Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
1. Tack för det.
2. Det står Rättsintyg/yttrande högst upp på sidan 476. Kalla det vad du vill, det är på det papperet rättsläkarna skriver att fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan person.
I diskussionen blandar du äpplen och päron hej vilt: Obduktion blandas ihop med kriminalteknisk undersökning och FUP. Om hon blev strypt eller hängd är heller inte en aktuell fråga.
1. Konstaterande av dödsfall samt kroppsundersökning sker på brottsplatsen. Detta utfördes av Ström vilket jag redan skrivit.
Jag har dess innan beskrivit att det är krim.tekniker som är in charge på en brottsplats.
2. Obduktion vilket i detta fall handlar om utvidgad. Utförd av AB och Ström samt ytterligare en person närvarande. Denna är helt separat och handlar om kroppen (inkl snaran).
Utöver detta har sen ännu en rättsläkare kopplats in via Rönnbäck och nu kommer trumvirveln:
Lisa har dödats av annan person. Ingen ifrågasätter detta förutom du som uppenbart anser dig förmer än erfarna rättsläkare då du skrev:
Citat:
Jag förstår varför rättsläkarna drog den förhastade slutsatsen.
.. Som svar på Grandiosos ord:
Citat:
instuvad i ett trångt klädskåp i en byggbod med metervis med tejp runt huvudet, närmast naken, och med en snara av blått balsnöre runt sin hals, så skriker det MORD långa vägar. Det ges liksom inga minsta signaler om en självförvållad död.
Rättsintyg:
Citat:
Fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan person
Nu tycks du tro att du kan angripa rättsintyget via ordbajseri. Återgå till punkt 1+2 så kanske det klarnar även för dig.