Citat:
Tror inte det handlar om att det var folktomt utan mer att folk är upptagna med sitt. Det är inte så ovanligt att man ser ungdomar driva omkring och stojar. Minns själv en ung tjej som såg väldigt full ut och som lyftes av 2 stora utlänningar på Gbg centralstation och ingen reagerade. Även på pendeln blir vissa killar väldigt närgångna mot unga tjejer på ett sätt som är väldigt obehagligt, och det krävs ganska så lite till för att det ska klassas som sexuella övergrepp.
Suck hur ska ni ha det, först var det suspekt att det inträffade överhuvudtaget och sedan när det inträffar igen är det ännu mer suspekt?? Ingen vidare logik...
Sedan är det lite tröttsamt med alla kommentarer som tycker att detta verkar suspekt och ja det hade jag med tyckt om det inträffat på 90-talet men inte med den samhällsutveckling som vi har idag. Kolla bara vad som händer på badhusen, Östersund, Kalmar osv. Detta är det nya Sverige.
Suck hur ska ni ha det, först var det suspekt att det inträffade överhuvudtaget och sedan när det inträffar igen är det ännu mer suspekt?? Ingen vidare logik...
Sedan är det lite tröttsamt med alla kommentarer som tycker att detta verkar suspekt och ja det hade jag med tyckt om det inträffat på 90-talet men inte med den samhällsutveckling som vi har idag. Kolla bara vad som händer på badhusen, Östersund, Kalmar osv. Detta är det nya Sverige.
Visst kan det vara förståeligt ifall någon inte vågar gripa in om dom ser någon bli angripen men att det inte finns något vittne som har hört av sig eller någon har ringt till polisen är väl lite mer underligt i så fall
Och i detta fall så har hon dessutom blivit svårt misshandlad och sånt brukar åtminstone få dom mest nonchalant åskådarna att i alla fall slå 112.Du gnäll inte på mig. Jag kan bara konstatera att omständigheterna kring den första misshandeln är lite märklig och då så tänker jag mest på avsaknaden av vittnen osv. Att folk skulle vara upptagna med sitt och inte se ifall en ung kvinna får ordentligt med stryk framför näsan på dom vet i fan
Jag känner mycket bra till det aktuella området och som sagt att det skulle vara helt folktomt där vid just den tidpunkten när brottet begicks har jag mina tvivel om. Jag säger inte att det inte var just så men det verkar märkligt. Sen så kanske folk inte vågar höra av sig och vittna av rädsla för repressalier vilket kan förklara en del.Inte någon av oss var med på platsen men man måste ju ändå kunna ifrågasätta vissa saker. Detta är ju flashback och kritiskt tänkande är inte alltid fel
Vi vill alla att detta ska klaras upp. Förhoppningsvis kan något leda fram till allt leder till att dårarna åker fast.Jag har inte ens påstått att det är något suspekt med det andra överfallet som inträffade i tisdags
Oprovocerade attacker mot kvinnor på stan är tyvärr sådant som händer idag. Dock är det ovanligt med sådant grovt oprovocerat våld i Kungsbacka på en sådan plats under den här tiden på dagen som i måndags när Sophie blev misshandlad.
Senast redigerad av Dirty.Harry 2016-03-10 kl. 18:29.
Senast redigerad av Dirty.Harry 2016-03-10 kl. 18:29.
Kommer det inte in direkta tips med namn så står arbetet stilla kan man väl säga.