Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-17, 19:36
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Klart du tror. "Tro" är allt man kan göra när det kommer till Trump, för några konkreta besked bjuder han inte på. Svar på din fråga: Under hela sin kampanj har han hyllat Putin som en bra ledare och sagt att de kommer komma bra överrens. Putin (skrattandes i mjugg) endorsar Trump (den här idioten kan jag hantera, tänkte han).

Nu är plötsligt Putin right up there med IS som Trumps värsta fiende enligt Trumps senaste reklamfilm.

Vad är det du inte förstår? De är motståndare, Trump respekterar sina motståndare men de är fortfarande motståndare.
2016-03-17, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Nej, det berättade du inte. Det står var och en fritt att gå tillbaka och tolka vad vi skrivit, men det kan inte tolkas som att du berättade hur väljarna skulle tolka klippet.
Ehm...
I den här inlägg https://www.flashback.org/sp56673906
Första och och tredje delen handlade om respekt, som Ryssland kräver och som Kina visar.

I andra delen svarade, jag hur väljarna tolkar det. "Klippet är i första hand riktad mot Hillary/D som bara kan skälla/gny".
Sedan valde du att blanda ihop "respekt" och vad väljarna ser enligt mig i klippet - Trumps/Putins manlighet.

Hur ska man annars tolka din fråga tycker du att videoklippet kan tydas på annat sätt än...?
För att tyda klippet, ska man väl ta hänsyn till vem den inriktad till, vilket jag gjorde.

Så för att svara på din ursprungliga fråga, ser jag (Trumps fanboy som du uttrycker det) som inte något allvarligt, då klippet var i första hand riktat mot Hillary och ja, är gjord på relativt skämtsamt sätt. Men om Trump visar sådant även i andra sammanhang - och fortsätter samma katastrofala USA-världs-polis-politik - då har du rätt.
Men hans andra uttalande visar inte det. Han hade flera möjligheter att "ta avstånd" från Putin
2016-03-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ehm...
I den här inlägg https://www.flashback.org/sp56673906
Första och och tredje delen handlade om respekt, som Ryssland kräver och som Kina visar.

I andra delen svarade, jag hur väljarna tolkar det. "Klippet är i första hand riktad mot Hillary/D som bara kan skälla/gny".
Sedan valde du att blanda ihop "respekt" och vad väljarna ser enligt mig i klippet - Trumps/Putins manlighet.

Hur ska man annars tolka din fråga tycker du att videoklippet kan tydas på annat sätt än...?
För att tyda klippet, ska man väl ta hänsyn till vem den inriktad till, vilket jag gjorde.

Så för att svara på din ursprungliga fråga, ser jag (Trumps fanboy som du uttrycker det) som inte något allvarligt, då klippet var i första hand riktat mot Hillary och ja, är gjord på relativt skämtsamt sätt. Men om Trump visar sådant även i andra sammanhang - och fortsätter samma katastrofala USA-världs-polis-politik - då har du rätt.
Men hans andra uttalande visar inte det. Han hade flera möjligheter att "ta avstånd" från Putin
Du skriver som en kratta (dåligt) och hyllar Putin och Trump. Du känner till stavningar men har problem med grammatik som borde vara självklar för vilken infödd svensk som helst. Vilket land kommer du ifrån?

Vore intressant att få höra vilka nationaliteter det är som hyllar dessa coola megatuffinar. Varför tycker du att det är viktigt med manlighet? Varför överväger det allt annat? Det är liksom ingen vodkatävling det här handlar om, det här handlar om samhällsfrågor. Då krävs det ofta att man har någon mer egenskap (eller annan) än att vara vad du kallar för "manlig" (som är en ytterst subjektiv sak dessutom).

Känner du ens till de politiska ståndpunkterna annat än att Trump smörar för Putin?

Edit:
Ah, jag ser din signatur nu. Det förklarar saken, jag förstår. Bra betalt?

Vad tror du att Trump anser om såna här metoder?
http://www.svd.se/agrell-svart-for-sapo-att-klara-ryskt-informationskrig/om/det-skarpta-sakerhetslaget

Kommer han, som står "så nära" Putin, att börja tillämpa dessa metoder? Vet du det? Vet du vad han tycker och tänker om detta internet? Där kritiska tankar ännu får flöda...
Senast redigerad av Daudodidi 2016-03-17 kl. 20:18.
2016-03-17, 20:17
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Klart du tror. "Tro" är allt man kan göra när det kommer till Trump, för några konkreta besked bjuder han inte på. Svar på din fråga: Under hela sin kampanj har han hyllat Putin som en bra ledare och sagt att de kommer komma bra överrens. Putin (skrattandes i mjugg) endorsar Trump (den här idioten kan jag hantera, tänkte han).

Nu är plötsligt Putin right up there med IS som Trumps värsta fiende enligt Trumps senaste reklamfilm.

Det är ingen fara för ryssälskarna, för det finns ingen anledning att tro att denna video är mer äkta än vad Trump har sagt hittills. Nu gäller det för Donald att blidka mainstream-republikanerna och neocons inför kongressen, och vad bättre än att reta upp Kreml? Räkna med flera bombastiska utfall som dessa framgent.

Om han får nomineringen så kommer han att göra allt för att blidka mittenväljare och högerliberaler; jag blir mer och mer övertygad om att Trump inte har en enda koherent policy utan bara säljpitchar anpassade till relevant målgrupp.
2016-03-17, 20:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är ingen fara för ryssälskarna, för det finns ingen anledning att tro att denna video är mer äkta än vad Trump har sagt hittills. Nu gäller det för Donald att blidka mainstream-republikanerna och neocons inför kongressen, och vad bättre än att reta upp Kreml? Räkna med flera bombastiska utfall som dessa framgent.

Om han får nomineringen så kommer han att göra allt för att blidka mittenväljare och högerliberaler; jag blir mer och mer övertygad om att Trump inte har en enda koherent policy utan bara säljpitchar anpassade till relevant målgrupp.

Det var lite det även jag var inne på när jag långt tidigare pratade om att det skulle vara ironiskt och komiskt om Trump visade sig vilja köra på Sanders politik samtidigt som han gör detta race inom det repulikanska partiet endast för att bevisa att det paritet samt USA är i stot behov av att närma sig Europa på fler plan än bara några få.
2016-03-17, 20:50
Medlem
Hegernatarens avatar
Det finns ingen diskussion om att avskrädet i Anonymous nu förklarat total krig emot Trump? Intressant att de nu har bekänt färg som etablissemangets hantlangare. Deras rebellimage var alltså bara rent skitsnack hela tiden. Aldrig varit en sympatisör av dem, men deras nu öppna demokratifientlighet är ju ändå ett nytt lågvattenmärke. Passande iofs eftersom Guy Fawkes var inget annat än en förrädare och en rutten papist.
2016-03-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Det finns ingen diskussion om att avskrädet i Anonymous nu förklarat total krig emot Trump? Intressant att de nu har bekänt färg som etablissemangets hantlangare. Deras rebellimage var alltså bara rent skitsnack hela tiden.
Ville inte Trump "tvinga Bill Gates" att "stänga ner delar av internet"? Hur det nu skulle gå till... Äh, jag vet inte bakgrunden till cellen av Anonymous uttalande. Vet inte vilket uttalande du talar om.

Jag antar att du har en länk till Anonymousuttalandet du talar om? Det kanske står något där? Vill du länka?
Senast redigerad av Daudodidi 2016-03-17 kl. 20:55.
2016-03-17, 20:54
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Ville inte Trump "tvinga Bill Gates" att "stänga ner internet"? Hur det nu skulle gå till... Äh, jag vet inte varför. Vet inte vilket uttalande du talar om.

Jag antar att du har en länk till Anonymousuttalandet du talar om? Det kanske står något där?
Det där låter tveksamt. Tvivlar på att Trump skulle stänga ned sin främsta supportkälla. Sedan kontrollerar inte heller Bill Gates internet.

Här är uttalandet:
https://www.rt.com/usa/335725-anonymous-total-war-trump/

EDIT: Ok läste artikeln. Väldigt oklart vad Trump menar. Utifrån ordalydelsen kan det vara allt mellan att stänga av individers internetåtkomst till att stänga vissa hemsidor.
Senast redigerad av Hegernataren 2016-03-17 kl. 20:57.
2016-03-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Ville inte Trump "tvinga Bill Gates" att "stänga ner delar av internet"? Hur det nu skulle gå till... Äh, jag vet inte bakgrunden till cellen av Anonymous uttalande. Vet inte vilket uttalande du talar om.

Jag antar att du har en länk till Anonymousuttalandet du talar om? Det kanske står något där? Eller står det bara att man förklarat totalt krig utan någon närmare förklaring?

https://www.youtube.com/watch?v=Ciavyc6bE7A&app=desktop

Anonymous Declares Total War on Donald Trump *NEW 2016*

3minuters uttalande
2016-03-17, 20:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det där låter tveksamt. Det får du allt gräva fram ett citat på. Tvivlar på att Trump skulle stänga ned sin främsta supportkälla. Sedan kontrollerar inte heller Bill Gates internet.

Här är uttalandet:

Varsegod, i följande klipp så har du det från Donald Trump själv där han säger att man måste stänga ner delar av internet.

https://www.youtube.com/watch?v=JcmiHx5Yf2I

Men han menar att det är för att Daesh rekryterar via nätet men grejen är den att det ända nätet han kan låsa/stänga är det amerikanska, USA kan inte blockera vad som är och inte är tillåtet att visa på nätet utanför de amerikanska gränserna.
2016-03-17, 21:02
Medlem
Citat:
Det där låter tveksamt. Det får du allt gräva fram ett citat på. Tvivlar på att Trump skulle stänga ned sin främsta supportkälla. Sedan kontrollerar inte heller Bill Gates internet.

Här är uttalandet:
Jag lade till en källhänvisning i min edit.

Anonymous består av vem som helst. Poängen med "Anonymous" är att alla är "Anonymous". På 4chan, där alla användare är "Anonymous", bildades gruppen "Anonymous". Några hävdar sig representera alla andra "anonymous", men det stämmer inte riktigt. Jag måste dock säga att RT:s Twitterkällor inte är särskilt "anonymous" då de framträder med namn.

Men de länkade ursprungskälan. Här är den, och här finner du nog svar på varför den här personen har valt att förklara krig.
https://www.youtube.com/watch?v=Ciavyc6bE7A
Senast redigerad av Daudodidi 2016-03-17 kl. 21:06.
2016-03-17, 21:05
Medlem
MisterAdamovs avatar
Dom senaste dagarna har varit hårda mot Trumpen. Terrorism och annat har han anklagats för.

Idag kom även från England att han förebådar kapitalismens sammanbrott
Citat:
ADAIR TURNER: Donald Trump is a warning about the state of capitalism: 'The blunt fact is that it is breaking down'

http://uk.businessinsider.com/adair-turner-on-the-rise-of-donald-trump-2016-3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in