Citat:

Ursprungligen postat av 
Katzyn

Jag har som sagt inga invändningar mot upplägget som sådant, om ni båda är nöjda med det.
Det enda jag har invändningar emot är att du kallar ert upplägg för "gamla könsroller". Jag tycker inte ert upplägg har särskilt mycket med traditionella könsroller att göra, utan låter mer som att din fru är en kombinerad hushålls och sexslav. Men jag har alltså inget problem med att hon är din slav, bara med ditt historiebruk :-P

Du hänger upp dig på ord och buntar ihop båda lekarna i ett. Det vi leker utanför vårt sovrum är att vi har strikta könsroller. Kalla det vad du vill men leken går ut på att jag är den som bestämmer hemma. Jag frågar inte henne om råd. Hon älskar att vara den som utför det jag vill. Inget sex är inblandat eller nedbrytande av hennes person där.
I sovrummet gillar vi båda BDSM och det är ett vitt begrepp som var och en formar efter sina önskningar. Vad, hur hårt eller soft är upp till varje par att välja men där ingår definitivt dominans och underkastelse som båda har tala igenom noga så vi vet var gränsen går. 
Vad beträffar den "gamla skolan" eller gamla könsroller så har vår lek definitivt en viss sanning i hur det var för 50-70 år sedan mellan man och hustru, men definitivt har vi dragit det ett varv extra för att det kittlar oss. Vi går inte efter en regelbok utan har utformat vår lek efter vad vi gillar. "Gamla skolan" är ett uttryck för vår lek.