2016-03-09, 03:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på Rönnbäcks insats är det väl bra med ett par nya ögon som tittar på detta. Dock blir jag lite förvånad att han "återanvänder" samma kriminalare.
Det är väl ur hans eget stall han kommer så det är väl inte så märkligt?
Citat:
Jan Olsson
Utredare
http://hurtigandpartners.se/medarbetare/
Citat:
Samt att han antyder händelseförlopp som redan ventilerats bland FBs alternativteoretiker, det hade jag inte förväntat mig.
Vad antyder Hurtig som kommer från nån alternativteoretiker här menar du?
2016-03-09, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22396801.ab

– Det finns en hypotes i målet att dna kommit dit när man hängt flickan men vad är det som säger att dna inte kommit dit när man plockat ner en flicka, forslat undan en flicka.Dna kan avsättas genom att man försöker skydda någon annan som begått ett brott, sade Björn Hurtig till P4 Skaraborg i en intervju i förra veckan.

Vad ska vi tycka här på forumet, blir det en kioskvältare eller en rättslig sensation?

Den hypotesen Aftonbladet citerar, bekräftar att Nero vidrört Lisa Holm. En bekräftelse på att det är Nero som avsatt sitt DNA, och att det inte rör sig om plantering.

Vidhåller Hurtig detta i sin inlaga blir det en kioskvältare, om griftefrid, och oskyldigt dömd Litauer. Då det ska till en bevisuppgift av gigantiska mått, med en kreativitet vi aldrig tidigare sett prov på i Sverige.

Det advokaten Rönnbäck framförde, om teorier, konspirationer och Flashback, hade ju ingen effekt på två rättsliga instanser, så jag ser fram emot ännu starkare ammunition.

Där kom det

Jag tror inte att NB kommer att skylla mordet på Herrgårds-Arne eller lillebror - det vågar han inte

Men Fru B ligger pyrt till

Nu är det dags för henne att betala priset för äktenskapet med NB
2016-03-09, 06:57
Medlem
...förutsatt att han kan få lillebror att ändra sitt vittnesmål
Men med lite påtryckning från mamman så kan det nog fungera

Och vad gäller HD är dom inte omöjliga, liknande mål har eller ska prövas...
2016-03-09, 06:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Du menar om. Eller hur? Skilj på fakta och antaganden. Det går inte att ha ett vettigt meningsutbyte med en som inte klarar av den rågången.
Jag menar när, eftersom rättsläkare AB ansåg att medvetslösheten inföll inom 5-20 sekunder.
2016-03-09, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Där kom det

Jag tror inte att NB kommer att skylla mordet på Herrgårds-Arne eller lillebror - det vågar han inte

Men Fru B ligger pyrt till

Nu är det dags för henne att betala priset för äktenskapet med NB

Tja, hennes klockrena oblandade DNA på Lisas trosor
så varför inte.
2016-03-09, 09:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Du anser det. Men det är skitsnack som vanligt. Domstolarna höll med Långström som beskrev detta mord som ett sadistiskt sexualmord. Sen att du inte förstår detta och att du inte kan läsa mellan raderna är ditt problem.
Klart att jag inte kan läsa mellan raderna, det står ju ingenting där. Ingen domstol använder ordet sadism, så ingen kan påstå att domstolarna anser att det är ett sadistiskt sexualmord. Lägg inte ord i domstolarnas mun.
2016-03-09, 09:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jag behöver inte lägga några ord i domstolarnas munnar. Fattar du inte att dom inte behöver upprepa Långström ord exakt för att alla ska förstå? Eller borde förstå? Skulle dom anse hans vittnesuppgifter som felaktiga kan du vara säker på att det hade framgått tydligt. Istället så skrev de nu i domen att hans gärningsmannabeskrivning stämmer bra in på NB. Det betyder att de håller med Långström. Hur i helvete kan du missförstå något dylikt?
Ordet gärningsmannabeskrivning finns inte i domarna, så uppenbarligen behöver du lägga ord i domstolarnas munnar. Långström pratade allmänt, han pratade varken om NB eller Lisa.
2016-03-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag menar när, eftersom rättsläkare AB ansåg att medvetslösheten inföll inom 5-20 sekunder.

Var det samme rättsläkare som på plats och inte genom att studera fotografier kunde konstatera att snöret var slutgiltigt sträckt då tejpen applicerades? Jag har försökt hitta hans vittnesmål i TR. Hittar bara en ofullständig ljudfil.
2016-03-09, 12:27
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Apropå anståndet med överklagandet, stötte jag på denna formulering:
Citat:
Hurtig har tidigare dementerat medieuppgifter om att Nerijus Bilevicius skulle ha ändrat sin historia efter hovrättsdomen. Uppgifter som handlade om att 36-åringen skulle ha varit i kontakt med Lisa Holms kropp dagen efter hon mördades.

Det fetade, dagen efter hon mördades? Det var nytt för mig. Ok, att det är en uppgift som dementerats, men ändå. Ursäkta om detta har varit uppe till diskussion tidigare.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3017536-anstand-fran-hd-i-lisa-holm-fallet
2016-03-09, 13:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Var det samme rättsläkare som på plats och inte genom att studera fotografier kunde konstatera att snöret var slutgiltigt sträckt då tejpen applicerades? Jag har försökt hitta hans vittnesmål i TR. Hittar bara en ofullständig ljudfil.
Jag förstår inte vilken rättsläkare du menar, men det finns bara en rättsläkare AB.
2016-03-09, 13:20
Medlem
Citat:

Nej.
Det var rättsläkare LSL som gjorde första undersökningen och såg snöret på plats under fyndnatten.
Rättsläkare AB som studerat bilder på snöret var den som gjorde obduktionen, men i sällskap med LSL
Senast redigerad av Prudent 2016-03-09 kl. 13:43.
2016-03-09, 13:23
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Apropå anståndet med överklagandet, stötte jag på denna formulering:
Det fetade, dagen efter hon mördades? Det var nytt för mig. Ok, att det är en uppgift som dementerats, men ändå. Ursäkta om detta har varit uppe till diskussion tidigare.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3017536-anstand-fran-hd-i-lisa-holm-fallet
Vi får ta medias egna vinklingar med en nypa salt.

Detta är vad Hurtig sa till P4 Skaraborg
och
Expresses egen rejält utökade tolkning av det sagda

Det blir värre och värre ju flera led som media tolkar varandras artiklar. Vi får ge oss till tåls tills vi får läsa vad Hurtig skriver till HD. Tills dess får vi läsa medias rapporteringar analytiskt och kritiskt av vad Hurtig vill släppa till allmänheten innan allt är klart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in