 16:05
  #7937
Avstängd
nån som har koll på dessa herrar? på söndag

Jhonny Gonzalez - Hirotsugu Yamamoto

Mark Magsayo - Ramiro Robles
Citera
2016-09-24, 16:53
  #7938
Medlem
Antagligen mental sjukdom som ligger bakom Furys senaste inställelse av fight.
Han kan inte sitta på titeln helt overksam och han bör omgående strippas på alla sina bälten.
Jag ifrågasätter om vi någonsin får se honom i ringen igen..men vem bryr sig?

Låt Joshua och Klittan göra upp om den vakanta tungvikstiteln så fort som möjligt..sedan är det biz as usual.
Citera
2016-09-24, 19:52
  #7939
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Båda bröderna Klitjko ställde in ganska många matcher p.g.a. skador ... Har Fury order och intyg från läkare får man respektera det, på samma villkor.

Dröjer tillfrisknandet blir han antagligen klassad som emeritus-mästare, åtminstone av något förbund.

Såg för resten en blänkare om att det nu kan bli Joshua--Klitjko i stället. Hyfsat "tröstpris", i så fall.

Vad blir avgörande då? Klits rutin och gedigna fundamenta? Eller hans haka? Joshua har ju onekligen bra nyp, men mot Breazeale senast såg han rätt stel och kantig ut. Kommer den här matchen för tidigt för honom? Inte otroligt, men just därför känns den väldigt intressant.

Hur som helst, förr eller senare kommer AJ att landa och Vlads reaktion på det kommer att ge oss svaret. Jag för min del tror att Joshua är framtiden för sporten.
Fast ställde någon av bröderna in samma fight två gånger på det här sättet? Är man i så bedrövligt skick att det är nödvändigt så ja, men då är det bara att lämna titeln vakant och försöka komma igen när man är i bättre form. På lika villkor.

Edit: http://www.worldboxingnews.net/2016/...ndatory-update - Jack vs. DeGale i november!
__________________
Senast redigerad av introverto 2016-09-24 kl. 20:37.
Citera
2016-09-24, 23:08
  #7940
Medlem
Enligt Peter Fury har inte Tyson klarat av att hantera världsmästarollen... Tragiskt om det gått honom.om huvudet.. Sen är det väl tränare och promotor att hålla han på banan.

Strax Dax för Crolla och Linares att göra upp. Tror på en jämn tillställning. Minns när Linares monterade ner Kevin Mitchell.
Citera
2016-09-25, 00:32
  #7941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Enligt Peter Fury har inte Tyson klarat av att hantera världsmästarollen... Tragiskt om det gått honom.om huvudet.. Sen är det väl tränare och promotor att hålla han på banan.
Han gillar inte boxning egentligen, då är det rätt tufft att motivera sig när man har lyckats samla fett med pengar på kontot. Han är bara 28 år, fysiskt har han 10 år bra år kvar i tungvikten.

Wladimir Klitschkos driv ligger i att göra historia, han motivation till att forsätta fightas ligger i att bli ihågkommen som en av de stora långt efter att karriären är avslutad.
Citera
2016-09-25, 14:44
  #7942
Medlem
introvertos avatar
http://boxningsnytt.se/blog/2016/09/...de-bli-testad/ - Fury vägrar dopingtestas...
Citera
2016-09-25, 17:15
  #7943
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Fast ställde någon av bröderna in samma fight två gånger på det här sättet? Är man i så bedrövligt skick att det är nödvändigt så ja, men då är det bara att lämna titeln vakant och försöka komma igen när man är i bättre form. På lika villkor.

Storebrors match mot Hasim Rahman blev uppskjuten ett par gånger, har jag för mig, och till sist valde ju Vitalij att lägga av i fyra år, före comebacken mot Samuel Peter. Sen upprepade sig historien innan han drog sig tillbaka för gott, med en inställd match mot Stiverne.

Lillebror har ändrat matchdatum eller ställt in fighter helt ganska många gånger, bl.a. mot Chambers, Chisora, Mormeck och ingen mindre än: Tyson Fury.
Citera
2016-09-25, 18:42
  #7944
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Storebrors match mot Hasim Rahman blev uppskjuten ett par gånger, har jag för mig, och till sist valde ju Vitalij att lägga av i fyra år, före comebacken mot Samuel Peter. Sen upprepade sig historien innan han drog sig tillbaka för gott, med en inställd match mot Stiverne.

Lillebror har ändrat matchdatum eller ställt in fighter helt ganska många gånger, bl.a. mot Chambers, Chisora, Mormeck och ingen mindre än: Tyson Fury.
Då så, då tycker introverto följande:

Strippa Fury och låt Klittan och AJ göra upp. I den uppgörelsen hejar introverto på AJ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback