2016-03-09, 18:42
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Med anledning utav överfallet på Sophie och den andra 15-åriga flickan överväger nu innevånarna i Kungsbacka att beväpna sig.

Citat:
Under onsdagen har polisen förstärkt sin närvaro i Kungsbacka för att öka tryggheten. När GP är på plats i staden står en civilpolis bil och bevakar Stortorget. Torget ligger bara några hundra meter från platsen där 16-åriga Sophie attackerades.
– Vi är här bland annat på grund av det som har hänt, men mer vill jag inte kommentera, säger en uniformerad polisman som sitter inne i bilen.

23-åriga Julia Ek från Kullavik är en av många som oroas av överfallen. När GP träffar henne vid Stortorget har hon en överfallsspray i jackfickan.

Polischef Anders Wiss om läget i Kungsbacka:
Citat:
Samhället är som det är och det ska man vara klar över. Vi har från och med ikväll tillsatt en extra polisgrupp som ska trygga vårt Kungsbacka, säger Anders Wiss.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3019022-kungsbackabor-funderar-pa-att-bevapna-sig
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-03-09 kl. 18:49.
Citera
2016-03-09, 18:58
Medlem
mot8rheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är nya fall varje dag nu. Desperata flyktingar löper amok, tafsar, våldtar, rånar och misshandlar. Äntligen har myndigheternas dröm om det mångkulturella samhället blivit verklighet. Ännu en kvinna misshandlad:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22409379.ab

Det är inte säkert att Sophie F's berättelse stämmer, till och med Polisen är skeptisk:
https://www.youtube.com/watch?v=O3xJ7NiV2x8
Citera
2016-03-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSchmidt
Vad finns det för likheter i signalementet som de båda utsatta flickorna har uppgett för er?

– Uppgifterna som vi har fått handlar om att männen ska vara i runt 18-20 årsåldern, men exakta åldrar är svårt att säga då det handlar om subjektiva uppgifter. Uppgifter som vi nu ska fortsätta utreda. Övriga detaljer gällande signalement kan jag inte gå in på i närmare detalj just nu, då det är delar av förundersökningen.
- See more at: http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/halland/1.3018288-misstankt-overfall-i-kungsbacka#sthash.8Cy2Yelv.dpuf

Ytterligare en Folk- och Landsförrädare inom den svenska "poliskåren" som bevisar sin ynklighet.
Det är tamejfan inte klokt
Jag har också lite svårt att få det att gå ihop. Åldern ingår visst inte i förundersökningen men signalementet i övrigt gör. Underligt. Är det många länder som gör som Sverige och undviker att ha med signalementet? Vi är mer civiliserade i det här landet än genomsnittet så att undvika signalement på grund av risk för civila hämndaktioner kan inte vara orsaken.
Citera
2016-03-09, 19:19
Medlem
Zilvios avatar
Någon som vet något om det mamman refererar till när det gäller "vissa saker som florerar i sociala medier"? Vilka medier? Vilka "saker"?

FB

Citat:
Hej! Det är min äldsta dotter som blev brutalt misshandlad igår. Varför jag skriver här är för att dementera vissa saker som florerar i sociala medier.
Det är INTE ett hedersrelaterat brott där vi som föräldrar skickat några kusiner att slå på henne. Min dotter är svensk, hennes pappa är från England. Vi bor i Onsala.
Citera
2016-03-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot8rhead
Det är inte säkert att Sophie F's berättelse stämmer, till och med Polisen är skeptisk:
https://www.youtube.com/watch?v=O3xJ7NiV2x8
Jag lyssnade på den länkade intervjun och skeptisk är bara förnamnet. Polisen säger ju rakt ut att flickan inte lämnat en trovärdig förklaring till sina skador.

En uppmaning till er andra att lyssna på intervjun istället för att spekulera i inbillade våldsmän. Kan mycket väl vara en nyhetsanka planterad av en manipulativ invandrartjej med självskadebeteende.
Citera
2016-03-09, 19:32
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det är möjligt att tjejen har varit med om något hemskt som hon delvis försökt tränga bort. Därför den osammanhängande storyn.
Det finns glapp och revor stora som Ginnungagap i hennes berättelse. Men jag tror inte hennes mörka utseende har något med saken att göra.

Jag tror inte att det är tal om någon bortträngning. Jag tror bara att både flickan och familjen inte redogjort för precis alla detaljer för polis och media som de vet om, av någon outgrundlig anledning som ingen annan än de själva känner till i nuläget. Föräldrarna, men framförallt mamman, har varit ganska så frikostiga med sina uttalanden till media. Trots detta finns det en hel del saker som de inte lyckats med eller velat förklara på ett tillfredsställande sätt. Men de luckorna redogjorde jag för i ett inlägg tidigare idag. Istället har mamman ägnat tid på att förklara hur bedrövad hon är över att folk spekulerar i sociala medier om vad som har hänt. Detta samtidigt som dottern ligger halvt förlamad i en sjukhussäng och mamman låter hennes ansikte pryda Expressens, Aftonbladets och G-P:s sajter.

Tror inte heller att hennes utseende eller bakgrund har något att göra med detta, det är ingenting som talar för det i nuläget. I sinom tid får vi reda på vad som ligger bakom det här, det är därför jag älskar att hänga på Flashback. Här har man många gånger fått uppleva att folks kritiska tänkande och detektivarbete slår sönder initiala beskrivningar av brottsfall.
Att gråterskorna i tråden har bett folk sluta spekulera och förklarat för oss som konstaterat att det finns ett par luckor i det beskrivna händelseförloppet att vi är äckliga svin är ytterst märkligt. Speciellt med tanke på att vi är så många som tycker att det finns en del frågetecken kring vad som har hänt.
Ni befinner er på Flashback, här är ordet helt fritt. Om ni vill få "sanningen" serverad och svälja allt ni läser med hull och hår kan ni väl ge er av till Aftonbladet eller DN. Om ni inte vill ha en diskussion och ta del av de olika uppfattningar som folk har, vad fan gör ni då inne på ett forum.. och då i synnerhet Flashback?
Senast redigerad av lindemann 2016-03-09 kl. 19:37.
Citera
2016-03-09, 19:40
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Jag lyssnade på den länkade intervjun och skeptisk är bara förnamnet. Polisen säger ju rakt ut att flickan inte lämnat en trovärdig förklaring till sina skador.

En uppmaning till er andra att lyssna på intervjun istället för att spekulera i inbillade våldsmän. Kan mycket väl vara en nyhetsanka planterad av en manipulativ invandrartjej med självskadebeteende.
Det sjuka är hur etablerad media (precis som Fria Tider gjorde i Nora-fallet för övrigt) hänger ut offret med namn och bild. Vad håller de på med egentligen?? Oavsett om det hänt eller inte så är det ett jävla sätt.

Är man lite konspiratoriskt lagd så kan man misstänka att gammelmedia vill dra igång ett främlingsfientligt drev i alternativ media och på Flashback. Planen är sedan att, om det visar sig vara falskt, gotta sig i allt "omotiverat näthat" och få rasisterna att se dumma ut. De vill ge sken av att alla invandrarrelaterade överfall egentligen är falska.
Citera
2016-03-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Förvisso är det statistiskt ovanligt att kvinnor blir oprovocerat misshandlade men det är å andra sidan precis vad som just rapporteras från Östersund där polisen talar om ett ett trendbrott med sex fall sedan 20 februari.
Precis det jag var inne på i det här inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Okej, det verkar vara ett väldigt nytt fenomen som kanske har med flyktingvågen att göra, 85 % av de som kommer till Sverige nu är ju män.
Citera
2016-03-09, 19:54
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Att gråterskorna i tråden har bett folk sluta spekulera och förklarat för oss som konstaterat att det finns ett par luckor i det beskrivna händelseförloppet att vi är äckliga svin är ytterst märkligt. Speciellt med tanke på att vi är så många som tycker att det finns en del frågetecken kring vad som har hänt.
Ni befinner er på Flashback, här är ordet helt fritt. Om ni vill få "sanningen" serverad och svälja allt ni läser med hull och hår kan ni väl ge er av till Aftonbladet eller DN. Om ni inte vill ha en diskussion och ta del av de olika uppfattningar som folk har, vad fan gör ni då inne på ett forum.. och då i synnerhet Flashback?

Väl uttryckt och naturligtvis helt korrekt. Det här är Aktuella brott och kriminalfallsforumet trots allt.

Citat:
Ursprungligen postat av WbZV

Ja vad säger man....kan mycket väl vara den största offentliga sågning av en målsägandeutsaga som jag hört. Dessutom levererad av handläggande Polismyndighet.... Alla gnälliga offerkoftor i tråden borde IMO först lyssna på intervjun innan de skriver ett enda ord.

Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Istället har mamman ägnat tid på att förklara hur bedrövad hon är över att folk spekulerar i sociala medier om vad som har hänt. Detta samtidigt som dottern ligger halvt förlamad i en sjukhussäng och mamman låter hennes ansikte pryda Expressens, Aftonbladets och G-P:s sajter.

Kan det möjligen vara så att BO dvs den 16-åriga dottern hamnat i ett meningsutbyte med någon familjemedlem som gått för långt i stundens hetta och blivit övertalad att hitta på lämplig rövarhistoria ställd inför scenariot att konsekvenserna för familjen i stort kan komma att bli mycket allvarliga om sanningen kommer fram vid den (nödvändiga) sjukhusvistelsen?

I vilket fall, det finns sannolikt mer än vad som hittills framkommit att gräva fram i hela den här historien.
Senast redigerad av DaEzz 2016-03-09 kl. 20:10.
Citera
2016-03-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det sjuka är hur etablerad media (precis som Fria Tider gjorde i Nora-fallet för övrigt) hänger ut offret med namn och bild. Vad håller de på med egentligen?? Oavsett om det hänt eller inte så är det ett jävla sätt.

Är man lite konspiratoriskt lagd så kan man misstänka att gammelmedia vill dra igång ett främlingsfientligt drev i alternativ media och på Flashback. Planen är sedan att, om det visar sig vara falskt, gotta sig i allt "omotiverat näthat" och få rasisterna att se dumma ut. De vill ge sken av att alla invandrarrelaterade överfall egentligen är falska.
Jag får erkänna att jag inte läser Fria Tider men ändå sett namnet i andra sammanhang.

Däremot tycker jag att vi kan ha väl stort överseende med kvinnor som hittar på saker. Vad hade reaktionen blivit om en man hade anmält att han hade blivit överfallen av tre okända kvinnor mitt på stan utan att någon hade sett något?
Citera
2016-03-09, 20:07
Medlem
vizsofiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Någon som vet något om det mamman refererar till när det gäller "vissa saker som florerar i sociala medier"? Vilka medier? Vilka "saker"?

FB

Jag vet att hon har nämnt Flashback i en annan intervju, jag tror att det var i Aftonbladet.
Citera
2016-03-09, 20:09
Medlem
Mamman har assistansbolag men det är inget med nysvenskar, annars kunde de haft med saken att göra. När ett syskon har ett handikappat syskon är det dock vanligt att den friska inte får så mycket uppmärksamhet som den med ett handikapp. Ofta läggs skulden på den friska även om det var den andra som gjorde något. Fast detta låter ändå långsökt.
Länk till företaget http://dirigo-assistans.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in