Citat:
Citat:
Ja, det är min hypotes och den går finfint att falsifiera och alternativhypoteserna är flera. Jag dök in i tråden ganska sent och då fanns i princip all den information som finns idag. Tro inte för en sekund att jag inte skulle kunna förkasta min hypotes om nya faktorer tillkommer, det är inte så jag fungerar. Vidare tänker jag inte mer ingående presentera mina tankar om detta barn psykologiska konstitution.Varför är din *utgångspunkt*, att hon sannolikt har fejkat överfallet och slagit sig själv? Vad talar FÖR den teorin? Du skriver, att du "har yrkesmässig erfarenhet av inläggning vid självskadebeteende ... (oftast djupa skärskador i arm)" och det finns förvisso självskadande kvinnor som karvar sig själv i armarna - men det har inte någon uppenbar relevans för det här fallet.
Man kan inte utesluta, att någon falskanmäler ett brott (som regel för att få uppmärksamhet)... men det är stor skillnad mellan att inte utesluta en falskanmälan och att, som du, ha det som förstahandsalternativ.
Har du samma inställning till den unga kvinnan som beskrivs i den här artikeln: ”De var bara ute efter att skada mig”?
Om polisen inte hittade någon GM - utgår du då från, att här har vi ett annat fall av självskadebeteende?
Man kan inte utesluta, att någon falskanmäler ett brott (som regel för att få uppmärksamhet)... men det är stor skillnad mellan att inte utesluta en falskanmälan och att, som du, ha det som förstahandsalternativ.
Har du samma inställning till den unga kvinnan som beskrivs i den här artikeln: ”De var bara ute efter att skada mig”?
Om polisen inte hittade någon GM - utgår du då från, att här har vi ett annat fall av självskadebeteende?
Du svarar inte på mig fråga, varför du *utgår* från, att hon sannolikt har fejkat överfallet och slagit sig själv. Du framhåller, att du skulle beakta nya fakta, som talar mot din uppfattning att det är ett självskadebeteende - men min fråga gällde vilka fakta, som enligt dig talar FÖR din hypotes.
Det är, som sagt, stor skillnad mellan att inte utesluta en falskanmälan och att, som du, ha det som förstahandsalternativ.
Jag undrade, om du har som en generell princip att utgå från, att det rör sig om falska anmälningar, när polisen inte hittar ngn GM och brottsoffret är lindrigt skadat? (Sophies känselbortfall torde vara övergående vare sig det är s.a.s. analogt till en hjärnskakning eller psykogent pga av chock).
Eller är det specifikt detta fall, som du omgående diagnosticerar på distans som självskadebeteende pga "[dina] tankar om detta barn psykologiska konstitution" (tankar som du inte vill precisera)?
Det får mig att tänka ännu mer kritiskt...