Citat:
Ursprungligen postat av
Commodore
Har själv samma problem. Har ex. TV4 Play Premium kopplat till kanalen och det gick att logga in. Men layouterna är värdelösa och det går inte att navigera eller söka. Sen gick det inte att kicka live sist jag testade.
Skulle faktiskt önska att de skrotade "channels" i framtida versioner
Det som skulle vara trevligt dock är ju om det verkligen fungerade så man kunde Chromecasta livekanaer typ 5,6:an vilket är bökigt idag.
Det ska dock sägas att jag upptäckte för någon vecka sedan att åtminstone Dplay fungerar nu och dom verkar ha fixat chromecast-stöd i sin officiella play-app också, så nu är det bara Viasats kanaler som jag väntar på att dom ska komma igång, eftersom det inte finns stöd för Chromecast i deras egna app. Därimot live har jag inte testat på ett tag, så det har jag ingen koll på faktiskt.
Men jag vet av erfarenhet när jag testat vissa livesändningar längre tillbaka att det har varit lite si och så med det och vist krångel med att få det att fungera, och då har man fått gå via kanalernas officiella hemsidor/appar istället för att få det och fungera.
Jag märkte även idag att History Channel verkar krångla, för varje gång jag försöker starta ett avsnitt så kraschar plex-appen. Men när jag googlar om detta så verkar det som att History Channel tydligen är känt för att krångla i Plex, och att det även har varit krångel längre tillbaka med den kanalen.