2016-03-12, 08:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Befarar det samma. Aftonbladet och Expressen skrev väl ingenting igår och normalt är det här en sån historia som garanterat skulle ha gått som följetong mycket längre i kvällspressen.
Hoppas vi har fel och att det blir klargjort vad som skett.
Hoppas hon får hjälp med det som tynger henne så att hon slipper agera på detta vis i framtiden. Denna gång drabbades ingen oskyldig, men nästa gång kanske någon eller några killar anhålls ett par dagar, misstänkta för våldtäkt.
Citera
2016-03-12, 08:52
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Varför?

Dessa journalister kan ju faktiskt vara mer insiktsfulla än polisen om det framkommer att hela händelsen är fabricerad utifrån ett rasistiskt perspektiv med politiska mål.

det får allt framkomma snart då, medan folk har det i färskt minne. folk bryr sig i regel inte om dementier, nämligen.

vad är det för grupper hennes far är med i på fb? kod 291 och pedophile network?
Citera
2016-03-12, 09:07
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Problemet här är inte att man ifrågasätter delar av berättelsen, problemet är att man ifrågasätter flickan utan att ens undersöka om det alternativa scenariot man lägger fram är rimligt eller passar in i de uppgifter som är kända.
Man spekulerar, precis det som du själv har ägnat dig åt igenom hela tråden, fast åt andra hållet. Det är lite det som är meningen med ett diskussionsforum. Du har t.ex. själv i tråden, bland mycket annat, gett stöd till spekulationer att detta och andra kvinnoöverfall skulle kunna vara del i någon slags "terrordåd" utfört av hangarounds till IS-sympatisörer. WTF, snacka om rimlighet
Citat:
Det Fuxborg säger är ungefär lika tillförlitligt som de flesta spekulationer i denna tråden. Han visste i princip ingenting om fallet och spekulerade utifrån hans egna gissningar som har visat sig vara felaktiga...

Flera personer i tråden har pekat på hans resonemang som argumentation för olika teorier, men han visste ju inte mycket han heller...
Påståendet om att han inte visste så mycket är ju inte ens i närheten av att vara sant. Och påståendet om att han vid tillfället inte skulle ha haft högre tillförlitlighet än oss i tråden gränsar till det rent efterblivna.

Dessutom, vilka uppgifter var det som han gav som visade sig vara felaktiga?
Enda gången han spekulerar under den sju minuter långa intervjun är han tydlig med det och säger att han gör just det, spekulerar. Trots detta väljer du att misskreditera hela intervjun pga av en enda spekulation kring vad motivet till gärningen skulle kunna vara.
Faktum är att resten av intervjun är en återgivning av händelserapporten och han uppger även att de är lite "fundersamma" kring att storyn inte riktig hänger ihop och att inga vittnen har hört av sig. En uppgift som han har fått direkt från förhörsledaren.

Vidare säger han i intervjun att han inte har tillgång till hennes identitet pga att ärendet till viss del är åtkomstskyddat. Men han har tillgång till händelserapporten, den har han framför sig under intervjun.
Där uppger han även på direkt fråga från journalisten tydligt att detta ska ha inträffat Hamntorget och inte på någon annan gata i närheten, som din fina karta visar och som du vid ett flertal tillfällen påstått vid dina spekulationer. Om överfallet skett på en gata i närheten så hade man helt enkelt uppgett gatunamn/korsning eller åtminstone senare korrigerat den uppgiften. Men polisen och media har än idag inte ändrat plats för överfallet. Alla uppger fortfarande att Hamntorget är platsen för gärningen.

Se här:
Artikel i K-P, 12 mars
Citat:
Det första överfallet, på en 16-årig flicka, skedde mitt i rusningen i måndags. Klockan var ungefär 17.15 när helt oprovocerat misshandlades av tre män vid Hamntorget.
Och här:
Artikel i Norra Halland, 10 mars
Citat:
Nu vill polisen ha kontakt med andra som kan ha befunnit sig på Hamntorget i måndags mellan klockan 17.00-17.30.

Citat:
Det var inte på torget utan i närheten av torget. Gissningsvis längs med vägen från ån till gymmet (se min tidigare postade karta).

Det räcker ofta med att man är en gata från där folk rör sig för att det skall vara helt folktomt.
Se tidigare kommentar för rättelse av ditt återigen felaktiga påstående.
Vidare, känner du till platsen i fråga? Har du varit där? Eller är det kanske så att du bara spekulerar lite igen?

BTW, jag tror att du får uppdatera din fina karta efter den här brutalsågningen.
Försök att ta med bitar som överenstämmer med det som polisen och media har uppgett denna gången
Senast redigerad av lindemann 2016-03-12 kl. 10:07.
Citera
2016-03-12, 09:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Ett annat alternativ kan vara politiskt. Tidigt gick man ut med att det var personer med "utländsk härkomst"

Någon som vet om denna person har kopplingar till SD?

Det var polisen som lämnade den uppgiften.
Citera
2016-03-12, 09:32
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det var polisen som lämnade den uppgiften.

Ja, utifrån BOs uppgifter

Edit: Vem trodde du att jag syftade på med "denna person"?
Senast redigerad av calmsolution 2016-03-12 kl. 09:38.
Citera
2016-03-12, 10:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Befarar det samma. Aftonbladet och Expressen skrev väl ingenting igår och normalt är det här en sån historia som garanterat skulle ha gått som följetong mycket längre i kvällspressen.
Hoppas vi har fel och att det blir klargjort vad som skett.

Skulle det här fallet "normalt.. garanterat ha gått som följetong mycket längre i kvällspressen"??

Det är väl tvärtom det motsatta, som är "normalt" i Sverige. Kvällspressen skriver inte alls eller ytterst sparsamt, 1. när GM har utländsk bakgrund och 2. misshandeln inte är livshotande.

Jag kan på rak arm bara erinra mig ett (1) fall av kvinnomisshandel - Emma Pettersson - som fick en fyllig och återkommande bevakning - trots att GM hade utländsk bakgrund. I det fallet var det oklart om kvinnan skulle överleva och hon fick permanenta hjärnskador. Expressen skriver om "tortyrliknande former, misshandlades med slag och sparkar, knivskars och utsattes för strypförsök som gett henne bestående hjärnskador." länk

Kvällspressen skrev, såvitt jag minns, inte alls om t.ex. Jozephine-Pilgrim Gimling.

Citat:
De var bara ute efter att skada mig

Jozephine-Pilgrim Gimling var på väg hem när två unga killar överföll henne. Utan ett ord slog och sparkade de henne i ansiktet. "De var bara ute efter att skada mig", säger Jozephine-Pilgrim från sjuksängen.

[---]

Hon väljer att berätta för tidningen för att varna andra.

– Kan jag hjälpa någon annan så är det bara bra.

Dessutom har Jozephine-Pilgrim två vänner som under hösten råkat ut för samma sak i ungefär samma område.

– Båda blev misshandlade och sparkade i huvudet utan att något stals, säger hon.

Citat:
Ursprungligen postat av Lejoninna83
I Örebro för ett par år sedan så blev flera tjejer och killar nedslagna när de gick eller cyklade själva, helt oprovocerat. Inget som tydde på något sexuellt motiv, utan det var ren misshandel utfört av 2-3 personer varje gång.

http://na.se/nyheter/orebro/1.2663541-ny-oprovocerad-misshandel-utreds

http://na.se/nyheter/orebro/1.2655891--de-var-bara-ute-efter-att-skada-mig-

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fyra-oprovocerade-overfall-i-orebro-pa-kort-tid

Å det har hänt på fler ställen...

Citat:
Ursprungligen postat av Lejoninna83
Här är ytterligare fall av oprovocerad misshandel av ensamma kvinnor runt om i Sverige där det inte finns några tecken på sexuellt motiv...

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/60-arig-kvinna-oprovocerat-misshandlad-mitt-pa-gata-i-umea-493553

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kvinna-med-hund-slogs-ned-av-okanda

http://mobil.mvt.se/nyheter/motala/slogs-i-ansiktet-av-okand-man-om4029144.aspx

http://www.expressen.se/gt/tre-kvinnor-overfallna-av-okanda-unga-man/
Senast redigerad av Meiji 2016-03-12 kl. 10:20.
Citera
2016-03-12, 10:29
Medlem
Krulssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederander
om det nu är "nysvenskar" som utfört denna "misshandel" så är det inte konstigt med 3 GM mot en ensam tjej, i dom flesta fall av våldtäkter och misshandel med dessa kulturberikare är det flera mot ett offer.
dom är fega skitstövlar i alla lägen

Du har såklart rätt. Jag ville bara ironisera över gärningsmännens agerande.
Citera
2016-03-12, 10:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hoppas hon får hjälp med det som tynger henne så att hon slipper agera på detta vis i framtiden. Denna gång drabbades ingen oskyldig, men nästa gång kanske någon eller några killar anhålls ett par dagar, misstänkta för våldtäkt.

Varför är din *utgångspunkt*, att hon sannolikt har fejkat överfallet och slagit sig själv? Vad talar FÖR den teorin? Du skriver, att du "har yrkesmässig erfarenhet av inläggning vid självskadebeteende ... (oftast djupa skärskador i arm)" och det finns förvisso självskadande kvinnor som karvar sig själv i armarna - men det har inte någon uppenbar relevans för det här fallet.

Man kan inte utesluta, att någon falskanmäler ett brott (som regel för att få uppmärksamhet)... men det är stor skillnad mellan att inte utesluta en falskanmälan och att, som du, ha det som förstahandsalternativ.

Har du samma inställning till den unga kvinnan som beskrivs i den här artikeln: ”De var bara ute efter att skada mig”?

Om polisen inte hittade någon GM - utgår du då från, att här har vi ett annat fall av självskadebeteende?
Citera
2016-03-12, 10:35
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Skulle det här fallet "normalt.. garanterat ha gått som följetong mycket längre i kvällspressen"??

Det är väl tvärtom det motsatta, som är "normalt" i Sverige. Kvällspressen skriver inte alls eller ytterst sparsamt, 1. när GM har utländsk bakgrund och 2. misshandeln inte är livshotande.

Dag 1: Stora rubriker och uppmärksamhet i "samtliga" medier.
2: Morsans långa "dementi"
3: "BO" videointervjuas i sjukhussängen.
4: Ny "attack" från förmodat samma 3 okända GM mot en bekant till det första "offret"
5: Polisen saknar vittnen/spår från händelse och efterlyser vittnen öht sett "BO" vid den aktuella tiden
......
tystnad! Nä har man vevat igång det maskineriet är det normala att det fortsätter betydligt längre.

Det är nog inte helt otroligt att man i kvällspressen kommit fram till att historien är uppdiktad och med hänsyn till flickans ålder valt att låta den den dö ut.
Citera
2016-03-12, 10:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Varför är din *utgångspunkt*, att hon sannolikt har fejkat överfallet och slagit sig själv? Vad talar FÖR den teorin? Du skriver, att du "har yrkesmässig erfarenhet av inläggning vid självskadebeteende ... (oftast djupa skärskador i arm)" och det finns förvisso självskadande kvinnor som karvar sig själv i armarna - men det har inte någon uppenbar relevans för det här fallet.

Man kan inte utesluta, att någon falskanmäler ett brott (som regel för att få uppmärksamhet)... men det är stor skillnad mellan att inte utesluta en falskanmälan och att, som du, ha det som förstahandsalternativ.

Har du samma inställning till den unga kvinnan som beskrivs i den här artikeln: ”De var bara ute efter att skada mig”?

Om polisen inte hittade någon GM - utgår du då från, att här har vi ett annat fall av självskadebeteende?
Ja, det är min hypotes och den går finfint att falsifiera och alternativhypoteserna är flera. Jag dök in i tråden ganska sent och då fanns i princip all den information som finns idag. Tro inte för en sekund att jag inte skulle kunna förkasta min hypotes om nya faktorer tillkommer, det är inte så jag fungerar. Vidare tänker jag inte mer ingående presentera mina tankar om detta barn psykologiska konstitution.
Citera
2016-03-12, 10:55
Medlem
Vad är grejen med alla dessa förmodade påhittade överfall?
Först hade vi skiten i Nora där en psykisk instabil tjej som varit på behandlingshem och har ett kriminellt förflutet påstår att hon blivit överfallen och där hon hetsats på av sin nazist till pojkvän och nu detta..
Citera
2016-03-12, 10:58
Medlem
Citat:
Det är nog inte helt otroligt att man i kvällspressen kommit fram till att historien är uppdiktad och med hänsyn till flickans ålder valt att låta den den dö ut.

Ja för man går ut i riksmedian och berättar om ett övergrepp för att det är så himla kul

Intressant att man i alla fall kan läsa om vad som händer i Sverige i utländsk media och man börjar undra hur mycket mer det är som tystas ned. Här är en sammanfattning om vad som bara hänt i Östersund de senaste veckorna:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3485473/The-small-Swedish-town-terrorized-string-sex-attacks-eight-assaults-past-three-weeks-leaves-women-te rrified-walk-dark.html

Flera av dessa fall påminner starkt om vad som inträffade i Kungsbacka.

Citat:

February 20: Two ten-year-old girls were groped by a group of adult men. Police say the men surrounded the girls at a bus station and started to touch them while threatening to rape them. Adults saw what was happening and intervened before the men escaped.

February 21: A women was walking alone at midnight in the town centre when a man passing by made sexual remark. The woman responded by calling him an 'idiot'. He punched her, splitting her eyebrow and threatened to kill her. He was interrupted by passers-by and fled.

February 26: A women walking to work near the university was attacked by three men, beaten and pushed to the ground. They held her down and forced their fingers into her mouth while saying offensive, sexual words to her. Taleb Moafagh, 22, was arrested over the incident.

February 27: Police saw men surround a group of women and grope them outside a nightclub. When police tried to intervene, a drunken brawl broke out between men coming out of the club and the sex attackers fled.

March 2: Two women walking home from a bar were stopped by a group of men who told them: 'Girls should not be out at this time of the night' - before pushing them into a corner and groping them, then wandered off, laughing.

March 5: A woman walking by herself was threatened by a man in passing car, who screamed at her he would get his friends to 'rape and murder' her. When she ran off, he chased her but she managed to get to her apartment before he reached her.

March 6: A women walking home alone was whistled at by a man. When she told him to stop, he hit her in the head with his fist. She fell down and he punched her a second time, pushed her head into the snow and screamed at her he would rape and kill her before fleeing.

March 6: The same day another woman was walking home from a restaurant was attacked by three men. She was hit in the stomach by two of the men and shoved to the ground. A third man began undoing her trousers, but she managed to hit him in the head with her elbow. He started bleeding and fled. She later told police she was trained in martial arts - a skill police say saved her from being raped.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3485473/The-small-Swedish-town-terrorized-string-sex-attacks-eight-assaults-past-three-weeks-leaves-women-te rrified-walk-dark.html#ixzz42gHwxkcM"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in