2016-03-06, 19:18
Medlem
TheOnlyYodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Den grunden jag har är TS text. Han beskriver hur han säger åt henne att laga mat till honom, vilket hon gör - oavsett vilken maträtt eller tidpunkt det är. Nämen så jävla kärleksfullt det låter, eller hur? Klart att det saknas kärlek i ett känslolöst förhållande, det kan ju varenda unge räkna ut med lilltån. Jag analyserar deras förhållande, jag baserar slutsatsen på TS text, så det är inte fördomar. I texten ser jag en klar brist på kärlek. Eller vad vet jag, att en man tvingar en kvinna att ligga naken på golvet och frysa är kanske det mest kärleksfulla som finns? Haha, jo du.

Och det här handlar inte om min sexmoral. Jag skiter fullständigt i om två personer har dominant sex med könsroller. Det var därför jag sa att de kan hålla det i sängkammaren. Men bara därför måste man inte leva så i vardagen, varför skulle man behöva få ut sexuell tillfredsställelse hela tiden? Man behöver inte leva som folk gjorde för flera hundra år sedan, med könsroller, och göra sitt förhållande till ett rollspel. Man kan ju vakna upp och inse att vi lever i år 2016.

Jag ser ingen brist på kärlek i att en kvinna lagar mat när hennes man önskar. Det är bara ännu en sak dina fördomar läser in. Och nu kan vi inte veta säkert hur det ser ut i just ts förhållande men en grund för ett förhållande med en tydlig dominans brukar ju vara att den dominanta inte utnyttjar situationen.

Dina åsikter och fördomar efter att ha läst en text som inte säger något av vad du vill att den ska säga är ingen grund.

Ts fru är ju välkommen att när som helst avbryta situationen och är inte tvingad på något sätt. Inte heller mår hon dåligt av det. Ser det absolut som kärleksfullt att ge sin partner det hen vill ha och mår bra av. Bara för att du själv inte skulle må bra i en situation betyder inte det att alla andra fungerar likadant.

Om du slutar leta efter bekräftelse till dina egna fördomar kan du faktiskt läsa vad ts skriver vilket bl.a. innehåller faktan att det inte handlar om sexuell tillfredställelse hela tiden. Tvärtom skriver han att det inte har något att göra med något sexuellt utanför sexkammaren. Dominans, undergivenhet och tydliga könsroller handlar inte enbart om något sexuellt.
Citera
2016-03-06, 20:20
Medlem
Clay Allisons avatar

Hur länge har ni kört så då?

Är det ett par kvällar hon lagt sig på golvet innan hon får lägga sig i sängen, eller är ni inne på trettonde året?
Citera
2016-03-06, 20:32
Medlem
Jag har liknande livsstil som din men det är inget rollspel och verkligen inga barnsliga BDSM lekar.

Jag sysslar heller inte med bestraffning på det sättet du beskriver och det skulle aldrig falla mig in att ge tortyr åt min kvinna genom att låta henne frysa på golvet naken, som en smutsig uteliggare.

Min kvinna lagar mat åt mig och städar åt mig utan att jag ber om det eller befaller henne om det. De gångerna jag befaller henne är när det gäller sex och vi har enbart sex när jag vill. Det fungerar fint då vi har synkad sexualitet då hon princip alltid blir kåt när jag blir det.

Fint förhållande förövrigt!
Citera
2016-03-06, 20:41
Medlem
Mooons avatar
Det är inga "gamla könsroller" att förnedra och bestraffa sin partner. Kalla det för vad det är; herre-slav.

Det låter som en besvärligt sätt att leva 2016 och troligtvis mår din partner inte bra psykiskt. Läste att du skrev att det var hennes idé men att låta sig förnedras på det sättet låter inte friskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blueskillen
Jag och min kvinna njuter av de "gamla könsrollerna" i hemmet då vi har våra roller.
Jag är mannen med det starka och dominerande sättet som blir uppassad av min kvinna som underkastar sig. Jag berättar vad jag vill äta och när. När jag kommer hem möter hon mig alltid i dörren och tar min jacka då jag sträcker den till henne. Jag sätter mig i soffan och hon kommer med ett glas att dricka utan att jag ber om det. Jag ropar ut i köket där hon står och lagar mat att jag fryser. Hon kommer direkt till mig med min varma kofta. Det är inget sexuellt eller bestraffande utan vi har våra uppgifter. Vi vet båda våra könsroller.

I sovrummet är det så klart mer straff och givetvis sexuellt. När vi ska gå och lägga oss bestämmer jag när hon får komma ner i den varma sängen. Hon ligger ihopkrupen på golvet naken och väntar som jag har sagt att hon ska göra tills jag ger henne tillåtelse att komma ber till mig. Tar hon på sig ett klädesplagg eller filt för att hon fryser vet hon att jag blir ond på henne. Då får hon ligga längre på golvet eller så får hon gå till skamvrån och stå och skämmas.
Hon gillar min fasta hand på hennes skinkor då hon ligger över mitt knä och jag tillfogar henne den smärta som får henne att njuta av min dominans. Hon känner sig liten och undergiven.

Det har varit hon som har drivit oss in i dessa rollspel. Varit den drivande. Hon ville att jag skulle vara mindre mjuk, liberal och jämställd och definitivt inte romantisk. Det var något nytt att vara det också utanför sängen. Kändes konstigt i början men kittlande.
Det var så skönt att inte behöva fråga eller diskutera utan bara veta min roll, att vara överhuvudet. Att berätta för henne vad jag tyckte. Vad jag krävde och vad jag vill att hon ska göra. Köket är hennes domän.

Finns det någon här som har samma eller liknande rollspel så hade det varit kul att höra hur ni gör. Hade varit kul att höra vad ni triggas av.
Citera
2016-03-06, 20:54
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Hur länge har ni kört så då?

Är det ett par kvällar hon lagt sig på golvet innan hon får lägga sig i sängen, eller är ni inne på trettonde året?
Det är mer ett par kvällar än tretton år.
Man kan säga att vi är fortfarande nyförälskade och vi har inga gemensamma barn och alla våra barn är utflugna så vi kan bete oss hämningslöst i hemmet utan att någon annan tar skada.
Det tog inte lång tid efter att vi hade träffats som hon berättade att hon njöt av att vara undergiven och ville att vi skulle köra rollspel där jag var den dominerande mannen i förhållandet. Vi har talat mycket om hur vi vill ha det och var gränserna går. Vi är inte kåta på något sätt och vi avslutar inte sessionerna i sängkammaren efter en kväll med leken.
Det är olika men någon vecka blir det inget men nästa kanske två tre gånger efter jobb eller en helg. Hon skicka mess till mig och visar att hon är på idag så när jag kommer hem så kör vi rollspelet. Hon säger att hon tycker det är skönt att höra mig vara fast i mina beslut och hon gillar att hon inte behöver var delaktig. Nu är inte det hur vi ska lägga upp vår kommande semester eller nya inköp till lyan. Det är mer att jag bestämmer vad vi ska äta, vilket vin vi ska dricka, vilken musik vi ska lyssna på eller att i kväll har jag bestämt att vi ska gå och se på bio och jag har valt vilken film.

När det gäller det sexuella njuter hon också av att vara undergiven och av fysisk balanserad smärta. Det förekommer ingen förnedring eller övergrepp utan det hon gillar är de gemensamma leksaker vi har varit och köpt i sexbutiken så som flogger, analplugg, kulband, klädnypor, rep mm. Saker som vi köpt tillsammans för att vi båda ville använda det. Jag njuter av att vara dominerande även i sängen och min kvinna vill att jag tar henne så vi är grymt nöjda båda två.

Ingen av oss har praktiserat detta i våra tidigare äktenskap så för oss är det både spännande och nytt. Men det har funnits i våra fantasier länge men vi har inte haft någon att utveckla det med.

Vi båda mår fantastikt bra av detta och känner en väldig lust nu när vi kan leva ut det till fullo.
Citera
2016-03-06, 21:06
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Jag har liknande livsstil som din men det är inget rollspel och verkligen inga barnsliga BDSM lekar.

Jag sysslar heller inte med bestraffning på det sättet du beskriver och det skulle aldrig falla mig in att ge tortyr åt min kvinna genom att låta henne frysa på golvet naken, som en smutsig uteliggare.

Min kvinna lagar mat åt mig och städar åt mig utan att jag ber om det eller befaller henne om det. De gångerna jag befaller henne är när det gäller sex och vi har enbart sex när jag vill. Det fungerar fint då vi har synkad sexualitet då hon princip alltid blir kåt när jag blir det.

Fint förhållande förövrigt!
Det låter bra att ni har det bra i ert förhållande och att ni njuter tillsammans. Det är precis som det ska vara så det är bara att gratulera. Ert upplägg är perfekt för er.
Tortyr skriver du att vi pysslar med? För mig betyder tortyr något helt annat. Min kvinna har själv kommit på detta med att hon vill ligga naken på golvet medan jag ligger i sängen under täcket och fibblar med luren tex. Hon provocerar själv med att ta ett klädesplagg eller filt över sig för att hon ska bli bestraffad och få ligga längre eller att få smisk eftersom hon vet att det är förbjudet att göra det. Så tortyr är det absolut inte. Det är dina egna ord. Hon har själv valt detta. Jag ser och känner att hon njuter och då njuter jag också och då vill jag göra detta för henne.
Hon njuter också av att ligga bunden så hon är helt hjälplös när jag gör saker med henne som jag njuter av. Så klart vet jag att hon också njuter av att både vara bunden och av de saker jag gör med henne. Hade hon inte njutit hade inte jag njutit.
Citera
2016-03-07, 03:09
Medlem
Citat:
Jag och min kvinna njuter av de "gamla könsrollerna" i hemmet då vi har våra roller.
Jag är mannen med det starka och dominerande sättet som blir uppassad av min kvinna som underkastar sig. Jag berättar vad jag vill äta och när. När jag kommer hem möter hon mig alltid i dörren och tar min jacka då jag sträcker den till henne. Jag sätter mig i soffan och hon kommer med ett glas att dricka utan att jag ber om det. Jag ropar ut i köket där hon står och lagar mat att jag fryser. Hon kommer direkt till mig med min varma kofta. Det är inget sexuellt eller bestraffande utan vi har våra uppgifter. Vi vet båda våra könsroller.

I sovrummet är det så klart mer straff och givetvis sexuellt. När vi ska gå och lägga oss bestämmer jag när hon får komma ner i den varma sängen. Hon ligger ihopkrupen på golvet naken och väntar som jag har sagt att hon ska göra tills jag ger henne tillåtelse att komma ber till mig. Tar hon på sig ett klädesplagg eller filt för att hon fryser vet hon att jag blir ond på henne. Då får hon ligga längre på golvet eller så får hon gå till skamvrån och stå och skämmas.
Hon gillar min fasta hand på hennes skinkor då hon ligger över mitt knä och jag tillfogar henne den smärta som får henne att njuta av min dominans. Hon känner sig liten och undergiven.

Det har varit hon som har drivit oss in i dessa rollspel. Varit den drivande. Hon ville att jag skulle vara mindre mjuk, liberal och jämställd och definitivt inte romantisk. Det var något nytt att vara det också utanför sängen. Kändes konstigt i början men kittlande.
Det var så skönt att inte behöva fråga eller diskutera utan bara veta min roll, att vara överhuvudet. Att berätta för henne vad jag tyckte. Vad jag krävde och vad jag vill att hon ska göra. Köket är hennes domän.

Finns det någon här som har samma eller liknande rollspel så hade det varit kul att höra hur ni gör. Hade varit kul att höra vad ni triggas av.

Varför göra det som rollspel. Var naturliga istället. Om du inte kan bestämma över din kvinna på normalt sätt så låt bli. Det blir bara fånigt. Smisk är annars trevligt att utdela.
Citera
2016-03-07, 06:19
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Varför göra det som rollspel. Var naturliga istället. Om du inte kan bestämma över din kvinna på normalt sätt så låt bli. Det blir bara fånigt. Smisk är annars trevligt att utdela.
Jag har varken lust eller behov av att bestämma över min partner. Vi lever i ett jämlikt förhållande. Motsatser är ofta triggade men allt har en balans.
Citera
2016-03-07, 06:49
Medlem
Blueskillens avatar
http://lajkat.aftonbladet.se/11-sjuk...-vara-ar-1955/
Citera
2016-03-07, 09:02
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
http://lajkat.aftonbladet.se/11-sjuk...-vara-ar-1955/

"A Good Wife's handbook".Jasså detta är din instruktionsbok hi,hi,hi.
Citera
2016-03-07, 10:54
Medlem
min spontana tanke är att detta inte är ett rollspel utan att du hittat en kvinna som inte har en egen åsikt. Relationen känns absolut inte sund. Rollspel är när man intar en roll vid till exempel sexuella aktiviteter, inte att man behåller detta beteende hela tiden.
Citera
2016-03-07, 11:36
Medlem
Citat:
Jag har varken lust eller behov av att bestämma över min partner. Vi lever i ett jämlikt förhållande. Motsatser är ofta triggade men allt har en balans.

Men det är ju en fantasi. I något hänseende finns alltid skillnader. Får jag gissa att hon styr ert förhållande till stora delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in