2016-03-11, 01:11
Medlem
crippe-flippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Pantar du bara ditt eget eller letar du också efter pant i papperskorgar? Jag brukar sällan köpa hem läsk, men kanske kommer hamna på runt 20 kronor

ok, letar pant för det mesta i både soptunnor, ute på marken med mera.
Citera
2016-03-11, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippe-flippe
ok, letar pant för det mesta i både soptunnor, ute på marken med mera.

ja det är ju väldigt miljövänligt men ganska äckligt? kommer säkert landa på ett par lax men det är endast egen pant (pepzi maxzz o celciuzzz)
Citera
2016-03-11, 01:22
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chris-moneymaker
ja det är ju väldigt miljövänligt men ganska äckligt? kommer säkert landa på ett par lax men det är endast egen pant (pepzi maxzz o celciuzzz)
Ett par lax? Nu skämtar du väl eller? Ska du köpa läsk för 17.000 kr fram tills sommaren?
Citera
2016-03-11, 01:24
Medlem
Ditt inlägg från februari förra året:

"Några andra än jag som har märkt i olika städer att tiggarna har börjat bli helt psykotiska i att plocka pantburkar/ flaskor med mera. I Stockholm tex. så tar de folk läskburkar/flaskor som de håller i handen och inte druckit upp än. Har de kommit på att de tjänar på panten och ser det som en ny inkomst källa?

Personligen tycker jag inte detta är en bra utveckling alls. Synd att de svenskar som behöver panten mer är så jävla lata av sig."
Citera
2016-03-11, 01:26
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ditt inlägg från februari förra året:

"Några andra än jag som har märkt i olika städer att tiggarna har börjat bli helt psykotiska i att plocka pantburkar/ flaskor med mera. I Stockholm tex. så tar de folk läskburkar/flaskor som de håller i handen och inte druckit upp än. Har de kommit på att de tjänar på panten och ser det som en ny inkomst källa?

Personligen tycker jag inte detta är en bra utveckling alls. Synd att de svenskar som behöver panten mer är så jävla lata av sig."
Vart vill du komma?
Citera
2016-03-11, 01:45
Medlem
0kr, för resten av året.

Köper aldrig läsk, och dricker så sällan alkohol att jag inte orkar spara på tomburkarna. Slänger dem istället.
Citera
2016-03-11, 02:02
Avslutad
0 spänn här med.
Citera
2016-03-11, 03:20
Medlem
Arbetarbroders avatar
150 kr, runtomkring där. Om vi räknar över hela sommaren.
Men jag kommer inte leta tomburkar, det känns dels som väldigt olönsamt, sista utväg för människor som inte sätter sig och tigger?
Eller varför gör ni det? Hobby - för det är kul?
Sen undrar jag om inte konkurrensen är hård. Märkt på sistone att det inte tar lång tid från en kastad PET-flaska och nån plockar upp den.

Eller är det PantaMera Reklamen som slagit för hårt?

(jag blev seriöst nyfiken)
Citera
2016-03-11, 06:16
Medlem
MaryGoores avatar
Är ingen burkletare, men pantar iaf mitt eget skräp.
Dock sparar jag kvittona istället för att lösa in en tjuga hit och dit.
I höstas när jag hade bilen på verkstad så var det riktigt nice att gå och hämta ut ett par tusen på ICA (kvitton 2013-2015).
Kassatjejen fick ju sej ett garv också
Något att tänka på för er som "inte orkar" ta era burkar till pant?

Edit: Hur mycket räknar TS själv med att dra in på aktivt samlande?
Kanske skall man byta karriär?
Senast redigerad av MaryGoore 2016-03-11 kl. 06:21.
Citera
2016-03-11, 07:46
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Är ingen burkletare, men pantar iaf mitt eget skräp.
Dock sparar jag kvittona istället för att lösa in en tjuga hit och dit.
I höstas när jag hade bilen på verkstad så var det riktigt nice att gå och hämta ut ett par tusen på ICA (kvitton 2013-2015).
Kassatjejen fick ju sej ett garv också
Något att tänka på för er som "inte orkar" ta era burkar till pant?

Edit: Hur mycket räknar TS själv med att dra in på aktivt samlande?
Kanske skall man byta karriär?

På mina lokala LDIL och Willys står det att kvittona är giltiga 30 eller 90 dagar.
Citera
2016-03-11, 08:01
Medlem
nittontrettons avatar
Kommer panta alla mina ölburkar som Jag häver i mig på vintern

Förr i tiden, brukade Jag 'samla' burkar, gå runt och leta, det vart oftast en rejäl hacka man tjänade. Kunde vara ute från morgon till senkväll för att få ihop några säckar. Pantade dem och tjänade en Bra summa..
Citera
2016-03-11, 08:26
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Kommer panta alla mina ölburkar som Jag häver i mig på vintern

Förr i tiden, brukade Jag 'samla' burkar, gå runt och leta, det vart oftast en rejäl hacka man tjänade. Kunde vara ute från morgon till senkväll för att få ihop några säckar. Pantade dem och tjänade en Bra summa..

När var dessa gyllene tider för panta mera?
Var du ensam ute, som burkletare, eller hade du konkurrens?

Jag tror bara jag samlat burkar som barn, Midsommar nångång typ. Att vara barn är nog en viss fördel, om man ser på ställen där de öppnas många ölburkar, festivaler tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in