2016-03-09, 12:54
Medlem
Ja som kvinna ser inget fel i det. Roligt att hon fått dig in i det. Men folk fattar inte, en man ska va dominant. Men jag ser bara pussys runt omkring mig. Ja e jävligt dominant som person i dagliga livet men ingen säger ju emot mig, ingen gör något. Eller så ignoreras man. haha. Var e dessa riktiga MÄN IDAG? Sen gällande sexuella biten är ju från person till person. Ja gillar inte att bli kontrollerad av mannen men dock att han ska va dominant och va mannen i förhållandet. Dominans har inget me våld att göra så många tror. En man ska va som en tiger!! fortsätt ni, hälsa henne att hon e lyckligt lottad haha
Citera
2016-03-09, 23:08
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
min spontana tanke är att detta inte är ett rollspel utan att du hittat en kvinna som inte har en egen åsikt. Relationen känns absolut inte sund. Rollspel är när man intar en roll vid till exempel sexuella aktiviteter, inte att man behåller detta beteende hela tiden.

This. Vad får hon ut av att laga mat till ts när han som helst vill eller ligga naken på golvet och vänta att han ska ge henne tillåtelse att komma upp i sängen? Jag har svårt att se att en person som mår bra psykiskt skulle vilja förnedra sig så.
Citera
2016-03-09, 23:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Jag har liknande livsstil som din men det är inget rollspel och verkligen inga barnsliga BDSM lekar.

Jag sysslar heller inte med bestraffning på det sättet du beskriver och det skulle aldrig falla mig in att ge tortyr åt min kvinna genom att låta henne frysa på golvet naken, som en smutsig uteliggare.

Min kvinna lagar mat åt mig och städar åt mig utan att jag ber om det eller befaller henne om det. De gångerna jag befaller henne är när det gäller sex och vi har enbart sex när jag vill. Det fungerar fint då vi har synkad sexualitet då hon princip alltid blir kåt när jag blir det.

Fint förhållande förövrigt!

Låter snarare som att ni skapat en synkad sexualitet. Hon blir "kåt" för att hon vet att det vankas sex. Hon verkar inte våga känna lust på egen hand.
Citera
2016-03-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
This. Vad får hon ut av att laga mat till ts när han som helst vill eller ligga naken på golvet och vänta att han ska ge henne tillåtelse att komma upp i sängen? Jag har svårt att se att en person som mår bra psykiskt skulle vilja förnedra sig så.
Jag har lika svårt att se vad en man får ut av ett förhållande där motparten i förhållandet inte har någon personlighet eller egna åsikter om något. Då kan man lika gärna skaffa en hund.

I Sverige är väl nästan motsatsen vanligare? Kvinnan bestämmer och lägger sig i en massa skit och mannen beter sig som en toffel. Skulle nästan vilja påstå att x-antal av de "män" som röstade på mp eller f! i senaste valet gjorde det för att fruntimret i deras förhållande la sig i även detta område och "männen" kapitulerade direkt.
Senast redigerad av Geigerzehler 2016-03-09 kl. 23:23.
Citera
2016-03-10, 00:55
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jag har lika svårt att se vad en man får ut av ett förhållande där motparten i förhållandet inte har någon personlighet eller egna åsikter om något. Då kan man lika gärna skaffa en hund.

I Sverige är väl nästan motsatsen vanligare? Kvinnan bestämmer och lägger sig i en massa skit och mannen beter sig som en toffel. Skulle nästan vilja påstå att x-antal av de "män" som röstade på mp eller f! i senaste valet gjorde det för att fruntimret i deras förhållande la sig i även detta område och "männen" kapitulerade direkt.

Helt otroligt hur många olika ämnen som missnöjda flashbackare lyckas få in politiska partier i. Man slutar aldrig att förvånas. Någon skriver om någon störd sexlek & plötsligt är vi inne på miljöpartiets resultat i senaste valet!

Du tror inte att det omvända är ännu vanligare då? Att kvinnan röstar som mannen?
Citera
2016-03-10, 01:00
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melankoli12
Ja som kvinna ser inget fel i det. Roligt att hon fått dig in i det. Men folk fattar inte, en man ska va dominant. Men jag ser bara pussys runt omkring mig. Ja e jävligt dominant som person i dagliga livet men ingen säger ju emot mig, ingen gör något. Eller så ignoreras man. haha. Var e dessa riktiga MÄN IDAG? Sen gällande sexuella biten är ju från person till person. Ja gillar inte att bli kontrollerad av mannen men dock att han ska va dominant och va mannen i förhållandet. Dominans har inget me våld att göra så många tror. En man ska va som en tiger!! fortsätt ni, hälsa henne att hon e lyckligt lottad haha

Du gillar inte att bli kontrollerad av mannen men den här sjuka grejen gillar du?
Citera
2016-03-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Låter snarare som att ni skapat en synkad sexualitet. Hon blir "kåt" för att hon vet att det vankas sex. Hon verkar inte våga känna lust på egen hand.

Jo visst är den synkad. Hon tänder när jag tar för mig och hon blir sällan eller rättare sagt nästintill aldrig kåt på egen hand utan det är mina handlingar som gör henne kåt = synkad sexualitet.

Det händer att hon blir kåt nattetid då hon drömmer mycket sexdrömmar och jag har gett henne tillåtelse att nyttja min kropp medans jag sover och då är allt tillåtet förutom oralsex.

Hon pillar aldrig på sig själv och skulle aldrig ta initiativ då hon ser det som en grej mannen ska göra. Förutom i sömnen då.
Citera
2016-03-10, 09:14
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
läs det jag skrev innan du yttrar dig, skrev aldrig att det bara skulle gälla sex. Huvudargumentet i mitt inlägg var att detta inte är ett rollspel, det som saknas i deras relation är ordet "spel". När jag läser TS inlägg ser jag det mer som att kvinnan är väldigt osäker och inte riktigt tror på sig själv. Hon spelar alltså ingen roll, detta tycks mer vara hennes personlighet.
Jag ursäktar dig eftersom du inte vet, eftersom du vara gissar.
Men jag kan berätta för dig att hon är en mycket stabil kvinna i chefsposition. Välutbildad och mycket dominerande utanför hemmet. Många gånger hemma också.
Jag är till min person mycket romantiskt och gör henne till min prinsessa. Hon känner min starka kärlek och jag visar den både med ord och handling. Dagligen. Hon är trygg med mig. Hon vet vem jag är.
När vi går in i våra roller triggas vi väldigt att vara våra motsatser som vi är i vardagen. I och med detta har vi fått en väldigt roligt och stimulerande fritid som tt oss till fantasiens värld.
Jag vet mycket väl vad hon inte gillar och då gör jag inte det.
Vi gillar båda att jag är den dominerande då det gäller val. När jag säger till henne att jag vill detta så vet hon att det är det jag vill och att jag inte vill lyssna av henne för att se vad hon vill. Just den biten njuter vi båda mycket av, att slippa snacka fram och tillbaka om vad jag vill och hon vill. Men som jag skrivit tidigare så är detta då vi är i våra lekar och inte då det gäller viktiga val i vår vardag.

Jag tror att de starka reaktionerna här är för att vissa inte vet om att denna lek existerar och är väldigt vanlig i BDSM. Den jan så klart se väldigt olika ut.
Det har inget med förtryck eller att förminska någon. Jag stärker henne i hennes roll och hon stärker mig.

Jag har aldrig sagt åt någon annan att den lever fel eller har fel inställning så länge den inte skadar någon annan. Om båda vill. Kan på min höjd säga till personen att det inte är min grej bara.
Citera
2016-03-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Helt otroligt hur många olika ämnen som missnöjda flashbackare lyckas få in politiska partier i. Man slutar aldrig att förvånas. Någon skriver om någon störd sexlek & plötsligt är vi inne på miljöpartiets resultat i senaste valet!

Du tror inte att det omvända är ännu vanligare då? Att kvinnan röstar som mannen?
Det finns det säkert exempel på det också, men i de fallen är det snarare så att mannen lyckas få kvinnan att genuint ändra sina åsikter medan i de omvända fallen gör mannen det för husfridens skull.
Citera
2016-03-10, 14:47
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melankoli12

Tigrar är våldsamma farliga djur så det blir ganska paradoxalt att å ena sidan säga att dominans inte har med våld att göra och sen i nästa mening att män borde vara som tigrar

Om du är så dominant som du säger att du är kommer du inte locka till dig dominanta män. Eller jo, kanske någon enstaka person med ett enormt behov av att hävda sig som tycker det är roligt att slänga käft med dig eller försöka tvinga fram sin vilja men i stora drag så. Det är ganska logiskt. Vad för typ av tjej tror du är mer attraktiv för en dominant man? En kvinna som är undergiven till sin natur och som relativt enkelt faller in i den roll mannen vill ha henne i eller en kvinna som är jävligt dominant av sig (för att citera dig) och som antagligen kommer försöka att "top from the bottom" som man säger på engelska?
Citera
2016-03-10, 14:52
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
läs det jag skrev innan du yttrar dig, skrev aldrig att det bara skulle gälla sex. Huvudargumentet i mitt inlägg var att detta inte är ett rollspel, det som saknas i deras relation är ordet "spel". När jag läser TS inlägg ser jag det mer som att kvinnan är väldigt osäker och inte riktigt tror på sig själv. Hon spelar alltså ingen roll, detta tycks mer vara hennes personlighet.

Det gjorde du förvisso inte nej men kontentan av ditt inlägg var ändå att rollspel är något som görs vid specifika tillfällen. Med tanke på att TS gjort det väldigt tydligt att det hela skett på hennes initiativ till att börja med och att det är något hon gillar undrar jag hur pass ordentligt du själv läser inlägg innan du yttrar dig.
Citera
2016-03-11, 09:37
Medlem
vitapumpss avatar
BDSM tycks ju dominera er livsstil. Hur bär ni er åt för att hålla det hemligt för era barn, släkt och vänner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in