Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-10, 22:58
Medlem
freeriderXIIs avatar
Judar är inte en monolitisk grupp som tycker likadant, precis som i alla andra folkgrupper finns det folk som tycker olika men en betydande andel vill ha stor invandring till Väst, Trump känner dock de som ser till USA:s intressen först.

Vissa judar är inte ens Israelvänliga. Andra prioriterar Israel före det land de bor i.

Det finns också etniska judar som är kristna t.ex. messianic jews och jews for jesus.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-10 kl. 23:02.
2016-03-10, 23:09
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag är absolut inte ny nazist. Jag tror på demokratin. Hitlerkortet som slängs på Trump och hans supportrar fungerar lyckligtvis inte.

I många fall är det de som är verkligt rasistiska som slänger Hitlerkortet på Trump.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-10 kl. 23:12.
2016-03-10, 23:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag är absolut inte ny nazist. Jag tror på demokratin. Hitlerkortet som slängs på Trump och hans supportrar fungerar lyckligtvis inte.

Några av hans följare är nog nazister men som du säger så är absolut inte majoriteten av dem det.
2016-03-10, 23:13
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump har själv judiska barnbarn så att slänga Hitlerkortet mot honom verkar bara desperat.

Man kan vara mot invandring av rasistiska eller icke rasistiska skäl men man kan också vara för invandring av rasistiska eller icke rasistiska skäl t.ex. att folk av ens egen latinogrupp invandrar till USA och sprider ens kultur.

Att vara mot illegal invandring är inte rasism det är att vara för demokratiskt fattade beslut.

Kom ihåg att Trump är för legal invandring.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-10 kl. 23:21.
2016-03-10, 23:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Så till och med nynazistiska Trump-fanboyz tycker att vissa judar är okej.. Ja jävlar allt ska man då få läsa..

Man kan ju vända på det hela och fråga varför det är så viktigt för dig att försvara judar? Är du judisk själv eller är du en Israel-dyrkande kontrajihadist? Faktum är att det finns maktstrukturer i USA som domineras av judar och dessa vill stoppa Trump. Du behöver inte gilla att någon pekar på den judiska inblandningen i dessa strukturer men ditt gnällande lär inte leda nånvart.
2016-03-10, 23:31
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Man kan ju vända på det hela och fråga varför det är så viktigt för dig att försvara judar? Är du judisk själv eller är du en Israel-dyrkande kontrajihadist? Faktum är att det finns maktstrukturer i USA som domineras av judar och dessa vill stoppa Trump. Du behöver inte gilla att någon pekar på den judiska inblandningen i dessa strukturer men ditt gnällande lär inte leda nånvart.

Men var då konsekvent och peka på att Trump den allsmäktige har judar i sin egen maktstruktur, bland annat som sin kampanjledare för bövelen! Detta bara måste ju leda till ett moraliskt dilemma för alla nazzar och foliehattar som har "judeagendan" högst upp på sin dagordning. Att man skulle behöva vara jude för att dementera nynazistiskt nonsens? Självklart inte, fruktansvärt jävligt tröttsamt bara med det eviga judetramset i alla trådar
2016-03-10, 23:31
Medlem
freeriderXIIs avatar
Någon mod tog tydligen bort många av Swans tidigare inlägg vilket gör det svårt att fatta diskussionen.
2016-03-10, 23:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men var då konsekvent och peka på att Trump den allsmäktige har judar i sin egen maktstruktur, bland annat som sin kampanjledare för bövelen! Detta bara måste ju leda till ett moraliskt dilemma för alla nazzar och foliehattar som har "judeagendan" högst upp på sin dagordning. Att man skulle behöva vara jude för att dementera nynazistiskt nonsens? Självklart inte, fruktansvärt jävligt tröttsamt bara med det eviga judetramset i alla trådar

Jag har inte förnekat att Trump har judar i sitt team, att han beskriver sig som en vän till Israel och att hans dotter är gift med en jude. Det har dock ingen relevans för mig när jag bedömer den politiska grundsyn han gett uttryck för och det är på grund av den jag hoppas att han blir president.
2016-03-10, 23:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Mitt ideal är demokratin som den fungerar i Schweiz med mycket folkomröstningar. Sverige har för lite direkt demokrati och för mycket representativ.

Kanske skulle funka om man införde obligatoriska IQ-test och åldersgräns på 30. Idag får 18åriga foliehattar med IQ på 30 rösta, resultatet av att denna degenererade generation får rösta kan bli katastrofal
2016-03-10, 23:58
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här Bill O’Reilly om attackerna på Trump och hans supportrar
2016-03-11, 00:06
Medlem
Hur i helvete ska Trump kunna prata så här.

https://www.youtube.com/watch?v=aYKKsRxhcro

We are going to build a wall i Två timmar.

Lär bli roligt i alla fall.
2016-03-11, 00:08
Medlem
freeriderXIIs avatar
FULL Part 1 - Donald Trump Town Hall With Sean Hannity In North Carolina March 3rd 2016

Ett bra samtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in