Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Det är möjligt att tjejen har varit med om något hemskt som hon delvis försökt tränga bort. Därför den osammanhängande storyn.
Det finns glapp och revor stora som Ginnungagap i hennes berättelse. Men jag tror inte hennes mörka utseende har något med saken att göra.
Jag tror inte att det är tal om någon bortträngning. Jag tror bara att både flickan och familjen inte redogjort för precis alla detaljer för polis och media som de vet om, av någon outgrundlig anledning som ingen annan än de själva känner till i nuläget. Föräldrarna, men framförallt mamman, har varit ganska så frikostiga med sina uttalanden till media. Trots detta finns det en hel del saker som de inte lyckats med eller velat förklara på ett tillfredsställande sätt. Men de luckorna redogjorde jag för i ett inlägg tidigare idag. Istället har mamman ägnat tid på att förklara hur bedrövad hon är över att folk spekulerar i sociala medier om vad som har hänt. Detta samtidigt som dottern ligger halvt förlamad i en sjukhussäng och mamman låter hennes ansikte pryda Expressens, Aftonbladets och G-P:s sajter.
Tror inte heller att hennes utseende eller bakgrund har något att göra med detta, det är ingenting som talar för det i nuläget. I sinom tid får vi reda på vad som ligger bakom det här, det är därför jag älskar att hänga på Flashback. Här har man många gånger fått uppleva att folks kritiska tänkande och detektivarbete slår sönder initiala beskrivningar av brottsfall.
Att gråterskorna i tråden har bett folk sluta spekulera och förklarat för oss som konstaterat att det finns ett par luckor i det beskrivna händelseförloppet att vi är äckliga svin är ytterst märkligt. Speciellt med tanke på att vi är så många som tycker att det finns en del frågetecken kring vad som har hänt.
Ni befinner er på Flashback, här är ordet helt fritt. Om ni vill få "sanningen" serverad och svälja allt ni läser med hull och hår kan ni väl ge er av till Aftonbladet eller DN. Om ni inte vill ha en diskussion och ta del av de olika uppfattningar som folk har, vad fan gör ni då inne på ett forum.. och då i synnerhet Flashback?