2016-03-12, 11:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Varför är din *utgångspunkt*, att hon sannolikt har fejkat överfallet och slagit sig själv? Vad talar FÖR den teorin? Du skriver, att du "har yrkesmässig erfarenhet av inläggning vid självskadebeteende ... (oftast djupa skärskador i arm)" och det finns förvisso självskadande kvinnor som karvar sig själv i armarna - men det har inte någon uppenbar relevans för det här fallet.

Man kan inte utesluta, att någon falskanmäler ett brott (som regel för att få uppmärksamhet)... men det är stor skillnad mellan att inte utesluta en falskanmälan och att, som du, ha det som förstahandsalternativ.

Har du samma inställning till den unga kvinnan som beskrivs i den här artikeln: ”De var bara ute efter att skada mig”?

Om polisen inte hittade någon GM - utgår du då från, att här har vi ett annat fall av självskadebeteende?
Ja, det är min hypotes och den går finfint att falsifiera och alternativhypoteserna är flera. Jag dök in i tråden ganska sent och då fanns i princip all den information som finns idag. Tro inte för en sekund att jag inte skulle kunna förkasta min hypotes om nya faktorer tillkommer, det är inte så jag fungerar. Vidare tänker jag inte mer ingående presentera mina tankar om detta barn psykologiska konstitution.

Du svarar inte på mig fråga, varför du *utgår* från, att hon sannolikt har fejkat överfallet och slagit sig själv. Du framhåller, att du skulle beakta nya fakta, som talar mot din uppfattning att det är ett självskadebeteende - men min fråga gällde vilka fakta, som enligt dig talar FÖR din hypotes.

Det är, som sagt, stor skillnad mellan att inte utesluta en falskanmälan och att, som du, ha det som förstahandsalternativ.

Jag undrade, om du har som en generell princip att utgå från, att det rör sig om falska anmälningar, när polisen inte hittar ngn GM och brottsoffret är lindrigt skadat? (Sophies känselbortfall torde vara övergående vare sig det är s.a.s. analogt till en hjärnskakning eller psykogent pga av chock).

Eller är det specifikt detta fall, som du omgående diagnosticerar på distans som självskadebeteende pga "[dina] tankar om detta barn psykologiska konstitution" (tankar som du inte vill precisera)?
Citera
2016-03-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Vad är grejen med alla dessa förmodade påhittade överfall?
Först hade vi skiten i Nora där en psykisk instabil tjej som varit på behandlingshem och har ett kriminellt förflutet påstår att hon blivit överfallen och där hon hetsats på av sin nazist till pojkvän och nu detta..

Finns en mycket stark gren av feminism idag där man inte platsar som medlem om man inte själv har upplevt övergrepp etc. De hetsar varandra med likes och styrkekramar till en sån nivå att tjejer som inte blivit utsatta för något mer eller mindre är tvungna att hitta på övergrepp för att få tillhörighet och gemenskap. De allra flesta berättar bara om att dom också varit med om övergrepp förr i tiden men en del tar det ett steg längre och ljuger ihop en dagsfärsk histora. Säger inte att detta är fallet i Kungsbacka och Östersund men det kan absolut vara så. En slags masspsykos med många copycats som tar chansen att hänga på trenden.

Det lustiga i sammanhanget är ju att dessa feminister ofta är förespråkare av mångkultur men för att bättre bli trodda använder dom just utländsk härkomst som beskrivning av GM. Det ger ju på många sätt även en win-win-win-situation och allt accelererar. Feministerna får vatten på sin kvarn om att kvinnor är utsatta, rasister får ytterligare bränsle till sin agenda, och media säljer som aldrig förr. Alla är vinnare - ingen är förlorare.. förutom män och invandrare, men dessa grupper har ju ändå inget värde i det svenska samhället.
Citera
2016-03-12, 11:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Du svarar inte på mig fråga,
Jag förstår inte varför jag skulle vara skyldig att svara på dina frågor, men nedan några "fakta"/punkter som talar för min hypotes:

1. Modus operandi
2. Brottsplats
3. Tidpunkt
4. Avsaknaden av vittnen
5. Skadorna och symptomen
6. Stillaståendet i utredningen/ massmedias tystnad

Mer vet jag inte.

Och, nej, i den mån jag utgår ifrån något överhuvudtaget så har jag inte en generell hållning att avsaknaden av gripen GM per automatik handlar om att brottet inte skett. Jag tänker inte svara mer på vad jag tänker om barnet tråden kommit att handla om, det får du respektera...
Citera
2016-03-12, 12:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, man kan verkligen fråga vad ''grejen" är. Personligen tror jag att medierna vill förankra regeringens och hela Sveriges nya asylpolitik och att det därför slås på stort när en flicka/ kvinna anmäler att hon blivit utsatt för någonting som involverar utländska män, helst asylsökande muslimer. Det finns säkert olika skäl varför dessa kvinnor/ flickor vill få stå i strålkastarljuset. Det kan handla om allt från politisk agenda till bekräftelsebehov. Vissa är ivrigare än andra och hittar på våldtäkter och misshandel, medan andra anmäler sådant som de aldrig skulle ha anmält förut. Exempel på det senare är de så kallade badhustrakasserier. En klapp på låret i bubbelpoolen kan vara obehaglig om den är oönskad men oftast räcker det att säga till. Men tydligen inte nu, om lårklapparen ser ut att vara asylsökande eller nyanländ.

Lite inkonsekvent av dig, Linsanity och calmsolution att påstå att Sophie och andra kvinnor gör falska anmälningar för att "få stå i strålkastarljuset". Ni borde väl hälsa med glädje, att det görs fler anmälningar idag av oprovocerade kvinnoöverfall än för trettio år sedan - det visar ju bara, att idag "vågar kvinnor anmäla".

Ni borde hävda, att det är anmälningsfrekvensen av oprovocerade kvinnoöverfall som har ökat... och det kanske du delvis gör? Man kan tolka det du skriver, att kvinnor inte har något emot "så kallade badhustrakasserier", när de utförs av Svensson.
Citera
2016-03-12, 12:17
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Lite inkonsekvent av dig, Linsanity och calmsolution att påstå att Sophie och andra kvinnor gör falska anmälningar för att "få stå i strålkastarljuset". Ni borde väl hälsa med glädje, att det görs fler anmälningar idag av oprovocerade kvinnoöverfall än för trettio år sedan - det visar ju bara, att idag "vågar kvinnor anmäla".

Ni borde hävda, att det är anmälningsfrekvensen av oprovocerade kvinnoöverfall som har ökat... och det kanske du delvis gör? Man kan tolka det du skriver, att kvinnor inte har något emot "så kallade badhustrakasserier", när de utförs av Svensson.

Att de påstådda attackerna som anmäls och uppmärksammas här inte begås av vita män är den springande punkten. Många av dessa anmälningar har som syfte att bygga upp invandringskritik och fiska sympatisörer till främlingsfientliga politiska organisationer.

Tyvärr är det så att när de avslöjas så får händelsen inte alls samma uppmärksamhet, det är nästan som att de fortsätter klassas som offer.
Citera
2016-03-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Att de påstådda attackerna som anmäls och uppmärksammas här inte begås av vita män är den springande punkten. Många av dessa anmälningar har som syfte att bygga upp invandringskritik och fiska sympatisörer till främlingsfientliga politiska organisationer.

Tyvärr är det så att när de avslöjas så får händelsen inte alls samma uppmärksamhet, det är nästan som att de fortsätter klassas som offer.

Är ju en slags motståndssituation till de påstådda bränderna på asylboenden och moskéer men har väldigt många likheter. Är kanske 1 av 3 som verkligen har hänt. Övriga är hittepå men media beskriver samtliga som sanning. Att det förekommer bränder och övergrepp är såklart sant, men att sortera ut de äkta fallen och de påhittade är oerhört svårt. On topic-fallet kan vara ett äkta fall men vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2016-03-12, 12:24
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det där är ju en högst subjektiv beskrivning ang huruvida man rör sig runt platsen eller ej. Jag tänker inte gå in på varför, men jag själv rör mig runt platsen och gatorna runtomkring till och från, både på dagtid och kvällstid, på bägge sidor om ån. Man stöter på folk hela tiden. Det är ändå centrum i en tätort med 20 000 invånare och 80 000 kommuninvånare som vi talar om. Detta runt ca 17:30 när många är påväg hem från jobbet/skolan eller påväg in mot Stortorget eller stationen, både gående och bilister.

Håller med dig om detta. Har själv påpekat det samma ett par gånger. På den aktuella brottsplatsen och i kvarteren runtomkring så är det vid den tidpunkten som överfallet inträffade hela tiden folk i omlopp - både till fots och i bilar. Det rör sig folk här hela tiden. Det är så bara. Dom som hävdar något annat verkar sakna lokalkännedom. Dessutom så är det bostäder och företag där vilket bidrar till ett kontinuerligt naturligt flöde av människor. Jag rör mig själv i området ibland och vet mycket väl hur det ser ut där.

MEN sen säger inte jag att det kan, observera orden kan, ha varit lite lite folk där just när Sophie blev överfallen. Ingenting är ju omöjligt men det skulle förvåna mig väldigt mycket om det faktiskt var så. Eftersom man inte var med själv så vet man inte vad som är sant eller inte fast jag tycker att det är något som inte hänger ihop. Det är också så att det kanske finns vittnen fast dom inte vågar ge sig till känna eller nåt men som sagt jagt får inte ihop det riktigt. Och nu läste jag att dom den tjejen som blev överfallen i tisdags också är bekant med Sophie Det får mig att tänka ännu mer kritiskt...
Citera
2016-03-12, 12:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag förstår inte varför jag skulle vara skyldig att svara på dina frågor, men nedan några "fakta"/punkter som talar för min hypotes:

1. Modus operandi
2. Brottsplats
3. Tidpunkt
4. Avsaknaden av vittnen
5. Skadorna och symptomen
6. Stillaståendet i utredningen/ massmedias tystnad

Mer vet jag inte.

Och, nej, i den mån jag utgår ifrån något överhuvudtaget så har jag inte en generell hållning att avsaknaden av gripen GM per automatik handlar om att brottet inte skett. Jag tänker inte svara mer på vad jag tänker om barnet tråden kommit att handla om, det får du respektera...

"Barnet tråden kommit att handla om" är BO. Du smutskastar själv Sophie på ett infamt sätt, vilket faktiskt framstår som mer motbjudande än alla vilda spekulationer om försäkringsbedrägeri m.m.

Motivera gärna varför 1-6 enl. dig talar för att det är en falsk anmälan. Varför talar t.ex. skadorna och symptomen för, att BO skadat sig själv? Bör man enl. dig utgå från, att någon, som har blåmärken och känselbortfall har skadat sig själv - om det inte finns några vittnen? Jag har lite svårt att förstå, varför du inte ger BO the benefit of the doubt.
Citera
2016-03-12, 12:30
Medlem
Citat:

Om det är riktiga överfall så är förstås glad att de rapporteras. Vad badhustrakasserier beträffar är jag hundra procent säker på en kvinna eller flicka i mindre utsträckning anmäler en bekant än en främling. Om det handlar om en hand på låret exempelvis.
Citera
2016-03-12, 12:32
Medlem
Hem_bränts avatar
Jag är förvånad över att så många av er tror att kvinnor hittar på det här. Ni lever i förnekelse det här är det nya Sverige.

På ett sjukt sett är det som har hänt förbannat bra, folk som inte brytt sig innan har vaknat och känner till flera som har ändrat åsikt om invandringen. Sen att fler har beväpnat sig under den senaste veckan är ännu bättre, man ska sätta hårt mot hårt när det gäller sådana här avskum till djur.
Citera
2016-03-12, 12:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution

Du skriver, att "många av dessa anmälningar har som syfte att bygga upp invandringskritik och fiska sympatisörer till främlingsfientliga politiska organisationer". Har du några belägg för det påståendet - eller luftar du en konspirationsteori?

Hur stor andel är "många" ("av dessa anmälningar [som] har som syfte att bygga upp invandringskritik och fiska sympatisörer till främlingsfientliga politiska organisationer")? Kan du vara hygglig och länka till någon rapport/undersökning/statistik som visar (i relativa eller absoluta tal) hur många fall, som du talar om.

Och hur vet man, att t.ex. Sophie har gjort en falsk anmälan "[i syfte] att bygga upp invandringskritik och fiska sympatisörer till främlingsfientliga politiska organisationer"?
Citera
2016-03-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Finns en mycket stark gren av feminism idag där man inte platsar som medlem om man inte själv har upplevt övergrepp etc. De hetsar varandra med likes och styrkekramar till en sån nivå att tjejer som inte blivit utsatta för något mer eller mindre är tvungna att hitta på övergrepp för att få tillhörighet och gemenskap. De allra flesta berättar bara om att dom också varit med om övergrepp förr i tiden men en del tar det ett steg längre och ljuger ihop en dagsfärsk histora. Säger inte att detta är fallet i Kungsbacka och Östersund men det kan absolut vara så. En slags masspsykos med många copycats som tar chansen att hänga på trenden.

Det lustiga i sammanhanget är ju att dessa feminister ofta är förespråkare av mångkultur men för att bättre bli trodda använder dom just utländsk härkomst som beskrivning av GM. Det ger ju på många sätt även en win-win-win-situation och allt accelererar. Feministerna får vatten på sin kvarn om att kvinnor är utsatta, rasister får ytterligare bränsle till sin agenda, och media säljer som aldrig förr. Alla är vinnare - ingen är förlorare.. förutom män och invandrare, men dessa grupper har ju ändå inget värde i det svenska samhället.

Det finns folk oftast unga kvinnor som har en personlighetsstörning kallad borderline som ger liknande resultat. Personlig omognad, lögner, känslostormar varvat med ständiga misstänkliggöranden av allt och alla.
Liknar till viss del rättshaverism.

Framtiden får utvisa om det kommer fler anmälningar och tal om nätverk och hemliga sammansvärjningar i Kungsbacka. Men det är för tidigt för att ta fram psykfall-stämpeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in