2016-03-08, 22:26
Medlem
Golonkas avatar
Bastu badas naken och sittandes på en rövlapp/handduk. Innan man går in i bastun, duschar man och kör en s.k fempunktstvätt. Vet man inte vad en fempunktstvätt innebär, så ska man ge fan i att gå in i bastun!

När man är i bastun, sitter man fan inte och kollar på andra mäns kukar eller rövspringor, för då är man ett jävla sjukt äckel som inte har där att göra. Man sitter heller inte och sunkar med en stor jävla frottehandduk i knät som man dryper ner med svett för att man är "blyg" eller rädd att visa kuken, för inne i bastun -om alla sköter sig som man ska- är det helt enkelt ingen som kollar på kuken!

Bastubad genomförs av två syften: Renlighet och avslappning!

Visst umgänge av social karaktär kan genomföras i anslutning, så som att klämma en bärs efteråt, vänligt småprat under själva bastubadet -eller så sköter man sitt under total tystnad. Man morsar när man kliver in i bastun och tar plats på laven och man morsar när man går.

Badbrallor eller kalsonger är strängt förbjudet, likaså att sitta med bara arslet på laven. Man rakar sig inte i bastun och man gnuggar inte bort död hud eller klipper naglarna. Man frågar före det att man häller vatten på stenarna och man häller varken bärs eller kosken på aggregatet utan att alla där inne är okej med det. Samma sak med sådana där aromatiska oljor som vissa gärna kör med.

Bastu är en skön njutning, avkoppling och renlighetsritual. Kan detta kombineras med ett dopp i närliggande sjö eller hav, så är paradiset inom räckhåll. Vedeldad bastu är bäst. På våren/försommaren är det gott att risa sig med slanor av färsk björk med nyutspruckna löv.

Det badar inga babbar där jag badar, som ni säkert förstår vid det här laget....
Citera
2016-03-08, 22:40
Medlem
Scherings avatar
Vid närmare eftertanke så tänker jag nog inte ha på mig badbyxor nästa gång jag besöker bastun i ett badhus då risken finns att jag stöter på Golonka. Tycker dock fortfarande att ni borde erkänna att allt handlar om att ni vill se pojksnoppar, det är ingen fara, Flashback är anonymt.
Citera
2016-03-09, 00:03
Medlem
dannees avatar
Om det vore så väl att dom hade badbrallor på sig, på sats gymmen så bastar imvandrarna i sina skitiga kalsonger.
Citera
2016-03-09, 00:36
Medlem
Den här tråden är för bra

Hygienaspekten är ett skämt. Ingenstans har någon hostat fram en vettig källa ang den aspekten och dessutom så duschar man ju efteråt så då torde den saken vara ur världen.

Själv så bastar jag näck men bryr mig inte om någon jävel glider in med badbrallorna. Man måste ta hänsyn till att alla inte vill flasha fb-dolmen eller som någon jävel skrev, inte har två handdukar med sig (hur ofta händer det egentligen?)

PS.

Jag noterar att det är mest fb-rassarna som skriker att dom vill se kuk och rumpa. Man undrar varför
Citera
2016-03-09, 00:44
Medlem
Lethatfoxs avatar
Senast jag badade bastu (ca två månader sedan) var det en blandad skara där. Det var varken skyltat om några speciella regler eller vakter där, men liksom i alla andra herrbastu:ar jag varit i hade ingen kläder.

Sedan förstår jag inte poängen med att avkräva nakenhet hos andra män, det viktiga är väl att ingen har kalsonger/snusk på sig. Men det kanske bara är jag?
Citera
2016-03-09, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajjaj
Är ni bögar? Tycker ni om att stirra på varandras kukar i bastun? Herregud...

FB-dasen ska synas ju. Problem med de?
Citera
2016-03-09, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraHat
håller med fett gay och sitta tight i grupp med massa andra och inte ha handduk runt sig... speciellt om gamla gubbar sitter därinne. usch
Ja det är ju ett perverterat beteende.
Tror du på allvar att arbetande män försöker penetrera dig i en bastu.
Du har helt enkelt missupfattat bastubadandet.
Berätta om din knullkultur,snälla.

Gamla gubbar är det barn över 16år eller?.
Eller gubbar under 15.
Bastubadandet är en social handling som genererar kontakter och vänner.

Mitt råd till dig.
umgås med dina kompisar, och badar dom för mycket i bastun så kräv skadestånd.
Citera
2016-03-09, 08:05
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Bastubadande är inte nyttigt för familjelyckan i någon form, det kan vi nog vara överens om. Men blir det verkligen varmare innanför handduken?
Hur blir det förresten i ett par luftiga badshorts?

du får helt enkelt prova. ja, det blir varmare, och om du ska sitta en längre stund kommer du inte palla att sitta invirad. badshorts vet jag inte då jag inte provat, men det är väl oftast polyester och stänger nog in värmen rätt bra det med

hur andra gör skiter jag faktiskt i så länge de inte springer in och ut eller för oväsen. det kanske finns någon hygienaspekt med badshorts, men det är ohygieniskt oavsett med offentliga bastubad så det borde inte spela någon roll, separat handduk är ett absolut måste
Citera
2016-03-09, 08:19
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraHat
håller med fett gay och sitta tight i grupp med massa andra och inte ha handduk runt sig... speciellt om gamla gubbar sitter därinne. usch

Osäker på din sexualitet? Rädd att mista kontrollen? Du väljer väl vart du skall titta, sitter du och glor på andras ballar i bastun ? Inte så att man sitter i knät på varandra direkt
Citera
2016-03-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
Och det skulle JAG vara då menar du ?

Som du sa.
Citera
2016-03-09, 08:31
Medlem
Aså, att använda offentlig bastu är så gammaldags. Enda anledningen att ens gå dit är väl för att torka av sig lite bättre med handduk.

Ångbad är skönare för finare folk tack vet jag.
Senast redigerad av Hajjaj 2016-03-09 kl. 08:53.
Citera
2016-03-09, 08:38
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Desperata inlägg.

Du har skrivit ett tiotal inlägg nu där du försöker propagera för badbyxanvändande och bögstämpla riktiga bastubadare. Det skriker osäker man med peniskomplex och homoerotiska fantasier om dig. Kör en handduk över om du är så känslig? Ingen man kommer stirra ut dig och din penis. Det är helt ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in