2016-03-05, 12:44
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Orkar inte söka.
Men det är inte så länge sedan det fanns en tråd här om en olycka.
En person här skulle ut på huvudled o bilen på huvudleden blinkade i god tid. Lagom när personen som ska ut börjar köra så ångrade sig bilisten på huvudleden vilket resulterade i en olycka.
Självklart blev den som körde ut vållande.
Nu tillhör jag kategorin som kör ut i detta scenario om jag anser att jag hinner gasa upp i lämplig hastighet. Så ta inte detta som kritik mot dig utan fundera mer på den där olyckan.

Jag förstår er båda. Ni har båda helt rätt och jag argumenterar inte emot. Jag förespråkar bara "vett- och etikett i trafiken". Ungefär som att blinka i en rondell för att visa om man ska svänga ut/in/köra runt etc.

Här bifogar jag en bild som jag har arbetat ganska hårt med för att ge er en inblick uppifrån om hur det såg ut. Jag tar gärna emot kritik om vad som skulle kunna förbättra mina rit- och målarkunskaper i paint.

- http://i.imgur.com/0iBOxKQ.jpg
Citera
2016-03-05, 16:22
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Men asså. Nu är du ute o cyklar.
Vet du vad spolarvätska till en firmabil kostar, jämfört med den till din privatbil?
Klart de inte vill att du ska skita ner deras vindruta

För att vara seriös.
Firmabilar framförs ständigt av rövhål.

Haha... det är min leasingbil via jobbet och komiskt nog verkar den dricka mer spolarvätska än bränsle.
Citera
2016-03-10, 20:40
Medlem
tuppruskarns avatar
Ojoj, nu har jag endast haft körkort och bil i några månader men redan hunnit bli frustrerad över en hel del saker. Har såklart inte läst hela tråden så upprepningar kan förekomma.

Först och främst, vare sig personbil eller lastbil, ni som ligger och pressar så nära bakom att jag kan läsa på era läppar vilken låt ni sjunger med i. Givetvis lägger jag mig då ca 5km/h under tillåten hastighet. Åk tio minuter tidigare så slipper du stressa.

Dagspendlare överlag, särskilt ni som bor i småhålor eller på landet och jobbar "inne i stan". Att ligga 30-40 km/h för fort oavsett väder eller väglag får mig önska att ni krockar och får rattstången genom halsen.

När vi är inne på väder och väglag, alla tomtar som fortsätter att köra som om det vore torr asfalt när det regnar, snöar eller kommit is på vägen. Ni förtjänar att krocka.

Ni som flashar med helljusen innan omkörning. Jag har speglar och ser om du påbörjar omkörning eller ej som det är. Bli inte heller överraskad om jag, när du är klar, meddelar att omkörningen gick bra genom att flasha mina helljus.

Ni som bländar av alldeles för sent eller inte alls. Bländar ni av för sent, bländar jag på för tidigt. Bländar ni inte av alls, bländar jag på för tidigt.
Bländar ni påför tidigt, tja, då finns det inte så mycket att göra än att svära lite för sig själv.

Ni som kör OMOTIVERAT långsamt. Typ ligger i 20-30 på en 50-väg när det är plusgrader och solsken.

Nonchalanta fotgängare som helt utan förvarning gör en 90-graders sväng rakt ut på ett övergångsställe. Givetvis har de företräde, men någon sorts självbevarelsedrift torde de ha att söka ögonkontakt med föraren som kör.
Citera
2016-03-11, 00:23
Medlem
Inviciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
Ojoj, nu har jag endast haft körkort och bil i några månader men redan hunnit bli frustrerad över en hel del saker. Har såklart inte läst hela tråden så upprepningar kan förekomma.

Först och främst, vare sig personbil eller lastbil, ni som ligger och pressar så nära bakom att jag kan läsa på era läppar vilken låt ni sjunger med i. Givetvis lägger jag mig då ca 5km/h under tillåten hastighet. Åk tio minuter tidigare så slipper du stressa.

Dagspendlare överlag, särskilt ni som bor i småhålor eller på landet och jobbar "inne i stan". Att ligga 30-40 km/h för fort oavsett väder eller väglag får mig önska att ni krockar och får rattstången genom halsen.

När vi är inne på väder och väglag, alla tomtar som fortsätter att köra som om det vore torr asfalt när det regnar, snöar eller kommit is på vägen. Ni förtjänar att krocka.

Ni som flashar med helljusen innan omkörning. Jag har speglar och ser om du påbörjar omkörning eller ej som det är. Bli inte heller överraskad om jag, när du är klar, meddelar att omkörningen gick bra genom att flasha mina helljus.

Ni som bländar av alldeles för sent eller inte alls. Bländar ni av för sent, bländar jag på för tidigt. Bländar ni inte av alls, bländar jag på för tidigt.
Bländar ni påför tidigt, tja, då finns det inte så mycket att göra än att svära lite för sig själv.

Ni som kör OMOTIVERAT långsamt. Typ ligger i 20-30 på en 50-väg när det är plusgrader och solsken.

Nonchalanta fotgängare som helt utan förvarning gör en 90-graders sväng rakt ut på ett övergångsställe. Givetvis har de företräde, men någon sorts självbevarelsedrift torde de ha att söka ögonkontakt med föraren som kör.

Varför ligga 5km under tillåten hastighet och sen klaga? Folk vill köra 50, inte 45. Kantra bilen och låt folk köra om dig isåfall, stå inte och utgör ett onödigt hinder när det ÄR lagligt att köra 50 tex.

Sen tycker jag inte att regn egentligen är så farligt så länge vi inte snackar om UNDERKYLT regn. Det är livsfarligt. Men jag upplever det aldrig som så farligt att inte köra 40 om det är 40 bara för att de ligger regn på marken.

Snö är en annan femma. Där brukar jag ligga mer än 10 under och ännu saktare under is. Men fan inte för lite regn.
Citera
2016-03-11, 20:00
Medlem
Amanites avatar
Citat:

Vissa grejer vettiga, andra för dumma för att ens kommentera.

OT:

Var precis med om en gubbjävel som närmade sig mig på landsväg med helljus. Trots att jag blinkade med dimljusen ca 25 ggr ända tills han var mig upp i röven så fattade han inte vinken. Cp´n kunde dessutom kört om hela vägen (rörde sig om ca 2 km) men envisades med att ligga bakom med helljusen på. Då vi kom till korsning hoppades jag att han skulle samma väg som jag...Det skulle han inte. Jag chansade på rakt fram men han svängde (givetvis utan att blinka så jag inte hade en chans att köra samma håll). Då jag upptäckte att han inte körde samma håll som jag så gjorde jag en snabb u-sväng och drog sedan efter honom i en jävla fart. Tände halvljus, helljus och dimljus fram och lade mig sisådär 20m bakom honom (vid det avstånd ljuset bländar som mest). Följde sedan efter honom i ca 3-4 km på landsväg där han hela tiden ökade farten för att föröka komma undan. Det gick sådär, efter ett tag körde jag om honom och höll inne tutan och slände mig sedan in framför samtidigt som jag släckte mina dim och helljus. Han bromsade då till för att sedan tända sina helljus vilket fick mig ännu argare. Jag bromsade då ner från ca 80-0 på nån sekunder så han blev tvungen att tvärnita och stod sen framför honom ett kort tag innan jag drog iväg. Han stod då kvar utan att köra. Då jag efter nån km till körde av och ställde mig på lur på en väl avskild plats såg jag att han (efter väääldigt lång tid) kom glidandes förbi i kanske 50. Plötsligt hade han alltså inte så brått längre.
Så, för att komma till punkt....Ge fan i att ha helljus på om du ligger bakom någon, är du för dum för att fatta detta så finns det många sätt att lära sig på. Detta är ett, och hade gubbjäveln fortsatt på minsta sätt så finns det andra "mindre trevliga" som inte är att förringa.
Citera
2016-03-11, 21:03
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite

OT:

Var precis med om en gubbjävel som närmade sig mig på landsväg med helljus. Trots att jag blinkade med dimljusen ca 25 ggr ända tills han var mig upp i röven så fattade han inte vinken. Cp´n kunde dessutom kört om hela vägen (rörde sig om ca 2 km) men envisades med att ligga bakom med helljusen på. Då vi kom till korsning hoppades jag att han skulle samma väg som jag...Det skulle han inte. Jag chansade på rakt fram men han svängde (givetvis utan att blinka så jag inte hade en chans att köra samma håll). Då jag upptäckte att han inte körde samma håll som jag så gjorde jag en snabb u-sväng och drog sedan efter honom i en jävla fart. Tände halvljus, helljus och dimljus fram och lade mig sisådär 20m bakom honom (vid det avstånd ljuset bländar som mest). Följde sedan efter honom i ca 3-4 km på landsväg där han hela tiden ökade farten för att föröka komma undan. Det gick sådär, efter ett tag körde jag om honom och höll inne tutan och slände mig sedan in framför samtidigt som jag släckte mina dim och helljus. Han bromsade då till för att sedan tända sina helljus vilket fick mig ännu argare. Jag bromsade då ner från ca 80-0 på nån sekunder så han blev tvungen att tvärnita och stod sen framför honom ett kort tag innan jag drog iväg. Han stod då kvar utan att köra. Då jag efter nån km till körde av och ställde mig på lur på en väl avskild plats såg jag att han (efter väääldigt lång tid) kom glidandes förbi i kanske 50. Plötsligt hade han alltså inte så brått längre.
Så, för att komma till punkt....Ge fan i att ha helljus på om du ligger bakom någon, är du för dum för att fatta detta så finns det många sätt att lära sig på. Detta är ett, och hade gubbjäveln fortsatt på minsta sätt så finns det andra "mindre trevliga" som inte är att förringa.
Suck
Och såna som du ska jag dela vägen med.
Citera
2016-03-11, 21:09
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Du har lite kvar att lära.
1 Man hetsar inte upp sig för att medtrafikanterna inte gör som du vill.
2 Hur vet du att det är omotiverat?'
3 Hämnd är inte i samklang med våra trafikregler.
4 Du ska hålla uppsikt efter dumma fotgängare.
5 Du ska låta bli att svära över andra och le överseende och lämna plats åt de som inte är lika perfekta som du.
Citera
2016-03-12, 01:27
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Suck
Och såna som du ska jag dela vägen med.

Tänker du lite på hur du kör och respekterar andra så skall du se att det inte blir något problem.
Citera
2016-03-12, 07:07
Medlem
Hubbe11s avatar
Citat:

OT:

Hur orkar du vrid bort speglarna så är problemet ur värden
Citera
2016-03-12, 12:03
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invicious
Varför ligga 5km under tillåten hastighet och sen klaga? Folk vill köra 50, inte 45. Kantra bilen och låt folk köra om dig isåfall, stå inte och utgör ett onödigt hinder när det ÄR lagligt att köra 50 tex.

Det är lika lagligt att köra i 45.
Citera
2016-03-13, 11:26
Medlem
AngryHorses avatar
Citat:
Bla bla bla

Kan säga att det märks att du bara haft kortet några månader.
Världsmästare direkt såklart, ditt beteende orsakar onödiga situationer som mycket väl kan mynna ut i olyckor.
Hoppas du läser ditt inlägg om ca 5 år och vet att du har ändrat din körstil och din öga för öga-mentalitet.

Citat:
Var precis med om en gubbjävel som närmade sig mig på landsväg med helljus. ...text om diverse galenskaper...Ge fan i att ha helljus på om du ligger bakom någon, är du för dum för att fatta detta så finns det många sätt att lära sig på. Detta är ett, och hade gubbjäveln fortsatt på minsta sätt så finns det andra "mindre trevliga" som inte är att förringa.

Ehh.... ok, du borde fundera på om det här med att vara i trafiken är nått för dig.
Din reaktion är minst sagt ojämn och nästan psykotisk.
Tyvärr tror jag inte att du förstår det även om 10 000 personer upplyser dig om det.
Citera
2016-03-13, 15:20
Medlem
Inviciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det är lika lagligt att köra i 45.

Jag sa aldrig att det var olagligt att köra 45. Däremot skapar du säkerligen en kö bakom dig HELT i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in