2016-03-10, 18:23
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Tror inte det handlar om att det var folktomt utan mer att folk är upptagna med sitt. Det är inte så ovanligt att man ser ungdomar driva omkring och stojar. Minns själv en ung tjej som såg väldigt full ut och som lyftes av 2 stora utlänningar på Gbg centralstation och ingen reagerade. Även på pendeln blir vissa killar väldigt närgångna mot unga tjejer på ett sätt som är väldigt obehagligt, och det krävs ganska så lite till för att det ska klassas som sexuella övergrepp.

Suck hur ska ni ha det, först var det suspekt att det inträffade överhuvudtaget och sedan när det inträffar igen är det ännu mer suspekt?? Ingen vidare logik...

Sedan är det lite tröttsamt med alla kommentarer som tycker att detta verkar suspekt och ja det hade jag med tyckt om det inträffat på 90-talet men inte med den samhällsutveckling som vi har idag. Kolla bara vad som händer på badhusen, Östersund, Kalmar osv. Detta är det nya Sverige.

Visst kan det vara förståeligt ifall någon inte vågar gripa in om dom ser någon bli angripen men att det inte finns något vittne som har hört av sig eller någon har ringt till polisen är väl lite mer underligt i så fall Och i detta fall så har hon dessutom blivit svårt misshandlad och sånt brukar åtminstone få dom mest nonchalant åskådarna att i alla fall slå 112.

Du gnäll inte på mig. Jag kan bara konstatera att omständigheterna kring den första misshandeln är lite märklig och då så tänker jag mest på avsaknaden av vittnen osv. Att folk skulle vara upptagna med sitt och inte se ifall en ung kvinna får ordentligt med stryk framför näsan på dom vet i fan Jag känner mycket bra till det aktuella området och som sagt att det skulle vara helt folktomt där vid just den tidpunkten när brottet begicks har jag mina tvivel om. Jag säger inte att det inte var just så men det verkar märkligt. Sen så kanske folk inte vågar höra av sig och vittna av rädsla för repressalier vilket kan förklara en del.
Inte någon av oss var med på platsen men man måste ju ändå kunna ifrågasätta vissa saker. Detta är ju flashback och kritiskt tänkande är inte alltid fel Vi vill alla att detta ska klaras upp. Förhoppningsvis kan något leda fram till allt leder till att dårarna åker fast.

Jag har inte ens påstått att det är något suspekt med det andra överfallet som inträffade i tisdags

Oprovocerade attacker mot kvinnor på stan är tyvärr sådant som händer idag. Dock är det ovanligt med sådant grovt oprovocerat våld i Kungsbacka på en sådan plats under den här tiden på dagen som i måndags när Sophie blev misshandlad.
Senast redigerad av Dirty.Harry 2016-03-10 kl. 18:29.
Citera
2016-03-10, 19:16
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, det tror jag inte.
Hon verkar inte vara en sådan flicka, snarare ger hon intrycket av att vara anständig och väluppfostrad.

Man kan väl använda narkotika för det?
Citera
2016-03-10, 19:20
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men mamman har talat med sin dotter, så någon historia är inte troligt. Det är två överfall på två dagar i samma område med samma antal gärningsmän. Och samma tillvägagångssätt.
Så innan du fortsätter kan du väl belägga det med något underlag att det är påhitt?

Jag skriver kan, alltså behöver inte jag ha mer belägg än att jag anser att det kan vara på det här sättet.

Fortfarande så händer det att barn ljuger för sina föräldrar, att så inte skulle kunna vara fallet här förstår inte jag.

Vad gäller gärningsmännen så är de i ena fallet beskriva som 18åringar, och i andra 25åringar.
Citera
2016-03-10, 20:21
Medlem
LeeVans avatar
Rädslan sprider sig i Kungsbacka. Överfallslarm och försvarssprej slutsålda.

Ett egendomligt beteende kan man tycka när både politiker och massmedia på ett pedagogiskt sätt har försökt att informera den obildade allmänheten om att Sverige blir allt tryggare.

Vem går vems ärende?
Citera
2016-03-10, 21:02
Medlem
RingRing2014s avatar
Ett outforskat fält i Sverige (konsensustabu?) är de män som ute i förorten befinner sig i en slags hangaround-miljö och idoliserar IS och IS-krigare. Vad gör alla dessa? De som sympatiserar med IS men som stannar på hemmaplan.

Jag tycker inte alls det kan vara osannolikt att dessa killar skulle kunna vara från en sådan miljö. Detta skulle kunna vara deras "terrordåd" på västerländska fria kvinnor och den västerländska kulturen.

Med tanke på att det verkar vara helt oprovocerat och att det skett fort med hjälp av bil, varför inte.
Ett gäng på tre som är ute efter lite action och att göra ett "dåd" i Sverige.

Hur många galna våldsbejakande aggressiva IS-supporters som är sugna på lite action finns det runt om i Sverige? Ingen vet, men känslan är att det är fler än vad man ens vill erkänna för sig själv för att kunna sova gott om natten.
Senast redigerad av RingRing2014 2016-03-10 kl. 21:09.
Citera
2016-03-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Ett outforskat fält i Sverige (konsensustabu?) är de män som ute i förorten befinner sig i en slags hangaround-miljö och idoliserar IS och IS-krigare. Vad gör alla dessa? De som sympatiserar med IS men som stannar på hemmaplan.

Jag tycker inte alls det kan vara osannolikt att dessa killar skulle kunna vara från en sådan miljö. Detta skulle kunna vara deras "terrordåd" på västerländska fria kvinnor och den västerländska kulturen.

Med tanke på att det verkar vara helt oprovocerat och att det skett fort med hjälp av bil, varför inte.
Ett gäng på tre som är ute efter lite action och att göra ett "dåd" i Sverige.

Hur många galna våldsbejakande aggressiva IS-supporters som är sugna på lite action finns det runt om i Sverige? Ingen vet, men känslan är att det är fler än vad man ens vill erkänna för sig själv för att kunna sova gott om natten.

Detta är en intressant teori. Om man vill terrorisera befolkningen så är en allmän osäkerhet i samhället mycket effektivare än enstaka attacker mot spektakulära mål. Med ett eskalerande av olika oprovocerade attacker, främst mot kvinnor, så kommer hela samhället att kännas osäkert. Nu tror jag inte att det är på detta sättet, men om det fortsätter att eskalera så kanske man måste tänka om...
Citera
2016-03-10, 22:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Grabbarna snackar säkert ihop sig och hetsar varandra. Trycket stiger i vinterkylan.
Risken är stor att nästa gång så spräcker de skallen på offret så att de kan vara säkra på att alla ska få komma till.

Situationen är mycket oroväckande.
Citera
2016-03-10, 22:49
Medlem
arabansplitternys avatar
Antingen så misstog dom henne för någon annan person som dom var ute efter eller så är hon inte helt oskyldig som hon påstår.
Citera
2016-03-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Japp. Innan det stod klart att Sophie inte kom från någon hederskulturell familj/släkt, så fanns förstås frågeställningen hedersmotiv.

Det mycket sparsamme postaren Purkenskurk (med totalt 6 inlägg) har gjort två inlägg i tråden om ett möjligt motiv.

Om nu den sparsamme "Purkenskurk" har lösningen om någon gammal våldtäkt så vore det en straffspark för länsman att få information och finka möjliga förövare, jag får istället falseflag vibbar ända ner i tårna..
Citera
2016-03-10, 23:32
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Rädslan sprider sig i Kungsbacka. Överfallslarm och försvarssprej slutsålda.
Har du läst någonstans att det är slutsålt eller hittade du bara på det?

Blir väl svårt att kunna lagföra dom här tre männen. Flera dagar har gått och om det inte finns någon teknisk bevisning så får man hoppas att BO kan peka ut männen vid en eventuell framtida konfrontation. Polisen kan kanske knyta dom till platsen via deras mobiler också, vem vet? Det bästa borde väl vara om de får korn på några och att de telefonavlyssnar dom och att de pratar om brottet sinsemellan på telefon.
Citera
2016-03-11, 03:05
Medlem
Luktar skit lång väg på allt det där. Torget är INTE tomt precis. Är alltid folk i ständig rörelse i Kungsbacka precis som i storstan.

Folk som går på torget, ska till frisören, gymmet, gymnasiet/yrkeshögskolan, folk som tar en promenad antingen själva eller med hunden, massa som hela tiden ska med tågen/bussarna, folk som kör bil inne i torget, nån som ska köpa korv, folk på konsum, ungdomar som bara hänger eller arbetare som ska äta lunch. Det är nog aldrig folktomt där bortsett ifrån sena nätter och något mindre folk på vardagskvällar men knappast dagtid.

Det hela blir väl inte bättre utav att det är den svenska polisen som skall "leta upp" skurkarna i hela det här. Hade det varit i Frankrike, Ryssland eller Danmark så hade det varit fart. I detta landet är polisen ungefär lika driftiga som polischef Wiggum i Simpsons Kommer det inte in direkta tips med namn så står arbetet stilla kan man väl säga.

Dagens poliser är tyvärr extremt rädda för pappersarbete och orkar inte ens ta fortkörare längre. Frågan är vad dom vill göra? Högre lön är iallafall något som dom alla vill ha.
Citera
2016-03-11, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paddingtonbear
Luktar skit lång väg på allt det där. Torget är INTE tomt precis. Är alltid folk i ständig rörelse i Kungsbacka precis som i storstan.

Folk som går på torget, ska till frisören, gymmet, gymnasiet/yrkeshögskolan, folk som tar en promenad antingen själva eller med hunden, massa som hela tiden ska med tågen/bussarna, folk som kör bil inne i torget, nån som ska köpa korv, folk på konsum, ungdomar som bara hänger eller arbetare som ska äta lunch. Det är nog aldrig folktomt där bortsett ifrån sena nätter och något mindre folk på vardagskvällar men knappast dagtid.

Det hela blir väl inte bättre utav att det är den svenska polisen som skall "leta upp" skurkarna i hela det här. Hade det varit i Frankrike, Ryssland eller Danmark så hade det varit fart. I detta landet är polisen ungefär lika driftiga som polischef Wiggum i Simpsons Kommer det inte in direkta tips med namn så står arbetet stilla kan man väl säga.

Dagens poliser är tyvärr extremt rädda för pappersarbete och orkar inte ens ta fortkörare längre. Frågan är vad dom vill göra? Högre lön är iallafall något som dom alla vill ha.

Det var inte på torget utan i närheten av torget. Gissningsvis längs med vägen från ån till gymmet (se min tidigare postade karta).

Det räcker ofta med att man är en gata från där folk rör sig för att det skall vara helt folktomt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in