2016-03-10, 22:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
En snabbsokning gav inget resultat sa jag fragar har. Efter uppgradering till windows 10 fran 8.1 sa har tangentbordet borjat strula efter att datorn gatt till sleep. Det hander ocksa ibland, som nu, att felet plotsligt dyker upp. Darfor skriver jag som jag gor nu, orkar inte starta om.
Soker jag pa google talas det bla om att uppgradera bios. Det talas ocksa om att uppgradera drivrutinerna men de verkar vara up to date enligt windows sjalv.
Jag har inte sett att dett problem skulle vara nagot som kan komma i samband med uppgradering till windows 10.

Kan ocksa saga att jag igar hade problem med "Ad by Advertise". Jag forsokte med spyhunter men kom till en betaltjanst nar programmet skulle fixa alla drygt 500 virus det hittade. Jag har nu avinstallerat spyhunter. Forsokte med manuella metoder men de var krangliga. Hittade ingen av de filer och reigster andringar som de hanvisade till. Till slut Till slut aterstallde jag Moilla Firefox till original. Sen dess har jag inte sett "Ad by Advertise".
Detta var bara en komplettering sa att inget lamnas onamt om problem som eventuellt kan kopplas ihop med windows 10 uppdatering. Det artangentbordet som nu ar problemet. Jag har inte tagit reda pa hur man uppdaterar bios. Later det vettigt att gora det.

Kolla efter nya drivisar hos tillverkaren för datorn och/eller kör Driver booster - http://www.majorgeeks.com/files/details/driver_booster_3.html. Touchpad torde vara det som gäller.

Om det är en W10 uppgradering så gör en s.k - ren nyinstallation, de är mindre problematiska.

Spyhunter är rena malwaret i sig självt det man ska köra är MBAM - https://www.malwarebytes.org/antimalware/. Det är en gratisversion i nedladdningen.
Citera
2016-03-10, 23:27
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kolla efter nya drivisar hos tillverkaren för datorn och/eller kör Driver booster - http://www.majorgeeks.com/files/details/driver_booster_3.html. Touchpad torde vara det som gäller.

Om det är en W10 uppgradering så gör en s.k - ren nyinstallation, de är mindre problematiska.

Spyhunter är rena malwaret i sig självt det man ska köra är MBAM - https://www.malwarebytes.org/antimalware/. Det är en gratisversion i nedladdningen.

Har laddat ner Driver booster och kört det. Det hittade 15 very old eller extremely old drivers. Jag uppdaterade den som bla hade Tocuh pad i sin beskrivning. Jag tror ju inte det kommer att räcka men då får jag vidta ytterligare åtgärder.

En nyinstallation betyder alltså att jag skall bränna en cd och starta från den?
Citera
2016-03-11, 08:37
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Har laddat ner Driver booster och kört det. Det hittade 15 very old eller extremely old drivers. Jag uppdaterade den som bla hade Tocuh pad i sin beskrivning. Jag tror ju inte det kommer att räcka men då får jag vidta ytterligare åtgärder.

En nyinstallation betyder alltså att jag skall bränna en cd och starta från den?

Eller Usb, nödvändig länk finns i inlägg #3165.

Om t-p`en fortfarande krånglar så tar du drivisen ifrån tillverkarens hemsida nästa gång, ibland är de specialtillverkade.
Senast redigerad av 1FF 2016-03-11 kl. 08:39.
Citera
2016-03-11, 09:18
Bannlyst
Citat:

En CD är för liten. USB är att föredra.
Citera
2016-03-11, 11:03
Medlem
Matsalus avatar
Hej!
Min taskbar har gått bananas med snäbblänkarna brevid klockan. Visa desktop knappen har försvunnit och en fet låst bar har ersatt det.
Har googlat efter svar, provat alla inställningar för taskbaren.

Kan man reseta taskbaren helt så den laddar om default?

Bifogar fil
http://postimg.org/image/jqd71jwln/
Citera
2016-03-11, 18:06
Medlem
Guldvaskarns avatar
Vet inte om det passar in här men kommer inte in i Windows, allt jag möts av är en dvart skärm. Rör jag på musen så uppenbarar sig den också men inget mer.

Det började med att jag skulle starta CS:Go. Datorn verkade ha hängt sig när jag laddade ett spel så jag tryckte av den och startade upp igen. Efter att ha kommit förbi Vera crypt syns Windowssymbolen ett tag varefter det blir svart. Kommer inte ens till windowsinloggningen.

Vad kan ha hänt och hur löser jag det?
Citera
2016-03-11, 18:10
Medlem
Puffpazzs avatar
Fan vad glad jag är att jag inte fixat w10. Ni som valde att installera, får jag fråga varför? Nyfiken
Citera
2016-03-11, 18:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
Vet inte om det passar in här men kommer inte in i Windows, allt jag möts av är en dvart skärm. Rör jag på musen så uppenbarar sig den också men inget mer.

Det började med att jag skulle starta CS:Go. Datorn verkade ha hängt sig när jag laddade ett spel så jag tryckte av den och startade upp igen. Efter att ha kommit förbi Vera crypt syns Windowssymbolen ett tag varefter det blir svart. Kommer inte ens till windowsinloggningen.

Vad kan ha hänt och hur löser jag det?

Kommer du åt felsäkert läge? Testa då med en systemåterställning.
Citera
2016-03-11, 18:25
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpazz
Fan vad glad jag är att jag inte fixat w10. Ni som valde att installera, får jag fråga varför? Nyfiken

Därför att det är ett säkrare, bättre och snabbare Os.

Vet man vad och hur man ska INSTALLERA så är det problemfritt.
Citera
2016-03-11, 18:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsalu
Hej!
Min taskbar har gått bananas med snäbblänkarna brevid klockan. Visa desktop knappen har försvunnit och en fet låst bar har ersatt det.
Har googlat efter svar, provat alla inställningar för taskbaren.

Kan man reseta taskbaren helt så den laddar om default?

Bifogar fil
http://postimg.org/image/jqd71jwln/

Med lite tålamod och trixande under registret så kan man utföra detta.

Se och läs guiden -> http://www.tenforums.com/tutorials/3151-taskbar-pinned-apps-reset-clear-windows-10-a.html
Citera
2016-03-11, 18:53
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kommer du åt felsäkert läge? Testa då med en systemåterställning.
Tack för svaret! Jag lät datorn stå med svart skärm medan jag gick och lagade mat. Efter 45 minuter kom inloggningssidan upp, så det löste sig självt.
Citera
2016-03-11, 19:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
Tack för svaret! Jag lät datorn stå med svart skärm medan jag gick och lagade mat. Efter 45 minuter kom inloggningssidan upp, så det löste sig självt.

Låter bra, men åtgärden är dock inte normalt. Det ska ej ta så lång tid och troligtvis har du fått något tekniskt problem.

Står det något under Loggboken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in