2016-03-07, 11:50
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueskillen
http://lajkat.aftonbladet.se/11-sjuk...-vara-ar-1955/

Jag är faktiskt rätt säker på att den där artikeln är fejk/satir. Den har cirkulerat på nätet i olika upplagor, i modern tid då alltså... Snarare någon feminist som ligger bakom den.

Sen framgår det ju inte heller att en bra hemmafru sover naken på golvet bredvid sängen så att...
Citera
2016-03-07, 12:44
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
min spontana tanke är att detta inte är ett rollspel utan att du hittat en kvinna som inte har en egen åsikt. Relationen känns absolut inte sund. Rollspel är när man intar en roll vid till exempel sexuella aktiviteter, inte att man behåller detta beteende hela tiden.

Vad är det som säger att man inte kan rollspela utöver när man har sex? Om folk vill rollspela en helg, en vecka, köra sina roller halva dagarna eller leva i det 24/7 så är det väl deras sak. Det viktiga är att man har pratat ihop sig, att det finns samtycke och att båda är medvetna om att det är ett rollspel.

Sen kan det vara en annan sak att vissa säkert kan få svårt att skilja på rollspel och verklighet efter ett tag om man lever i det hela tiden. Därför är det antagligen smartast att begränsa sina aktiviteter lite.
Citera
2016-03-07, 12:45
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag är faktiskt rätt säker på att den där artikeln är fejk/satir. Den har cirkulerat på nätet i olika upplagor, i modern tid då alltså... Snarare någon feminist som ligger bakom den.

Sen framgår det ju inte heller att en bra hemmafru sover naken på golvet bredvid sängen så att...
Dessa felcitat och förvrängningar . Vem SOVER på golvet? Har du läst inläggen eller du hittar på något som du tycker är kul? Läs och kom tillbaka så tar vi ett snack om du har någon substans i ditt inlägg då.
Jag kan ge dig en liten hint om vad du kommer att hitta. Min kära kvinna har en önskan om att få ligga på golvet. Hon har bett om att få ligga där tills jag säger att hon får komma upp i sängen. Hon till och med gör saker för att få straff så hon får ligga där längre för hon vill det. Vad är problemet om hon vill det? Vem ska säga att hon gör fel? Hon vill detta varför ska hon då inte få göra det? Jag lider inte av att hon vill. Njuter hon av det och jag känner stimulans i att delta i hennes rollspel så varför inte.
Säg mig det paret som älskar helt rätt i sängkamaren, enligt alla andra.
Citera
2016-03-07, 13:11
Bannlyst
Lite avundsjuk blir man ju. Låter underbart med en sån fru. Berätta gärna mer, att hon bara ligger på golvet ett par minuter wouldn't do it for me.
Citera
2016-03-07, 14:47
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Min kära kvinna har en önskan om att få ligga på golvet. Hon har bett om att få ligga där tills jag säger att hon får komma upp i sängen. Hon till och med gör saker för att få straff så hon får ligga där längre för hon vill det. Vad är problemet om hon vill det? Vem ska säga att hon gör fel? Hon vill detta varför ska hon då inte få göra det? Jag lider inte av att hon vill. Njuter hon av det och jag känner stimulans i att delta i hennes rollspel så varför inte.

Har hon motiverat varför? För det låter jävligt konstigt. Jag fattar inte grejen. Just ställningen ihopkrupen & frysande är ju liksom så långt ifrån sexuellt laddat det går att komma. Det sexuella brukar snarare vara tvärtom, spretig ställning & värme. Vanligtvis brukar man tänka sig bunden vid påle, bunden vid stol, bunden vid sängen eller bunden vid något så armarna är ovanför kroppen (typ "korsfäst"). Ihopkrupen däremot låter ju som en hund eller något. Kyla brukar ju också ta död på sexuell attraktion. Behovet av värme är större än sexdriften. Eller hon låtsas kanske bara att hon fryser?
Citera
2016-03-07, 14:54
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Har hon motiverat varför? För det låter jävligt konstigt. Jag fattar inte grejen. Just ställningen ihopkrupen & frysande är ju liksom så långt ifrån sexuellt laddat det går att komma. Det sexuella brukar snarare vara tvärtom, spretig ställning & värme. Vanligtvis brukar man tänka sig bunden vid påle, bunden vid stol, bunden vid sängen eller bunden vid något så armarna är ovanför kroppen (typ "korsfäst"). Ihopkrupen däremot låter ju som en hund eller något. Kyla brukar ju också ta död på sexuell attraktion. Behovet av värme är större än sexdriften. Eller hon låtsas kanske bara att hon fryser?
Det sista, bara för att vara olydig så tar hon något för att bli tillsagd att hon gjort fel.
Citera
2016-03-07, 15:21
Medlem
Citat:
Det låter bra att ni har det bra i ert förhållande och att ni njuter tillsammans. Det är precis som det ska vara så det är bara att gratulera. Ert upplägg är perfekt för er.
Tortyr skriver du att vi pysslar med? För mig betyder tortyr något helt annat. Min kvinna har själv kommit på detta med att hon vill ligga naken på golvet medan jag ligger i sängen under täcket och fibblar med luren tex. Hon provocerar själv med att ta ett klädesplagg eller filt över sig för att hon ska bli bestraffad och få ligga längre eller att få smisk eftersom hon vet att det är förbjudet att göra det. Så tortyr är det absolut inte. Det är dina egna ord. Hon har själv valt detta. Jag ser och känner att hon njuter och då njuter jag också och då vill jag göra detta för henne.
Hon njuter också av att ligga bunden så hon är helt hjälplös när jag gör saker med henne som jag njuter av. Så klart vet jag att hon också njuter av att både vara bunden och av de saker jag gör med henne. Hade hon inte njutit hade inte jag njutit.

Kan du inte fråga din kvinna vad grejen med att ligga på golvet och frysa ger henne? Att hon njuter och vill det är ju glasklart och ganska uppenbart men just varför på detta sätt. Det hade varit roligt att veta.
Citera
2016-03-07, 15:51
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Kan du inte fråga din kvinna vad grejen med att ligga på golvet och frysa ger henne? Att hon njuter och vill det är ju glasklart och ganska uppenbart men just varför på detta sätt. Det hade varit roligt att veta.
Underkastelse. Hon gillar att känna sig underlägsen och njuter av att ligga med ansiktet ned mot golvet eller mot väggen. Hon vill att jag ska gå eller stå bakom henne och då vet hon inte vad jag gör, om jag gör något. Ovissheten. Hon ryser av att jag kanske kommer att smiska henne eller bara låta floggern eller fjädern glida lätt över hennes rygg.
Mycket upphetsande för mig också att se henne där då.
Citera
2016-03-07, 18:12
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Dessa felcitat och förvrängningar . Vem SOVER på golvet? Har du läst inläggen eller du hittar på något som du tycker är kul? Läs och kom tillbaka så tar vi ett snack om du har någon substans i ditt inlägg då.
Jag kan ge dig en liten hint om vad du kommer att hitta. Min kära kvinna har en önskan om att få ligga på golvet. Hon har bett om att få ligga där tills jag säger att hon får komma upp i sängen. Hon till och med gör saker för att få straff så hon får ligga där längre för hon vill det. Vad är problemet om hon vill det? Vem ska säga att hon gör fel? Hon vill detta varför ska hon då inte få göra det? Jag lider inte av att hon vill. Njuter hon av det och jag känner stimulans i att delta i hennes rollspel så varför inte.
Säg mig det paret som älskar helt rätt i sängkamaren, enligt alla andra.

Jag har som sagt inga invändningar mot upplägget som sådant, om ni båda är nöjda med det.

Det enda jag har invändningar emot är att du kallar ert upplägg för "gamla könsroller". Jag tycker inte ert upplägg har särskilt mycket med traditionella könsroller att göra, utan låter mer som att din fru är en kombinerad hushålls och sexslav. Men jag har alltså inget problem med att hon är din slav, bara med ditt historiebruk :-P
Citera
2016-03-08, 06:13
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag har som sagt inga invändningar mot upplägget som sådant, om ni båda är nöjda med det.

Det enda jag har invändningar emot är att du kallar ert upplägg för "gamla könsroller". Jag tycker inte ert upplägg har särskilt mycket med traditionella könsroller att göra, utan låter mer som att din fru är en kombinerad hushålls och sexslav. Men jag har alltså inget problem med att hon är din slav, bara med ditt historiebruk :-P
Du hänger upp dig på ord och buntar ihop båda lekarna i ett. Det vi leker utanför vårt sovrum är att vi har strikta könsroller. Kalla det vad du vill men leken går ut på att jag är den som bestämmer hemma. Jag frågar inte henne om råd. Hon älskar att vara den som utför det jag vill. Inget sex är inblandat eller nedbrytande av hennes person där.
I sovrummet gillar vi båda BDSM och det är ett vitt begrepp som var och en formar efter sina önskningar. Vad, hur hårt eller soft är upp till varje par att välja men där ingår definitivt dominans och underkastelse som båda har tala igenom noga så vi vet var gränsen går.

Vad beträffar den "gamla skolan" eller gamla könsroller så har vår lek definitivt en viss sanning i hur det var för 50-70 år sedan mellan man och hustru, men definitivt har vi dragit det ett varv extra för att det kittlar oss. Vi går inte efter en regelbok utan har utformat vår lek efter vad vi gillar. "Gamla skolan" är ett uttryck för vår lek.
Senast redigerad av Blueskillen 2016-03-08 kl. 06:40.
Citera
2016-03-08, 15:29
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Vad beträffar den "gamla skolan" eller gamla könsroller så har vår lek definitivt en viss sanning i hur det var för 50-70 år sedan mellan man och hustru, men definitivt har vi dragit det ett varv extra för att det kittlar oss. Vi går inte efter en regelbok utan har utformat vår lek efter vad vi gillar. "Gamla skolan" är ett uttryck för vår lek.

Fast i den "gamla skolan" så bestämde nog kvinnan faktiskt väldigt mycket vad gäller hemmet. Hela poängen med hemmafru & att vara ansvarig för hemmet är ju att den biten blir som ens jobb där man tar besluten. Sedan är det ju såklart alltid svårt att generalisera kring hur det var förr. Tänk om man om 100 år skulle köra någon sexlek där man låtsas vara ett 2010-talspar? Vad skulle då klassas som typiskt för idag? Hur många av oss passar in i en mall som typiska 2010-talsmänniskor?

EDIT: Men ni får såklart kalla det för "gamla skolan" ändå.
Citera
2016-03-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Vad är det som säger att man inte kan rollspela utöver när man har sex? Om folk vill rollspela en helg, en vecka, köra sina roller halva dagarna eller leva i det 24/7 så är det väl deras sak. Det viktiga är att man har pratat ihop sig, att det finns samtycke och att båda är medvetna om att det är ett rollspel.

Sen kan det vara en annan sak att vissa säkert kan få svårt att skilja på rollspel och verklighet efter ett tag om man lever i det hela tiden. Därför är det antagligen smartast att begränsa sina aktiviteter lite.
läs det jag skrev innan du yttrar dig, skrev aldrig att det bara skulle gälla sex. Huvudargumentet i mitt inlägg var att detta inte är ett rollspel, det som saknas i deras relation är ordet "spel". När jag läser TS inlägg ser jag det mer som att kvinnan är väldigt osäker och inte riktigt tror på sig själv. Hon spelar alltså ingen roll, detta tycks mer vara hennes personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in