2016-03-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimby
Äckligt att 80% av Flashback inte tror på tjejerna som uppger att de blivit misshandlade - och med tydliga skador dokumenterade - istället för att koncentrera sig på gärningsmännen. Vilka är ni som skriver såhär? Småpojkar? Fula gubbar? Helt obegripligt.

Och så klagar ni på att kvinnor blir feminister?!
Har man gjort en undersökning på detta eller är de där 80% du skriver bara en återspegling av din fördomsfullhet? Du ser lite det du vill se och ser inte det du inte vill se, Det är möjligtvis inte läge för dig då att tänka efter och se om de värderingar du har kan vara felaktiga då du är fördomsfull och har lite tunnelseende i ditt tänkande?

Jag tror inte det är uppdiktat men troligtvis var inte tjejen den gärningsmännen trott eller tänkt sig vara.
Citera
2016-03-09, 13:01
Medlem
Nu när det gått ett par dagar så verkar det inte som att polisen kommer någonvart med att gripa gärningsmännen?

Det är lite surt... som vanligt..
Citera
2016-03-09, 13:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Har man gjort en undersökning på detta eller är de där 80% du skriver bara en återspegling av din fördomsfullhet? Du ser lite det du vill se och ser inte det du inte vill se, Det är möjligtvis inte läge för dig då att tänka efter och se om de värderingar du har kan vara felaktiga då du är fördomsfull och har lite tunnelseende i ditt tänkande?

Jag tror inte det är uppdiktat men troligtvis var inte tjejen den gärningsmännen trott eller tänkt sig vara.

Var verkligen "80%" det mest centrala som Pisseman skrev, enl. dig.

Pisseman har helt rätt: "Särskilt när det gäller brott som begåtts av invandrare verkar vissa ha ett enormt behov av att ifrågasätta brottsoffret."

Det är ett uttryck för confirmation bias. Massinvandringsevangelister eftersträvar att bagatellisera/förneka negativa konsekvenser av massinvandringen och frågar sig därför: MÅSTE jag tro på det här?

Och det måste man så klart inte... man kan avfärda brottsoffret som mytoman, händelsen som uppdiktad m.m.

Personer som inte är massinvandringsevangelister frågar sig i stället: Kan jag tro på det här?
Citera
2016-03-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Polisen går nu ut med signalement, och som vi alla redan förstått är de av utländsk härkomst.

"På sin hemsida uppger polisen att männen i det andra ärendet beskrivits som ”av utländskt härkomst cirka 170 cm långa”.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22409698.ab

170 cm .. hm.. Afghanerna i stan är ofta 1,70.
Citera
2016-03-09, 13:37
Medlem
Vaken2016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Pisseman har helt rätt: "Särskilt när det gäller brott som begåtts av invandrare verkar vissa ha ett enormt behov av att ifrågasätta brottsoffret."

Det är ett uttryck för confirmation bias. Massinvandringsevangelister eftersträvar att bagatellisera/förneka negativa konsekvenser av massinvandringen och frågar sig därför: MÅSTE jag tro på det här?

Och det måste man så klart inte... man kan avfärda brottsoffret som mytoman, händelsen som uppdiktad m.m.

Personer som inte är massinvandringsevangelister frågar sig i stället: Kan jag tro på det här?

Exakt!

Så jäkla vidrigt att förnekarna skockas och gör vad de kan för att förringa och förminska allt de kan.
Att de trampar på och skuldbelägger offer (i detta fall en en 16 årig tjej) betyder inget sålänge man kan så tvivel hos någon.
Er agenda är så uppenbar, era argument blir allt tunnare och ursäkterna mer och mer debila för varje dag och varje nytt överfall.
Citera
2016-03-09, 13:40
Medlem
Ser att det är många som verkar vara skeptiskt till håndelsen för att det är en ren våldshändelse och ingen antydan till sexuella motiv.

Det har hänt förr och kommer säkerligen hända igen.

I Örebro för ett par år sedan så blev flera tjejer och killar nedslagna när de gick eller cyklade själva, helt oprovocerat. Inget som tydde på något sexuellt motiv, utan det var ren misshandel utfört av 2-3 personer varje gång.

http://na.se/nyheter/orebro/1.2663541-ny-oprovocerad-misshandel-utreds

http://na.se/nyheter/orebro/1.2655891--de-var-bara-ute-efter-att-skada-mig-

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fyra-oprovocerade-overfall-i-orebro-pa-kort-tid

Å det har hänt på fler ställen...

Hoppas tjejen snart mår bättre!
Citera
2016-03-09, 13:41
Medlem
Utopiantoss avatar
Kan denna händelse involvera samma förövare?

(FB) Nytt våldtäktsförsök av 3 män i Kungsbacka på 15 årig flicka 2016-03-09
Citera
2016-03-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejoninna83
Ser att det är många som verkar vara skeptiskt till håndelsen för att det är en ren våldshändelse och ingen antydan till sexuella motiv.

Det har hänt förr och kommer säkerligen hända igen.

I Örebro för ett par år sedan så blev flera tjejer och killar nedslagna när de gick eller cyklade själva, helt oprovocerat. Inget som tydde på något sexuellt motiv, utan det var ren misshandel utfört av 2-3 personer varje gång.

http://na.se/nyheter/orebro/1.2663541-ny-oprovocerad-misshandel-utreds

http://na.se/nyheter/orebro/1.2655891--de-var-bara-ute-efter-att-skada-mig-

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fyra-oprovocerade-overfall-i-orebro-pa-kort-tid

Å det har hänt på fler ställen...

Hoppas tjejen snart mår bättre!
Att det händer killar är väl inte helt ovanligt, däremot väldigt ovanligt att tjejer drabbas.

Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos

Det låter troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Detta är definitivt OffTopic: Många badhus runtom i Sverige har ju redan börjat segregera mellan kvinnor och män, inte bara bubbelpoolen som på Eriksdalsbadet.

I Östersund har det gått ut en varning för att kvinnor skall vistas ensamma på stan. Samma sak borde man nog gå ut med i Kungsbacka efter dessa tre fall på mycket kort tid. Problemet är bara att det är nära från Kungsbacka till Lindome, Kållered, Varberg osv, så hur stort område skall man varna i?
Tre fall? Vilket är det tredje?
Citera
2016-03-09, 14:41
Medlem
Koyaks avatar
Det är självklart att polisen vet etnicitet på dom här killarna men pga av mörka krafter går dom inte ut med det
Citera
2016-03-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Nu var det inte först Pisseman, utan jag, som blev lack på de som inte tror tjejerna (det är två överfall rapporterade.) Jag har ingen klart uttalad åsikt om exakt hur många flyktingar Sverige bör ta emot men röstar till vänster - och har samtidigt inga problem med att tro att två tjejer kan bli överfallna av män av utländsk härkomst. Vet mycket väl att det finns kulturella skillnader i syn på kvinnan beroende på ursprung, men problemet här är ju att det är nästan lika illa att inte tro kvinnan som säger sig ha blivit överfallen som att överfalla henne. Naturligtvis inte lika illa eftersom det senare är ett fysiskt brott som ställer till med både fysiska och psykiska skador, och att kalla henne för bekräftelsetörstande lögnare bara skadar psykiskt, men om vi säger såhär då: om ni svenska män som skriver här ska ha någon som helst trovärdighet i att ni skiljer er i er syn på kvinnan, får ni först sluta racka ner på kvinnor. Jag gömmer mig aldrig bakom tal om "att det är samma strukturer med våldtäkt utomhus som när jag blev tafsad på i mellanstadiet" i det att jag inte kan totalt och kraftfullt avsky gärningsmännen som våldtar, men onekligen ligger det ju en poäng i att kvinnosynen kan påminna varandra i samtliga fall.

Den taskiga kvinnosynen poppar upp i inlägg som "varför ska vi skydda den svenska kvinnan som röstat på det här? Karma?"

Ni ska skydda ALLA kvinnor från våld, ovillkorligt. Ni ska även skydda varandra från våld, och tro mig, jag skulle skydda någon - man som kvinna - som blev utsatt för våld, utan att fråga vad den röstat på. Larv.
Citera
2016-03-09, 14:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Det är självklart att polisen vet etnicitet på dom här killarna men pga av mörka krafter går dom inte ut med det
Så att de har gått ut med att killarna har utländskt utseende är att inte gå ut med etnicitet?
Citera
2016-03-09, 14:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos

På 80-talet hade varit omöjligt för ”nyanlända” att offentligt inför svenska män ofreda våra kvinnor. De hade blivit totalt sönderslagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in