Citat:
Visst han är skicklig denfensivt men han har inte mött nån med den talangen och hjärtat. PACMAN kommer att käka upp Floyd
Ursprungligen postat av fugu
Ja en oberoende organisation sköter ju alltid dopingtesterna. Problemet är att systemet suger och uppmanar till systematiskt fuskande.
Jag var 99.9% säker att Floyd skulle vinna innan Manny fightades mot Cotto.
Nu är jag väl 80% säker.
Jag tror att Manny kommer bli frustrerad av att fightas mot någon som är så fantastiskt skicklig defensivt och en så utomordentligt bra kontringsboxare. Dessutom någon som kan matcha hans handspeed.
Gissar på en vid UD till Floyd. 10-2 i ronder eller nåt. Om Floyd vågar ta risker tror jag han kan stoppa Manny.
Med det sagt är Manny utan tvekan den bäste fightern Floyd mött och allt kan hända. Floyd hade små problem inledningsvis mot en fighter som var lika snabb (troligen snabbare) än Manny i Zab Judah. Att Manny är southpaw är också en faktor.
Jag var 99.9% säker att Floyd skulle vinna innan Manny fightades mot Cotto.
Nu är jag väl 80% säker.
Jag tror att Manny kommer bli frustrerad av att fightas mot någon som är så fantastiskt skicklig defensivt och en så utomordentligt bra kontringsboxare. Dessutom någon som kan matcha hans handspeed.
Gissar på en vid UD till Floyd. 10-2 i ronder eller nåt. Om Floyd vågar ta risker tror jag han kan stoppa Manny.
Med det sagt är Manny utan tvekan den bäste fightern Floyd mött och allt kan hända. Floyd hade små problem inledningsvis mot en fighter som var lika snabb (troligen snabbare) än Manny i Zab Judah. Att Manny är southpaw är också en faktor.

"Manny Pacquiao," his promoter, Bob Arum, claimed after the fight, "is the greatest fighter I have ever seen."
That he may be, though we'll never really know. What we do know is that Pacquiao is the best in his generation. Better (for the moment) than Floyd Mayweather, better than Mosley, Bernard Hopkins and Margarito. That's not a knock on any of them; right now, Pacquiao is simply in a class by himself.
http://sportsillustrated.cnn.com/2009/writers/chris_mannix/12/23/boxing.awards.pacquiao/index.html
Jag håller med Bob Arum