Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra
läs det jag skrev innan du yttrar dig, skrev aldrig att det bara skulle gälla sex. Huvudargumentet i mitt inlägg var att detta inte är ett rollspel, det som saknas i deras relation är ordet "spel". När jag läser TS inlägg ser jag det mer som att kvinnan är väldigt osäker och inte riktigt tror på sig själv. Hon spelar alltså ingen roll, detta tycks mer vara hennes personlighet.
Jag ursäktar dig eftersom du inte vet, eftersom du vara gissar.
Men jag kan berätta för dig att hon är en mycket stabil kvinna i chefsposition. Välutbildad och mycket dominerande utanför hemmet. Många gånger hemma också.
Jag är till min person mycket romantiskt och gör henne till min prinsessa. Hon känner min starka kärlek och jag visar den både med ord och handling. Dagligen. Hon är trygg med mig. Hon vet vem jag är.
När vi går in i våra roller triggas vi väldigt att vara våra motsatser som vi är i vardagen. I och med detta har vi fått en väldigt roligt och stimulerande fritid som tt oss till fantasiens värld.
Jag vet mycket väl vad hon inte gillar och då gör jag inte det.
Vi gillar båda att jag är den dominerande då det gäller val. När jag säger till henne att jag vill detta så vet hon att det är det jag vill och att jag inte vill lyssna av henne för att se vad hon vill. Just den biten njuter vi båda mycket av, att slippa snacka fram och tillbaka om vad jag vill och hon vill. Men som jag skrivit tidigare så är detta då vi är i våra lekar och inte då det gäller viktiga val i vår vardag.
Jag tror att de starka reaktionerna här är för att vissa inte vet om att denna lek existerar och är väldigt vanlig i BDSM. Den jan så klart se väldigt olika ut.
Det har inget med förtryck eller att förminska någon. Jag stärker henne i hennes roll och hon stärker mig.
Jag har aldrig sagt åt någon annan att den lever fel eller har fel inställning så länge den inte skadar någon annan. Om båda vill. Kan på min höjd säga till personen att det inte är min grej bara.