2016-02-02, 20:59
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Det är NHL:s All Star-match som jag har problem med. Döpte om den till "ASG 2016" men det funkar ändå inte.

Skapade om biblioteket för tredje gången och då fick jag med allt, hoppas det håller i sig.

OK, det borde kategoriseras som "TV-serie" skulle jag tro. Vilken databas matchar du dina TV-serier emot? Det finns ju flera att välja mellan, exempelvis TheTVDB eller TVRage. Det är vettigt att kolla hur de har namngett motsvarande match för att se till att du använder ett filnamn som gör att matchningen fungerar.
Citera
2016-02-08, 18:12
Medlem
Hej, undrar om det finns servrar man kan lägga filmerna på så att man slipper ha dom på sin egen dator/hårddisk. Läste något om molntjänst om man köper premium men förstår inte riktigt och undrar om någon av er vet och kan förklara?
Citera
2016-02-08, 19:16
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0ART
Hej, undrar om det finns servrar man kan lägga filmerna på så att man slipper ha dom på sin egen dator/hårddisk. Läste något om molntjänst om man köper premium men förstår inte riktigt och undrar om någon av er vet och kan förklara?

Jag har inte hört talas om någon sådan lösning, men det låter osannolikt att företaget Plex skulle tillhandahålla det med tanke på att de inte skulle kunna hålla koll på att användare inte laddar upp upphovsrättsskyddat material. Det är väl lite det som är tanken med Plex, att man själv lagrar sina mediafiler lokalt.

För att slippa lagra filerna på själva datorn som kör servern kan du helt enkelt investera i en NAS. Då behöver du inte överföra några filer ifall du byter till en ny dator.
Citera
2016-02-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag har inte hört talas om någon sådan lösning, men det låter osannolikt att företaget Plex skulle tillhandahålla det med tanke på att de inte skulle kunna hålla koll på att användare inte laddar upp upphovsrättsskyddat material. Det är väl lite det som är tanken med Plex, att man själv lagrar sina mediafiler lokalt.

För att slippa lagra filerna på själva datorn som kör servern kan du helt enkelt investera i en NAS. Då behöver du inte överföra några filer ifall du byter till en ny dator.

Jag har en extern hårddisk som jag kör ifrån till en laptop som jag inte använder. Går det dåligt åt den externa om jag har igång den nästan dygnet runt eller borde den hålla?
Citera
2016-02-08, 19:36
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0ART
Jag har en extern hårddisk som jag kör ifrån till en laptop som jag inte använder. Går det dåligt åt den externa om jag har igång den nästan dygnet runt eller borde den hålla?

Jag vet inte vilket fabrikat din externa hårddisk har, men själv har jag en NAS som står på 24/7 och den fungerar fint. Den har dock funktionen att sänka hårddiskarnas spinnhastighet när den inte används, vilket förbättrar långlevnaden. Jag tror dock att de flesta externa hårddiskar har en liknande funktion, så det bör inte vara någon större risk. Du bör dock se till att ha någon form av backup ifall disken kraschar.
Citera
2016-02-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag vet inte vilket fabrikat din externa hårddisk har, men själv har jag en NAS som står på 24/7 och den fungerar fint. Den har dock funktionen att sänka hårddiskarnas spinnhastighet när den inte används, vilket förbättrar långlevnaden. Jag tror dock att de flesta externa hårddiskar har en liknande funktion, så det bör inte vara någon större risk. Du bör dock se till att ha någon form av backup ifall disken kraschar.

Det är en western digital My book. Tack för all hjälp
Citera
2016-02-16, 23:26
Medlem
puckots avatar
Är det någon mer som har haft problem med playkanalerna via Plex? Jag har i princip bara kunnat titta på SVTplay och tv4play den vägen, men om jag därimot vill titta på något ur playutbudet på övriga kanaler från t.ex. Dplay med kanal 5, 9 o.s.v. eller ur Viasats utbud med tv3, tv6 och liknande så får jag bara upp felmeddelanden hela tiden och något om att den inte kan nå servern eller att materialet inte är tillgängligt.

Jag har försökt både via datorn i Chrome och via android-plattan i ett försök att casta materialet, men inget verkar fungera. Är det kanalbolagena som har spärrat tillgången så att man inte kan se just dom kanalerna via Plex eller är det något med just deras plattformar som inte Plex stödjer eller är det något annat fel kanske?
Citera
2016-02-17, 11:42
Medlem
puckots avatar
Jag har kollat runt lite själv på nätet angående mitt problem ovan och har läst på Plex officiella forum att det tydligen är något allmänt fel i den senaste versionen som behöver rättas till i en kommande uppdatering, och att felet är rapporterat. Så det är bara att avvakta antar jag.

Vad jag förstod så skulle det finnas alternativa lösningar som har fungerat för en del, som att tillfälligt nedgradera eller installera en annan version av kanalerna som man kunde testa när jag läste runt i forumtrådarna, i väntan på en uppdatering. Men jag har inte provat det ännu.
Citera
2016-03-03, 12:30
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Är det någon mer som har haft problem med playkanalerna via Plex? Jag har i princip bara kunnat titta på SVTplay och tv4play den vägen, men om jag därimot vill titta på något ur playutbudet på övriga kanaler från t.ex. Dplay med kanal 5, 9 o.s.v. eller ur Viasats utbud med tv3, tv6 och liknande så får jag bara upp felmeddelanden hela tiden och något om att den inte kan nå servern eller att materialet inte är tillgängligt.

Jag har försökt både via datorn i Chrome och via android-plattan i ett försök att casta materialet, men inget verkar fungera. Är det kanalbolagena som har spärrat tillgången så att man inte kan se just dom kanalerna via Plex eller är det något med just deras plattformar som inte Plex stödjer eller är det något annat fel kanske?

Har själv samma problem. Har ex. TV4 Play Premium kopplat till kanalen och det gick att logga in. Men layouterna är värdelösa och det går inte att navigera eller söka. Sen gick det inte att kicka live sist jag testade.

Skulle faktiskt önska att de skrotade "channels" i framtida versioner

Det som skulle vara trevligt dock är ju om det verkligen fungerade så man kunde Chromecasta livekanaer typ 5,6:an vilket är bökigt idag.
Citera
2016-03-03, 12:50
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Har själv samma problem. Har ex. TV4 Play Premium kopplat till kanalen och det gick att logga in. Men layouterna är värdelösa och det går inte att navigera eller söka. Sen gick det inte att kicka live sist jag testade.

Det som skulle vara trevligt dock är ju om det verkligen fungerade så man kunde Chromecasta livekanaer typ 5,6:an vilket är bökigt idag.
OMG nej nej nej.

Det är det som gör PLEX till att nästan vara lika badass som KODI, ditt önskemål mejkar ingen som helst sense.

Problemet för dig är nog snarare att du litar på en Chromecast (urk) tjacka en ny PI istället eller en ATV.
Citera
2016-03-03, 12:53
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore

Det ska dock sägas att jag upptäckte för någon vecka sedan att åtminstone Dplay fungerar nu och dom verkar ha fixat chromecast-stöd i sin officiella play-app också, så nu är det bara Viasats kanaler som jag väntar på att dom ska komma igång, eftersom det inte finns stöd för Chromecast i deras egna app. Därimot live har jag inte testat på ett tag, så det har jag ingen koll på faktiskt.

Men jag vet av erfarenhet när jag testat vissa livesändningar längre tillbaka att det har varit lite si och så med det och vist krångel med att få det att fungera, och då har man fått gå via kanalernas officiella hemsidor/appar istället för att få det och fungera.

Jag märkte även idag att History Channel verkar krångla, för varje gång jag försöker starta ett avsnitt så kraschar plex-appen. Men när jag googlar om detta så verkar det som att History Channel tydligen är känt för att krångla i Plex, och att det även har varit krångel längre tillbaka med den kanalen.
Citera
2016-03-09, 22:19
Medlem
Någon här inne kanske kan hjälpa mig,

Har iPad,iPhone och en MacBook, på alla använder jag mig av plexi.

Finns det något sätt att ladda ner torrent fil från tex iPhones, så den börjar tanka ner till datorn? Plex söker ju allis av efter nytt material, när den väl är färdig så kan man kolla på film, även om man inte här hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in