Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-31, 17:56
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmen1993
Haha va? Kontrollpanelen? Den texten är det enda jag fårupp. Kommer in i bios o inget annat.
Jag har inte gjort ett skit på datorn. Skulle återställa den till en tidigare punkt, sen fick jag upp den texten o det e allt

Så datorn funkade inte som den borde när du påbörjade återställningen? Om så, vad var felet?

Så inget funkar just nu med datorn?

Var det en återställning till en Windows återställningspunkt du försökte med?

Hur gammal är datorn?
Citera
2016-05-31, 18:16
Medlem
Palmen1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Så datorn funkade inte som den borde när du påbörjade återställningen? Om så, vad var felet?

Så inget funkar just nu med datorn?

Var det en återställning till en Windows återställningspunkt du försökte med?

Hur gammal är datorn?
Gjorde en återställning till tidigare punkt. Exakta vet jag inte faktiskt men förmodligen från början. Datorn är 1 månad typ, länkar specaen i tisigare inlägg.
Får bara den texten o inget annat
Citera
2016-05-31, 18:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Gjorde en återställning till tidigare punkt. Exakta vet jag inte faktiskt men förmodligen från början. Datorn är 1 månad typ, länkar specaen i tisigare inlägg.
Får bara den texten o inget annat

Det lämpligaste är att lämna in för koll/garantireparation då det kan vara konstruktionsfel eller hårdvaru d.o.

Du svarade inte på vad som var felet med datorn när du försökte återställa.
Citera
2016-05-31, 18:40
Medlem
Palmen1993s avatar
Citat:
Det lämpligaste är att lämna in för koll/garantireparation då det kan vara konstruktionsfel eller hårdvaru d.o.

Du svarade inte på vad som var felet med datorn när du försökte återställa.
den har funkat bra tills jag valde att återställa den så det borde gå o lösa utan att lämna in den.
Hade för mycket onödiga grejer så körde jag en återställare.
Citera
2016-05-31, 18:48
Medlem
1FFs avatar
Citat:
den har funkat bra tills jag valde att återställa den så det borde gå o lösa utan att lämna in den.
Hade för mycket onödiga grejer så körde jag en återställare.

Stationär eller laptop?

Jag känner inte till något sådant sätt annat än att pröva med en helt ny ren ominstallation, då förlorar du allt, vilket är en chansning då felet i sig tyder på något fel med konstruktionen. Glapp etc.

Problemet är ett seriöst sådant och ska INTE uppstå på en ny dator så det säkraste och bästa är att lämna in för en koll! Sagt på ett annat sätt; när sådant där händer så är det troligen fel på konstruktionen som jag nämnde tidigare eftersom en sådan enkel sak som en återställning utlöser det. El/sladdproblem är troligt.
Senast redigerad av 1FF 2016-05-31 kl. 18:51.
Citera
2016-05-31, 19:08
Medlem
Palmen1993s avatar
Citat:
Stationär eller laptop?

Jag känner inte till något sådant sätt annat än att pröva med en helt ny ren ominstallation, då förlorar du allt, vilket är en chansning då felet i sig tyder på något fel med konstruktionen. Glapp etc.

Problemet är ett seriöst sådant och ska INTE uppstå på en ny dator så det säkraste och bästa är att lämna in för en koll! Sagt på ett annat sätt; när sådant där händer så är det troligen fel på konstruktionen som jag nämnde tidigare eftersom en sådan enkel sak som en återställning utlöser det. El/sladdproblem är troligt.
Stationär.

Jag har en Windows 10 skiva men ingen dvd driver. Kan jag ladda ner windows 10 på ett usb och sen in med det i datorn och boota den på det sättet? Och om det skulle funka, hur gör jag för att få mitt OS på min SSD igen för det är där jag vill ha den?
Citera
2016-05-31, 19:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Stationär.

Jag har en Windows 10 skiva men ingen dvd driver. Kan jag ladda ner windows 10 på ett usb och sen in med det i datorn och boota den på det sättet? Och om det skulle funka, hur gör jag för att få mitt OS på min SSD igen för det är där jag vill ha den?

Guider + videos -> http://bit.ly/1TIa2iu

Och har du fler hårddiskar förutom din SSD så monterar bort den eller dessa under tiden som du installerar.

Det räcker med att du gör den eller dessa hårddiskar strömlösa samt plocka bort SATA-kabeln.
Citera
2016-05-31, 19:24
Medlem
Palmen1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Guider + videos -> http://bit.ly/1TIa2iu

Och har du fler hårddiskar förutom din SSD så monterar bort den eller dessa under tiden som du installerar.

Det räcker med att du gör den eller dessa hårddiskar strömlösa samt plocka bort SATA-kabeln.
Klickade på första videon och han är inne på skrivbordet? Har skrivit nu 4 ggr att det Enda jag Ser är
Texten som jag visade på bilden.
Citera
2016-05-31, 19:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Klickade på första videon och han är inne på skrivbordet? Har skrivit nu 4 ggr att det Enda jag Ser är
Texten som jag visade på bilden.

Men du bör kunna komma in under Bios för att verkställa boot-ordningen?
Citera
2016-05-31, 19:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Stationär.

Eftersom det är en stationär så bör du kolla sladdar och annat så att de inte glappar och är lösa.
Citera
2016-05-31, 19:57
Medlem
Palmen1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Men du bör kunna komma in under Bios för att verkställa boot-ordningen?
Ja jag kommer in i bios. Men det du länkade så är han redan inne på skrivbordet.
Citera
2016-05-31, 22:52
Medlem
Nu har windows bestämt sig för att tvångsuppgradera min dator till Windows 10 imorgon, vilket jag inte är glad för. Windows 10 suger, har det på en annan dator och det är emm besvärligt att manövrera.

Har någon här haft några problem med den här tvångsuppgraderingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in